Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Så hvis man gerne vil stoppe med at bruge chrome browseren, hvad er der så af muligheder?

Så hvis man gerne vil stoppe med at bruge chrome browseren, hvad er der så af muligheder?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
72 Indlæg 18 Posters 126 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • wolf@helvede.netW wolf@helvede.net

    @hunspirillen Snakker folk ikke om Opera længere?

    hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
    hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
    hunspirillen@helvede.net
    wrote sidst redigeret af
    #38

    @wolf Der er noget, der hedder vivaldi, som vist er efterfølger til opera

    svuorela@helvede.netS 1 Reply Last reply
    0
    • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net

      @hunspirillen

      Nej, det var mere for at byde ind med niche-forslag så du ikke skulle blive alt for skuffet 😅

      Jeg bruger stadig Firefox, og har forsøgt at ændre indstillinger. Det lade rtil at fungere...

      https://justthebrowser.com har jeg skelet til feks

      hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
      hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
      hunspirillen@helvede.net
      wrote sidst redigeret af
      #39

      @folfdk Curl er ikke niche, det bruger vi konstant 😂

      1 Reply Last reply
      0
      • carstenboll@mstdn.dkC carstenboll@mstdn.dk

        @hunspirillen Hvis det skal være niche er der vel LadyBird (i en alpha eller sådan noget).

        https://ladybird.org/

        Det er en helt ny engine - men den virker stensikkert ikke med alting!

        Der er også Zen Browser, men det er jo også "bare" en firefox spinoff med samme engine.

        https://zen-browser.app/

        Det er desværre et af de der steder hvor der faktisk ikke er ret meget at vælge imellem hvis man kigger under overfladen. FireFox-ish eller Chrome-ish.

        hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
        hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
        hunspirillen@helvede.net
        wrote sidst redigeret af
        #40

        @CarstenBoll Så det gør ikke noget, at det er chrome-ish. Men det skal ikke være google eller værre.

        carstenboll@mstdn.dkC 1 Reply Last reply
        0
        • hunspirillen@helvede.netH hunspirillen@helvede.net

          @wolf Der er noget, der hedder vivaldi, som vist er efterfølger til opera

          svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
          svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
          svuorela@helvede.net
          wrote sidst redigeret af
          #41

          @hunspirillen vivaldi er norsk chrome i norsk indpakning vist startet af opera-folk. Men begge lever videre. @wolf

          1 Reply Last reply
          0
          • hunspirillen@helvede.netH hunspirillen@helvede.net

            @svuorela Men der er en masse ting, duckduckgo ikke virker ordentligt med. Den er lidt værre end firefox på den måde. I virkeligheden vil jeg gerne have to browsere til forskellige formål. En jeg er logget ind i alle mulige tig i, og en hvor jeg ikke er. Før var det firefox og chrome. Pt er det så duckduckgo og chrome.

            jhauge@mastodon.greenJ This user is from outside of this forum
            jhauge@mastodon.greenJ This user is from outside of this forum
            jhauge@mastodon.green
            wrote sidst redigeret af
            #42

            @hunspirillen @svuorela

            Jeg kører Firefox med det plugin der hedder multi-account containers. Mulighed for at åbne forskellige profiler i tabs i samme browservindue, så en profil til ting jeg er logget ind i og default profil til alm. web-browsing (+ en profil til arbejde). Min firefox virker med blodtryksskema, ved jeg af erfaring - oplever sjældent problemer med websites

            Disclaimer: jeg har udviklet websites i +25 år, så jeg er nok lidt mere savy i brugen af browsere end gennemsnittet.

            svuorela@helvede.netS hunspirillen@helvede.netH 2 Replies Last reply
            0
            • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net

              @hunspirillen

              cURL? Men det er selvfølgelig envejs 😂

              for@helvede.netF This user is from outside of this forum
              for@helvede.netF This user is from outside of this forum
              for@helvede.net
              wrote sidst redigeret af
              #43

              @folfdk @hunspirillen lynx?

              hunspirillen@helvede.netH 1 Reply Last reply
              0
              • jhauge@mastodon.greenJ jhauge@mastodon.green

                @hunspirillen @svuorela

                Jeg kører Firefox med det plugin der hedder multi-account containers. Mulighed for at åbne forskellige profiler i tabs i samme browservindue, så en profil til ting jeg er logget ind i og default profil til alm. web-browsing (+ en profil til arbejde). Min firefox virker med blodtryksskema, ved jeg af erfaring - oplever sjældent problemer med websites

                Disclaimer: jeg har udviklet websites i +25 år, så jeg er nok lidt mere savy i brugen af browsere end gennemsnittet.

                svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
                svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
                svuorela@helvede.net
                wrote sidst redigeret af
                #44

                @jhauge jeg har også på fornemmelsen at @hunspirillen er rimelig tech-savvy - hun var trods alt 'en af de gamle' da jeg startede med at bruge Linux. og jeg mener jeg har bidraget til en patch eller to i KHTML, men er ikke helt sikker.

                jhauge@mastodon.greenJ hunspirillen@helvede.netH 2 Replies Last reply
                0
                • for@helvede.netF for@helvede.net

                  @folfdk @hunspirillen lynx?

                  hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
                  hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
                  hunspirillen@helvede.net
                  wrote sidst redigeret af
                  #45

                  @for @folfdk Jeg har faktisk mest brugt links, men vi må jo bare indse at vi ikke kommer ind på alle de websider vi har brug for med kun dem.

