Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. "Men er man et demokratisk indstillet menneske, der går ind for ligeværd, individuelle frihedsrettigheder og en sekulær stat, bør udviklingen i visse dele af den evangelikale kristendom vække bekymring.

"Men er man et demokratisk indstillet menneske, der går ind for ligeværd, individuelle frihedsrettigheder og en sekulær stat, bør udviklingen i visse dele af den evangelikale kristendom vække bekymring.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
kristenfundamendkpol
8 Indlæg 5 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • jeppe@uddannelse.socialJ This user is from outside of this forum
    jeppe@uddannelse.socialJ This user is from outside of this forum
    jeppe@uddannelse.social
    wrote sidst redigeret af

"Men er man et demokratisk indstillet menneske, der går ind for ligeværd, individuelle frihedsrettigheder og en sekulær stat, bør udviklingen i visse dele af den evangelikale kristendom vække bekymring. I sådan en grad, at det måske er på tide, at andre kristne siger tydeligt fra. Ganske som vi forlanger, at muslimer siger fra over for salafisme og andre fundamentalistiske udgaver af religionen, der afviser demokratiet."

#kristenfundamentalisme #dkpol

https://pov.international/dele-af-kristendommen-truer-demokratiet/

suneauken@mastodon.worldS arosano@mastodon.bsd.cafeA bettina@mastodon.nuB 3 Replies Last reply
    2
    0
    • jeppe@uddannelse.socialJ jeppe@uddannelse.social

"Men er man et demokratisk indstillet menneske, der går ind for ligeværd, individuelle frihedsrettigheder og en sekulær stat, bør udviklingen i visse dele af den evangelikale kristendom vække bekymring. I sådan en grad, at det måske er på tide, at andre kristne siger tydeligt fra. Ganske som vi forlanger, at muslimer siger fra over for salafisme og andre fundamentalistiske udgaver af religionen, der afviser demokratiet."

suneauken@mastodon.worldS This user is from outside of this forum
      suneauken@mastodon.worldS This user is from outside of this forum
      suneauken@mastodon.world
      wrote sidst redigeret af

@jeppe

Anse dette for, at nærværende kristne siger fra. De forbandede blasfemikere repræsenterer ikke mig, og jeg foragter deres misbrug af min tro.

rasmus91@fosstodon.orgR 1 Reply Last reply
      0
      • suneauken@mastodon.worldS suneauken@mastodon.world shared this topic

arosano@mastodon.bsd.cafeA This user is from outside of this forum
        arosano@mastodon.bsd.cafeA This user is from outside of this forum
        arosano@mastodon.bsd.cafe
        wrote sidst redigeret af

@jeppe Nedlæg #folkekirken! #fv26 #dkpol #dkmedier

1 Reply Last reply
        0
        • suneauken@mastodon.worldS suneauken@mastodon.world

@jeppe

Anse dette for, at nærværende kristne siger fra. De forbandede blasfemikere repræsenterer ikke mig, og jeg foragter deres misbrug af min tro.

rasmus91@fosstodon.orgR This user is from outside of this forum
          rasmus91@fosstodon.orgR This user is from outside of this forum
          rasmus91@fosstodon.org
          wrote sidst redigeret af

@SuneAuken @jeppe Amen.

1 Reply Last reply
          0
          • bettina@mastodon.nuB bettina@mastodon.nu shared this topic

bettina@mastodon.nuB This user is from outside of this forum
            bettina@mastodon.nu
            wrote sidst redigeret af bettina@mastodon.nu

@jeppe tak for at dele dette! Ja, det er en proces, jeg selv har været igennem, uden hjælp fra den danske folkekirke. Anledningen var en SQ21test, hvor jeg scorede 0 i commitment to spiritual growth, på trods af at jeg mediterede hver dag, tog på retreats flere gange årligt, osv. De forklarede så, at hvis man ikke havde brugt meget tid på at forstå den religion, man var opdraget i kulturelt, ville man automatisk score 0. Derfor gik jeg i gang med at undersøge emnet. Kan eks anbefale (1/4)

bettina@mastodon.nuB 1 Reply Last reply
            1
            0
            • bettina@mastodon.nuB bettina@mastodon.nu

@jeppe tak for at dele dette! Ja, det er en proces, jeg selv har været igennem, uden hjælp fra den danske folkekirke. Anledningen var en SQ21test, hvor jeg scorede 0 i commitment to spiritual growth, på trods af at jeg mediterede hver dag, tog på retreats flere gange årligt, osv. De forklarede så, at hvis man ikke havde brugt meget tid på at forstå den religion, man var opdraget i kulturelt, ville man automatisk score 0. Derfor gik jeg i gang med at undersøge emnet. Kan eks anbefale (1/4)

bettina@mastodon.nu

@jeppe (2/4) Paul Smith's bog, Integral Christianity, samt Cynthia Bourgeaults bøger. Hvis vi ikke ved, hvor vi kommer fra, og hvorfor vi har en folkekirke - og om vi overhovedet skal have en, og hvis ja, hvorfor og hvordan den skal se ud. Så er det nemt at blive kuppet af ekstremister.

Når Dalai Lama har været på besøg, er han også altid startet med at sige, at vi skal kende den religion, vi er opdraget i kulturelt, før vi eventuelt tilvælger noget andet. Han taler også om vigtigheden af etik

0

@jeppe (2/4) Paul Smith's bog, Integral Christianity, samt Cynthia Bourgeaults bøger. Hvis vi ikke ved, hvor vi kommer fra, og hvorfor vi har en folkekirke - og om vi overhovedet skal have en, og hvis ja, hvorfor og hvordan den skal se ud. Så er det nemt at blive kuppet af ekstremister.

Når Dalai Lama har været på besøg, er han også altid startet med at sige, at vi skal kende den religion, vi er opdraget i kulturelt, før vi eventuelt tilvælger noget andet. Han taler også om vigtigheden af etik

bettina@mastodon.nu

@jeppe (3/4) For helt ærligt: Da religion holdt op med at være en faktor i vores liv, ved vi så hvor vores etik og menneskesyn kommer fra? Eller hvordan vi skal finde ord til at tale om det?

I det eks menneskerettigheder ikke engang er "hellige" i dagens mainstream politik, så må jeg nok svare nej. Og det tror jeg er en medvirkende grund til at ekstremister har så frit spil. Kombineret med en beundring af kapitalistiske resultater, herunder Tech Bros uden samvittighed. Og mere.

0

@jeppe (3/4) For helt ærligt: Da religion holdt op med at være en faktor i vores liv, ved vi så hvor vores etik og menneskesyn kommer fra? Eller hvordan vi skal finde ord til at tale om det?

I det eks menneskerettigheder ikke engang er "hellige" i dagens mainstream politik, så må jeg nok svare nej. Og det tror jeg er en medvirkende grund til at ekstremister har så frit spil. Kombineret med en beundring af kapitalistiske resultater, herunder Tech Bros uden samvittighed. Og mere.

bettina@mastodon.nu
                  wrote sidst redigeret af

@jeppe (4/4) jeg har været ved at belyse emnet i en ny hjemmeside, demokretik.dk , men blev afbrudt af #DanmarkSkifter mv.

1 Reply Last reply
                  0
                  • jeppe@uddannelse.socialJ jeppe@uddannelse.social shared this topic
                  Svar
                  • Svar som emne
                  Login for at svare
                  • Ældste til nyeste
                  • Nyeste til ældste
                  • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.