Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Så hvis man gerne vil stoppe med at bruge chrome browseren, hvad er der så af muligheder?

Så hvis man gerne vil stoppe med at bruge chrome browseren, hvad er der så af muligheder?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
72 Indlæg 18 Posters 126 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • hunspirillen@helvede.netH hunspirillen@helvede.net

    @folfdk Jeg tror ikke jeg er klog nok til at logge ind med mitid og udfylde en webform med curl.

    folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
    folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
    folfdk@helvede.net
    wrote sidst redigeret af folfdk@helvede.net
    #30

    @hunspirillen

    Nej, det var mere for at byde ind med niche-forslag så du ikke skulle blive alt for skuffet 😅

    Jeg bruger stadig Firefox, og har forsøgt at ændre indstillinger. Det lade rtil at fungere...

    https://justthebrowser.com har jeg skelet til feks

    hunspirillen@helvede.netH fanden@helvede.netF 2 Replies Last reply
    0
    • hunspirillen@helvede.netH hunspirillen@helvede.net

      Jeg er overrasket. Jeg havde regnet med at folk ville foreslå ti niche-browsere. Men så må jeg jo selv i gang med at lede.

      wolf@helvede.netW This user is from outside of this forum
      wolf@helvede.netW This user is from outside of this forum
      wolf@helvede.net
      wrote sidst redigeret af
      #31

      @hunspirillen Snakker folk ikke om Opera længere?

      svuorela@helvede.netS hunspirillen@helvede.netH 2 Replies Last reply
      0
      • hunspirillen@helvede.netH hunspirillen@helvede.net

        Jeg er overrasket. Jeg havde regnet med at folk ville foreslå ti niche-browsere. Men så må jeg jo selv i gang med at lede.

        carstenboll@mstdn.dkC This user is from outside of this forum
        carstenboll@mstdn.dkC This user is from outside of this forum
        carstenboll@mstdn.dk
        wrote sidst redigeret af
        #32

        @hunspirillen Hvis det skal være niche er der vel LadyBird (i en alpha eller sådan noget).

        https://ladybird.org/

        Det er en helt ny engine - men den virker stensikkert ikke med alting!

        Der er også Zen Browser, men det er jo også "bare" en firefox spinoff med samme engine.

        https://zen-browser.app/

        Det er desværre et af de der steder hvor der faktisk ikke er ret meget at vælge imellem hvis man kigger under overfladen. FireFox-ish eller Chrome-ish.

        carstenboll@mstdn.dkC hunspirillen@helvede.netH 2 Replies Last reply
        0
        • carstenboll@mstdn.dkC carstenboll@mstdn.dk

          @hunspirillen Hvis det skal være niche er der vel LadyBird (i en alpha eller sådan noget).

          https://ladybird.org/

          Det er en helt ny engine - men den virker stensikkert ikke med alting!

          Der er også Zen Browser, men det er jo også "bare" en firefox spinoff med samme engine.

          https://zen-browser.app/

          Det er desværre et af de der steder hvor der faktisk ikke er ret meget at vælge imellem hvis man kigger under overfladen. FireFox-ish eller Chrome-ish.

          carstenboll@mstdn.dkC This user is from outside of this forum
          carstenboll@mstdn.dkC This user is from outside of this forum
          carstenboll@mstdn.dk
          wrote sidst redigeret af
          #33

          @hunspirillen @svuorela

          Status på LadyBird i øvrigt - tror Corey er kommet til lige at hardcode en path. Så MEGET early days...

          svuorela@helvede.netS 1 Reply Last reply
          0
          • carstenboll@mstdn.dkC carstenboll@mstdn.dk

            @hunspirillen @svuorela

            Status på LadyBird i øvrigt - tror Corey er kommet til lige at hardcode en path. Så MEGET early days...

            svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
            svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
            svuorela@helvede.net
            wrote sidst redigeret af
            #34

            @CarstenBoll @hunspirillen
            ladybird-chef:
            https://nitter.net/awesomekling/status/1874518295350837401
            https://nitter.net/awesomekling/status/1969350008538370216
            og der er meget mere af den slags.

            carstenboll@mstdn.dkC 1 Reply Last reply
            0
            • wolf@helvede.netW wolf@helvede.net

              @hunspirillen Snakker folk ikke om Opera længere?

              svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
              svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
              svuorela@helvede.net
              wrote sidst redigeret af
              #35

              @wolf opera er jo bare kinesisk chrome i norsk indpakning @hunspirillen

              wolf@helvede.netW 1 Reply Last reply
              0
              • svuorela@helvede.netS svuorela@helvede.net

                @CarstenBoll @hunspirillen
                ladybird-chef:
                https://nitter.net/awesomekling/status/1874518295350837401
                https://nitter.net/awesomekling/status/1969350008538370216
                og der er meget mere af den slags.

                carstenboll@mstdn.dkC This user is from outside of this forum
                carstenboll@mstdn.dkC This user is from outside of this forum
                carstenboll@mstdn.dk
                wrote sidst redigeret af
                #36

                @svuorela @hunspirillen med andre ord, også andre rigtigt gode grunde til at undgå browseren ud over at den simpelthen ikke virker.