                  1 Reply Last reply
                  0
                  • svuorela@helvede.netS svuorela@helvede.net

                    @jhauge jeg har også på fornemmelsen at @hunspirillen er rimelig tech-savvy - hun var trods alt 'en af de gamle' da jeg startede med at bruge Linux. og jeg mener jeg har bidraget til en patch eller to i KHTML, men er ikke helt sikker.

                    jhauge@mastodon.greenJ This user is from outside of this forum
                    jhauge@mastodon.greenJ This user is from outside of this forum
                    jhauge@mastodon.green
                    wrote sidst redigeret af
                    #46

                    @svuorela @hunspirillen 😍

                    svuorela@helvede.netS 1 Reply Last reply
                    0
                    • svuorela@helvede.netS svuorela@helvede.net

                      @jhauge jeg har også på fornemmelsen at @hunspirillen er rimelig tech-savvy - hun var trods alt 'en af de gamle' da jeg startede med at bruge Linux. og jeg mener jeg har bidraget til en patch eller to i KHTML, men er ikke helt sikker.

                      hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
                      hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
                      hunspirillen@helvede.net
                      wrote sidst redigeret af
                      #47

                      @svuorela @jhauge Jeg tror sgu aldrig eg har bidraget meden officiel patch til noget, men måske har jeg glemt det. Jeg har patched masser af ting til "eget brug" mest arbejdsbrug, og måske delt hvad jeg gjorde et eller andet sted, dengang internettet varet sted man gad dele sit indhold.

                      1 Reply Last reply
                      0
                      • svuorela@helvede.netS svuorela@helvede.net

                        @wolf opera er jo bare kinesisk chrome i norsk indpakning @hunspirillen

                        wolf@helvede.netW This user is from outside of this forum
                        wolf@helvede.netW This user is from outside of this forum
                        wolf@helvede.net
                        wrote sidst redigeret af
                        #48

                        @svuorela Jeg troede, Opera havde udviklet deres egen kodebase. @hunspirillen

                        svuorela@helvede.netS 1 Reply Last reply
                        0
                        • hunspirillen@helvede.netH hunspirillen@helvede.net

                          @CarstenBoll Så det gør ikke noget, at det er chrome-ish. Men det skal ikke være google eller værre.

                          carstenboll@mstdn.dkC This user is from outside of this forum
                          carstenboll@mstdn.dkC This user is from outside of this forum
                          carstenboll@mstdn.dk
                          wrote sidst redigeret af
                          #49

                          @hunspirillen Jeg er usikker på, om den her ting med adblockers - jeg går ud fra det er derfor du spørger? - slår igennem i alle chromium-browsere. Google har et fast greb om bollerne på Chromium selvom den i princippet er open source.

                          I så fald er der kun gecko-enginen, som er den firefox og de andre (librewolf, waterfox, etc.) kører på, som vil tillade adblockers.

                          Ville elske at der var flere alternativer.

                          hunspirillen@helvede.netH 1 Reply Last reply
                          0
                          • jhauge@mastodon.greenJ jhauge@mastodon.green

                            @hunspirillen @svuorela

                            Jeg kører Firefox med det plugin der hedder multi-account containers. Mulighed for at åbne forskellige profiler i tabs i samme browservindue, så en profil til ting jeg er logget ind i og default profil til alm. web-browsing (+ en profil til arbejde). Min firefox virker med blodtryksskema, ved jeg af erfaring - oplever sjældent problemer med websites

                            Disclaimer: jeg har udviklet websites i +25 år, så jeg er nok lidt mere savy i brugen af browsere end gennemsnittet.

                            hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
                            hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
                            hunspirillen@helvede.net
                            wrote sidst redigeret af
                            #50

                            @jhauge @svuorela Jeg gider bare ikke rigtig at min browser-brug skal være et projekt. At jeg skal sætte mig ind i alt muligt lort konstant. Jeg er nået til øde ø stadiet. Jeg gider ikke mere.

