Yasss!
-
Yasss! #fairphone #eos
@jpkolsen Det ser ud som om den er magen til min. Glæder mig til, at høre om du kommer til, at mangle noget fra den.
-
@jpkolsen Det ser ud som om den er magen til min. Glæder mig til, at høre om du kommer til, at mangle noget fra den.
@asbjornn jeg tager gerne imod tips! Jeg har brugt min arbejdstelefon som primær dims og det bliver nok en glidende overgang
-
@jpkolsen Det ser ud som om den er magen til min. Glæder mig til, at høre om du kommer til, at mangle noget fra den.
@asbjornn er det lykkedes dig at få mobile pay til at virke? Jeg får bare "something went wrong" når jeg forsøger at logge ind med mitid. Jeg mindes at nogen her på kanalen snakkede om at ændre default browser til noget chromium-baseret men det virker umiddelbart ikke
-
@asbjornn er det lykkedes dig at få mobile pay til at virke? Jeg får bare "something went wrong" når jeg forsøger at logge ind med mitid. Jeg mindes at nogen her på kanalen snakkede om at ændre default browser til noget chromium-baseret men det virker umiddelbart ikke
@jpkolsen Det virker for mig. Jeg har waterfox som default browser, altså netop ikke chromium.
Og der virker mitid login. De apps, der prøver login via den indbyggede fejler som du skriver. Men dem, der bruger min default har succes.Jeg er ikke 100%, men har endnu ikke set noget modbevise.
-
@jpkolsen Det virker for mig. Jeg har waterfox som default browser, altså netop ikke chromium.
Og der virker mitid login. De apps, der prøver login via den indbyggede fejler som du skriver. Men dem, der bruger min default har succes.Jeg er ikke 100%, men har endnu ikke set noget modbevise.
@asbjornn hmm, jeg startede med Firefox og siden med Vivaldi, begge fejler. Jeg roder videre

-
@asbjornn hmm, jeg startede med Firefox og siden med Vivaldi, begge fejler. Jeg roder videre

@jpkolsen Mærkeligt, at det er anderledes på din.
Jeg prøvede at overvåge mit elforbrug. Så jeg loggede på eloverblik.dk. På den måde opdagede jeg, at nogen browsere virkede med mitid og andre gjorde ikke. Du kunne jo forsøge det. -
@jpkolsen Mærkeligt, at det er anderledes på din.
Jeg prøvede at overvåge mit elforbrug. Så jeg loggede på eloverblik.dk. På den måde opdagede jeg, at nogen browsere virkede med mitid og andre gjorde ikke. Du kunne jo forsøge det.@asbjornn jeg har været i gang med det samme. Problemet er tilsyneladende at mobile pay insisterer på af bruge den indbyggede browser app "browser", selvom jeg har sat en anden default. Har bekræftet at mitid virker i Firefox men ikke i " browser"
-
@asbjornn jeg har været i gang med det samme. Problemet er tilsyneladende at mobile pay insisterer på af bruge den indbyggede browser app "browser", selvom jeg har sat en anden default. Har bekræftet at mitid virker i Firefox men ikke i " browser"
@jpkolsen Jeg har det problem med Min strøm. Og ikke med Mobilepay eller Min el.
Har du prøvet mit.dk, min sundhed, eboks eller lignende apps?
-
@jpkolsen Jeg har det problem med Min strøm. Og ikke med Mobilepay eller Min el.
Har du prøvet mit.dk, min sundhed, eboks eller lignende apps?
@asbjornn eboks bruger mibn default. Hvor er det dog mærkeligt!
-
@asbjornn eboks bruger mibn default. Hvor er det dog mærkeligt!
@jpkolsen @asbjornn Jeg har også en fairphone og præcis det samme problem m mobilepay.