                1 Reply Last reply
                0
                • hunspirillen@helvede.netH hunspirillen@helvede.net

                  Så hvis man gerne vil stoppe med at bruge chrome browseren, hvad er der så af muligheder? Jeg vil gerne have om en browser der ikke beder mig oprette en profil så snart jeg åbner den og som virker med lidt af hvert også halvdårligt kodede sites. F.eks har jeg lige været inde i et pisse skodsystem for at taste blodtryksmålinger ind i et skema til min læge. Det virkede ikke i duckduckgo fordi den ikke kunne slå sit kalendermodul op i dns. Chrome kan finde ud af at retry'e dns.

                  mthaastrup@helvede.netM This user is from outside of this forum
                  mthaastrup@helvede.netM This user is from outside of this forum
                  mthaastrup@helvede.net
                  wrote sidst redigeret af
                  #37

                  @hunspirillen
                  Jeg har ingen gode forslag.

                  Jeg sympati-😡🤯🤬'er bare med dig, for jeg er endt samme sted p.t. med DuckDuckGo hvor alt virker, og påtvunget Chrome hvor det ikke gør

                  1 Reply Last reply
                  0
                  • wolf@helvede.netW wolf@helvede.net

                    @hunspirillen Snakker folk ikke om Opera længere?

                    hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
                    hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
                    hunspirillen@helvede.net
                    wrote sidst redigeret af
                    #38

                    @wolf Der er noget, der hedder vivaldi, som vist er efterfølger til opera

                    svuorela@helvede.netS 1 Reply Last reply
                    0
                    • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net

                      @hunspirillen

                      Nej, det var mere for at byde ind med niche-forslag så du ikke skulle blive alt for skuffet 😅

                      Jeg bruger stadig Firefox, og har forsøgt at ændre indstillinger. Det lade rtil at fungere...

                      https://justthebrowser.com har jeg skelet til feks

                      hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
                      hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
                      hunspirillen@helvede.net
                      wrote sidst redigeret af
                      #39

                      @folfdk Curl er ikke niche, det bruger vi konstant 😂

                      1 Reply Last reply
                      0
                      • carstenboll@mstdn.dkC carstenboll@mstdn.dk

                        @hunspirillen Hvis det skal være niche er der vel LadyBird (i en alpha eller sådan noget).

                        https://ladybird.org/

                        Det er en helt ny engine - men den virker stensikkert ikke med alting!

                        Der er også Zen Browser, men det er jo også "bare" en firefox spinoff med samme engine.

                        https://zen-browser.app/

                        Det er desværre et af de der steder hvor der faktisk ikke er ret meget at vælge imellem hvis man kigger under overfladen. FireFox-ish eller Chrome-ish.

                        hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
                        hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
                        hunspirillen@helvede.net
                        wrote sidst redigeret af
                        #40

                        @CarstenBoll Så det gør ikke noget, at det er chrome-ish. Men det skal ikke være google eller værre.

                        carstenboll@mstdn.dkC 1 Reply Last reply
                        0
                        • hunspirillen@helvede.netH hunspirillen@helvede.net

                          @wolf Der er noget, der hedder vivaldi, som vist er efterfølger til opera

                          svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
                          svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
                          svuorela@helvede.net
                          wrote sidst redigeret af
                          #41

                          @hunspirillen vivaldi er norsk chrome i norsk indpakning vist startet af opera-folk. Men begge lever videre. @wolf

                          1 Reply Last reply
                          0
                          • hunspirillen@helvede.netH hunspirillen@helvede.net

                            @svuorela Men der er en masse ting, duckduckgo ikke virker ordentligt med. Den er lidt værre end firefox på den måde. I virkeligheden vil jeg gerne have to browsere til forskellige formål. En jeg er logget ind i alle mulige tig i, og en hvor jeg ikke er. Før var det firefox og chrome. Pt er det så duckduckgo og chrome.

                            jhauge@mastodon.greenJ This user is from outside of this forum
                            jhauge@mastodon.greenJ This user is from outside of this forum
                            jhauge@mastodon.green
                            wrote sidst redigeret af
                            #42

                            @hunspirillen @svuorela

                            Jeg kører Firefox med det plugin der hedder multi-account containers. Mulighed for at åbne forskellige profiler i tabs i samme browservindue, så en profil til ting jeg er logget ind i og default profil til alm. web-browsing (+ en profil til arbejde). Min firefox virker med blodtryksskema, ved jeg af erfaring - oplever sjældent problemer med websites

                            Disclaimer: jeg har udviklet websites i +25 år, så jeg er nok lidt mere savy i brugen af browsere end gennemsnittet.

                            svuorela@helvede.netS hunspirillen@helvede.netH 2 Replies Last reply
                            0
                            • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net

                              @hunspirillen

                              cURL? Men det er selvfølgelig envejs 😂

                              for@helvede.netF This user is from outside of this forum
                              for@helvede.netF This user is from outside of this forum
                              for@helvede.net
                              wrote sidst redigeret af
                              #43

                              @folfdk @hunspirillen lynx?

