Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Jeg har valgt at prøve at lave virup.social som en instans af #gotosocial hvilket var lidt et sats.

Jeg har valgt at prøve at lave virup.social som en instans af #gotosocial hvilket var lidt et sats.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
gotosocialmastodonfælleshjernefolkeføderationmastoadmin
1 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • benjamin@virup.socialB This user is from outside of this forum
    benjamin@virup.socialB This user is from outside of this forum
    benjamin@virup.social
    wrote sidst redigeret af

Jeg har valgt at prøve at lave virup.social som en instans af #gotosocial hvilket var lidt et sats. Kendte det ikke så godt, men havde bare et rigtig godt indtryk af det. Det har nogle fordele og ulemper ifht. #Mastodon og nogle af dem kan jeg først kan se nu hvor jeg har prøvet det af i lidt tid.

Fordele:

• Markdown support (som jeg elsker!)
    • Lavt resurseforbrug - dvs lavere omkostninger til server.
    • Simpel opsætning
    • Mulighed for local-only posts - smart til beskeder der kun vedrører medlemmer på instansen
    • Kompatibel med alle mastodon-apps

Ulemper:

• Det meste af teksten på virup.social er på engelsk - der er ikke lavet support for oversættelser endnu.
    • Local-only posts er ikke tilgængelige som standard i apps, så det er bøvlet at bruge. Desuden er jeg blevet opmærksom på at de kan risikere at være ekskluderende fordi de ikke kan ses fra andre instanser. Det går imod decentraliseringen hvis man risikerer at gå glip af noget bare fordi man er på en anden instans fordi det presser flere til at være på samme instans.
    • Har ikke sin egen frontend og linker til apps som enten ikke vedligeholdes mere (pinafore.social) eller som ikke er udgivet endnu (feditext til IOS)
    • Har nogle ret strikse defaults for fx. at man skal godkende følgere og at posts kun er synlige for følgere. (Ikke nødvendigvis en ulempe, bare ikke det valg jeg havde truffet, og det kan gøre det lidt sværere at komme i gang som ny bruger)

De fleste af de nævnte ulemper kan håndteres ved god information om hvordan man bruger virup.social. Men derfor kan jeg stadig godt blive i tvivl om hvorvidt det er det rette valg.

Hvad synes i derude? #fælleshjerne #folkeføderation #mastoadmin

1 Reply Last reply
    1
    0
    • folkefoderation@expressional.socialF folkefoderation@expressional.social shared this topic
    Svar
    • Svar som emne
    Login for at svare
    • Ældste til nyeste
    • Nyeste til ældste
    • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.