                            svuorela@helvede.netS jhauge@mastodon.greenJ 2 Replies Last reply
                            0
                            • wolf@helvede.netW wolf@helvede.net

                              @svuorela Jeg troede, Opera havde udviklet deres egen kodebase. @hunspirillen

                              svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
                              svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
                              svuorela@helvede.net
                              wrote sidst redigeret af
                              #51

                              @wolf det havde de også, men skiftede til chrome for et årti eller mere siden @hunspirillen

                              hunspirillen@helvede.netH 1 Reply Last reply
                              0
                              • hunspirillen@helvede.netH hunspirillen@helvede.net

                                @jhauge @svuorela Jeg gider bare ikke rigtig at min browser-brug skal være et projekt. At jeg skal sætte mig ind i alt muligt lort konstant. Jeg er nået til øde ø stadiet. Jeg gider ikke mere.

                                svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
                                svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
                                svuorela@helvede.net
                                wrote sidst redigeret af
                                #52

                                @hunspirillen @jhauge det der 'øde ø'-projekt begynder også at lyde mere og mere tiltalende.

                                1 Reply Last reply
                                0
                                • svuorela@helvede.netS svuorela@helvede.net

                                  @wolf det havde de også, men skiftede til chrome for et årti eller mere siden @hunspirillen

                                  hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
                                  hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
                                  hunspirillen@helvede.net
                                  wrote sidst redigeret af
                                  #53

                                  @svuorela @wolf Jeg kan godt huske den gamle opera. Den var ikke fantastisk, men den var i det mindste noget andet. Dengang.

                                  1 Reply Last reply
                                  0
                                  • hunspirillen@helvede.netH hunspirillen@helvede.net

                                    @jhauge @svuorela Jeg gider bare ikke rigtig at min browser-brug skal være et projekt. At jeg skal sætte mig ind i alt muligt lort konstant. Jeg er nået til øde ø stadiet. Jeg gider ikke mere.

                                    jhauge@mastodon.greenJ This user is from outside of this forum
                                    jhauge@mastodon.greenJ This user is from outside of this forum
                                    jhauge@mastodon.green
                                    wrote sidst redigeret af
                                    #54

                                    @hunspirillen @svuorela Den fornemmelse kender jeg alt for godt - Firefox valget er nok delvist "politisk" begrundet for mit vedkommende - jeg synes det er værd at holde liv i en alternativ renderingsengine - synes lige nu at Chrome er ved at være den nye Internet Explorer 4.

                                    Firefox's adoption af AI irriterer også mig, men jeg mærker ikke noget til den i dagligt brug.

                                    svuorela@helvede.netS 1 Reply Last reply
                                    0
                                    • carstenboll@mstdn.dkC carstenboll@mstdn.dk

                                      @hunspirillen Jeg er usikker på, om den her ting med adblockers - jeg går ud fra det er derfor du spørger? - slår igennem i alle chromium-browsere. Google har et fast greb om bollerne på Chromium selvom den i princippet er open source.

                                      I så fald er der kun gecko-enginen, som er den firefox og de andre (librewolf, waterfox, etc.) kører på, som vil tillade adblockers.

                                      Ville elske at der var flere alternativer.

                                      hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
                                      hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
                                      hunspirillen@helvede.net
                                      wrote sidst redigeret af
                                      #55

                                      @CarstenBoll Det er egentlig ikke derfor jeg spørger, det er fordi google has gone evil og jeg prøver at holde op med at forære dem mine data. Men jeg vil slf også have addblockers.

                                      1 Reply Last reply
                                      0
                                      • jhauge@mastodon.greenJ jhauge@mastodon.green

                                        @hunspirillen @svuorela Den fornemmelse kender jeg alt for godt - Firefox valget er nok delvist "politisk" begrundet for mit vedkommende - jeg synes det er værd at holde liv i en alternativ renderingsengine - synes lige nu at Chrome er ved at være den nye Internet Explorer 4.

                                        Firefox's adoption af AI irriterer også mig, men jeg mærker ikke noget til den i dagligt brug.

                                        svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
                                        svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
                                        svuorela@helvede.net
                                        wrote sidst redigeret af
                                        #56

                                        @jhauge Enig hele vejen ned. @hunspirillen

                                        1 Reply Last reply
                                        0
                                        • jhauge@mastodon.greenJ jhauge@mastodon.green

                                          @svuorela @hunspirillen 😍

                                          svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
                                          svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
                                          svuorela@helvede.net
                                          wrote sidst redigeret af
                                          #57

                                          @jhauge @hunspirillen jeg fandt mit bidrag. Det var dog til kjs (javascriptmotoren i khtml):
                                          https://invent.kde.org/frameworks/kjs/-/blob/kf5/src/kjs/regexp.cpp?ref_type=heads#L6

                                          1 Reply Last reply
                                          0
                                          Svar
                                          • Svar som emne
                                          Login for at svare
                                          • Ældste til nyeste
                                          • Nyeste til ældste
                                          • Most Votes


                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          Powered by NodeBB Contributors
                                          Graciously hosted by data.coop
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Hjem
                                          • Seneste
                                          • Etiketter
                                          • Populære
                                          • Verden
                                          • Bruger
                                          • Grupper