                              hunspirillen@helvede.netH 1 Reply Last reply
                              0
                              • jhauge@mastodon.greenJ jhauge@mastodon.green

                                @hunspirillen @svuorela

                                Jeg kører Firefox med det plugin der hedder multi-account containers. Mulighed for at åbne forskellige profiler i tabs i samme browservindue, så en profil til ting jeg er logget ind i og default profil til alm. web-browsing (+ en profil til arbejde). Min firefox virker med blodtryksskema, ved jeg af erfaring - oplever sjældent problemer med websites

                                Disclaimer: jeg har udviklet websites i +25 år, så jeg er nok lidt mere savy i brugen af browsere end gennemsnittet.

                                svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
                                svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
                                svuorela@helvede.net
                                wrote sidst redigeret af
                                #44

                                @jhauge jeg har også på fornemmelsen at @hunspirillen er rimelig tech-savvy - hun var trods alt 'en af de gamle' da jeg startede med at bruge Linux. og jeg mener jeg har bidraget til en patch eller to i KHTML, men er ikke helt sikker.

                                jhauge@mastodon.greenJ hunspirillen@helvede.netH 2 Replies Last reply
                                0
                                • for@helvede.netF for@helvede.net

                                  @folfdk @hunspirillen lynx?

                                  hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
                                  hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
                                  hunspirillen@helvede.net
                                  wrote sidst redigeret af
                                  #45

                                  @for @folfdk Jeg har faktisk mest brugt links, men vi må jo bare indse at vi ikke kommer ind på alle de websider vi har brug for med kun dem.

                                  1 Reply Last reply
                                  0
                                  • svuorela@helvede.netS svuorela@helvede.net

                                    @jhauge jeg har også på fornemmelsen at @hunspirillen er rimelig tech-savvy - hun var trods alt 'en af de gamle' da jeg startede med at bruge Linux. og jeg mener jeg har bidraget til en patch eller to i KHTML, men er ikke helt sikker.

                                    jhauge@mastodon.greenJ This user is from outside of this forum
                                    jhauge@mastodon.greenJ This user is from outside of this forum
                                    jhauge@mastodon.green
                                    wrote sidst redigeret af
                                    #46

                                    @svuorela @hunspirillen 😍

                                    svuorela@helvede.netS 1 Reply Last reply
                                    0
                                    • svuorela@helvede.netS svuorela@helvede.net

                                      @jhauge jeg har også på fornemmelsen at @hunspirillen er rimelig tech-savvy - hun var trods alt 'en af de gamle' da jeg startede med at bruge Linux. og jeg mener jeg har bidraget til en patch eller to i KHTML, men er ikke helt sikker.

                                      hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
                                      hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
                                      hunspirillen@helvede.net
                                      wrote sidst redigeret af
                                      #47

                                      @svuorela @jhauge Jeg tror sgu aldrig eg har bidraget meden officiel patch til noget, men måske har jeg glemt det. Jeg har patched masser af ting til "eget brug" mest arbejdsbrug, og måske delt hvad jeg gjorde et eller andet sted, dengang internettet varet sted man gad dele sit indhold.

                                      1 Reply Last reply
                                      0
                                      • svuorela@helvede.netS svuorela@helvede.net

                                        @wolf opera er jo bare kinesisk chrome i norsk indpakning @hunspirillen

                                        wolf@helvede.netW This user is from outside of this forum
                                        wolf@helvede.netW This user is from outside of this forum
                                        wolf@helvede.net
                                        wrote sidst redigeret af
                                        #48

                                        @svuorela Jeg troede, Opera havde udviklet deres egen kodebase. @hunspirillen

                                        svuorela@helvede.netS 1 Reply Last reply
                                        0
                                        • hunspirillen@helvede.netH hunspirillen@helvede.net

                                          @CarstenBoll Så det gør ikke noget, at det er chrome-ish. Men det skal ikke være google eller værre.

                                          carstenboll@mstdn.dkC This user is from outside of this forum
                                          carstenboll@mstdn.dkC This user is from outside of this forum
                                          carstenboll@mstdn.dk
                                          wrote sidst redigeret af
                                          #49

                                          @hunspirillen Jeg er usikker på, om den her ting med adblockers - jeg går ud fra det er derfor du spørger? - slår igennem i alle chromium-browsere. Google har et fast greb om bollerne på Chromium selvom den i princippet er open source.

                                          I så fald er der kun gecko-enginen, som er den firefox og de andre (librewolf, waterfox, etc.) kører på, som vil tillade adblockers.

                                          Ville elske at der var flere alternativer.

                                          hunspirillen@helvede.netH 1 Reply Last reply
                                          0
                                          Svar
                                          • Svar som emne
                                          Login for at svare
                                          • Ældste til nyeste
                                          • Nyeste til ældste
                                          • Most Votes


                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          Powered by NodeBB Contributors
                                          Graciously hosted by data.coop
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Hjem
                                          • Seneste
                                          • Etiketter
                                          • Populære
                                          • Verden
                                          • Bruger
                                          • Grupper