I en periode har jeg skullet installere og af-installere ret tit. Hver gang ind og manuelt vælge en anden browser (vivaldi i mit tilfælde) i mitId fasen. Den er helt ligeglad med hvad jeg har sat default (vivaldi)
-
@jpkolsen @asbjornn Jeg har også en fairphone og præcis det samme problem m mobilepay.
I en periode har jeg skullet installere og af-installere ret tit. Hver gang ind og manuelt vælge en anden browser (vivaldi i mit tilfælde) i mitId fasen. Den er helt ligeglad med hvad jeg har sat default (vivaldi)
-
@asbjornn @jpkolsen ja. Der har været nogle muligheder i øverste højre hjørne. Bl.a. open in "anden browser“.
Og mitID vil simpelthen ikke lege pænt med mobilepay ellers. Jeg kan somregel faktisk komme igennem mitId delen men så kommer den her 'noget gik galt' når man efterfølgende vil åbne mobilepay.
Jeg ved ikke om den indbyggede browser sladrer til mobilepay om at jeg ikke har standard google OS (jeg har Murena). Det er et gæt.. Ved der er (var?) noget google play check inde i mobilepay 🤬
-
@asbjornn @jpkolsen ja. Der har været nogle muligheder i øverste højre hjørne. Bl.a. open in "anden browser“.
Og mitID vil simpelthen ikke lege pænt med mobilepay ellers. Jeg kan somregel faktisk komme igennem mitId delen men så kommer den her 'noget gik galt' når man efterfølgende vil åbne mobilepay.
Jeg ved ikke om den indbyggede browser sladrer til mobilepay om at jeg ikke har standard google OS (jeg har Murena). Det er et gæt.. Ved der er (var?) noget google play check inde i mobilepay 🤬
-
@jpkolsen @BogWitch
Jeg geninstallerede mobilepay. Jeg fandt også den indstilling. Godt at vide, at det kan være en løsning.Jeg så også noget andet. Hos mig ville den bruge Brave, som ikke er standardbrowser. Men det var den nok, da jeg første gang installerede mobilepay. Dat kunne være, at der gemmes nogle config-filer selvom du afinstallerer og geninstalerer, som husker dit oprindelige valg af browser.
Måske løsningen for en nemmere process i fremtiden er at få fjernet alt om en app, så vælge standardbrowser og så installere og logge ind?
-
@jpkolsen @BogWitch
Jeg geninstallerede mobilepay. Jeg fandt også den indstilling. Godt at vide, at det kan være en løsning.Jeg så også noget andet. Hos mig ville den bruge Brave, som ikke er standardbrowser. Men det var den nok, da jeg første gang installerede mobilepay. Dat kunne være, at der gemmes nogle config-filer selvom du afinstallerer og geninstalerer, som husker dit oprindelige valg af browser.
Måske løsningen for en nemmere process i fremtiden er at få fjernet alt om en app, så vælge standardbrowser og så installere og logge ind?
-
-
@BogWitch @jpkolsen
Jeg har rodet lidt videre. Det lader til, at mobilepay vælger browser efter en liste sorteret alfabetisk. I hvert fald insisterede min på at vælge Brave ind til jeg afinstallerede den, så valgte mobilepay duckduckgo.Så måske kan det være en mulighed, at installere Brave, bare for at processen med mobilepay skal være mere flydende.
-
@BogWitch @jpkolsen
Jeg har rodet lidt videre. Det lader til, at mobilepay vælger browser efter en liste sorteret alfabetisk. I hvert fald insisterede min på at vælge Brave ind til jeg afinstallerede den, så valgte mobilepay duckduckgo.Så måske kan det være en mulighed, at installere Brave, bare for at processen med mobilepay skal være mere flydende.
-
-
@asbjornn Nu har jeg kørt med e/OS/ i lidt tid og mobilepay driller stadig. Den virker når den er ny-installeret, men efter lidt tid får jeg lang fejlmeddelselse inkl. "it's also possible that your phone has been modified". Det virker at geninstallere. Var det noget lignende du oplevede tidligere @BogWitch?
