Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Yasss!

Yasss!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
fairphoneeos
31 Indlæg 5 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • asbjornn@expressional.socialA asbjornn@expressional.social

    @jpkolsen Det ser ud som om den er magen til min. Glæder mig til, at høre om du kommer til, at mangle noget fra den.

    jpkolsen@social.data.coopJ This user is from outside of this forum
    jpkolsen@social.data.coopJ This user is from outside of this forum
    jpkolsen@social.data.coop
    wrote on sidst redigeret af
    #6

    @asbjornn er det lykkedes dig at få mobile pay til at virke? Jeg får bare "something went wrong" når jeg forsøger at logge ind med mitid. Jeg mindes at nogen her på kanalen snakkede om at ændre default browser til noget chromium-baseret men det virker umiddelbart ikke

    asbjornn@expressional.socialA 1 Reply Last reply
    0
    • jpkolsen@social.data.coopJ jpkolsen@social.data.coop

      @asbjornn er det lykkedes dig at få mobile pay til at virke? Jeg får bare "something went wrong" når jeg forsøger at logge ind med mitid. Jeg mindes at nogen her på kanalen snakkede om at ændre default browser til noget chromium-baseret men det virker umiddelbart ikke

      asbjornn@expressional.socialA This user is from outside of this forum
      asbjornn@expressional.socialA This user is from outside of this forum
      asbjornn@expressional.social
      wrote on sidst redigeret af
      #7

      @jpkolsen Det virker for mig. Jeg har waterfox som default browser, altså netop ikke chromium.
      Og der virker mitid login. De apps, der prøver login via den indbyggede fejler som du skriver. Men dem, der bruger min default har succes.

      Jeg er ikke 100%, men har endnu ikke set noget modbevise.

      jpkolsen@social.data.coopJ 1 Reply Last reply
      0
      • asbjornn@expressional.socialA asbjornn@expressional.social

        @jpkolsen Det virker for mig. Jeg har waterfox som default browser, altså netop ikke chromium.
        Og der virker mitid login. De apps, der prøver login via den indbyggede fejler som du skriver. Men dem, der bruger min default har succes.

        Jeg er ikke 100%, men har endnu ikke set noget modbevise.

        jpkolsen@social.data.coopJ This user is from outside of this forum
        jpkolsen@social.data.coopJ This user is from outside of this forum
        jpkolsen@social.data.coop
        wrote on sidst redigeret af
        #8

        @asbjornn hmm, jeg startede med Firefox og siden med Vivaldi, begge fejler. Jeg roder videre 🙂

        asbjornn@expressional.socialA 1 Reply Last reply
        0
        • jpkolsen@social.data.coopJ jpkolsen@social.data.coop

          @asbjornn hmm, jeg startede med Firefox og siden med Vivaldi, begge fejler. Jeg roder videre 🙂

          asbjornn@expressional.socialA This user is from outside of this forum
          asbjornn@expressional.socialA This user is from outside of this forum
          asbjornn@expressional.social
          wrote on sidst redigeret af
          #9

          @jpkolsen Mærkeligt, at det er anderledes på din.
          Jeg prøvede at overvåge mit elforbrug. Så jeg loggede på eloverblik.dk. På den måde opdagede jeg, at nogen browsere virkede med mitid og andre gjorde ikke. Du kunne jo forsøge det.

          jpkolsen@social.data.coopJ 1 Reply Last reply
          0
          • asbjornn@expressional.socialA asbjornn@expressional.social

            @jpkolsen Mærkeligt, at det er anderledes på din.
            Jeg prøvede at overvåge mit elforbrug. Så jeg loggede på eloverblik.dk. På den måde opdagede jeg, at nogen browsere virkede med mitid og andre gjorde ikke. Du kunne jo forsøge det.

            jpkolsen@social.data.coopJ This user is from outside of this forum
            jpkolsen@social.data.coopJ This user is from outside of this forum
            jpkolsen@social.data.coop
            wrote on sidst redigeret af
            #10

            @asbjornn jeg har været i gang med det samme. Problemet er tilsyneladende at mobile pay insisterer på af bruge den indbyggede browser app "browser", selvom jeg har sat en anden default. Har bekræftet at mitid virker i Firefox men ikke i " browser"

            asbjornn@expressional.socialA 1 Reply Last reply
            0
            • jpkolsen@social.data.coopJ jpkolsen@social.data.coop

              @asbjornn jeg har været i gang med det samme. Problemet er tilsyneladende at mobile pay insisterer på af bruge den indbyggede browser app "browser", selvom jeg har sat en anden default. Har bekræftet at mitid virker i Firefox men ikke i " browser"

              asbjornn@expressional.socialA This user is from outside of this forum
              asbjornn@expressional.socialA This user is from outside of this forum
              asbjornn@expressional.social
              wrote on sidst redigeret af
              #11

              @jpkolsen Jeg har det problem med Min strøm. Og ikke med Mobilepay eller Min el.

              Har du prøvet mit.dk, min sundhed, eboks eller lignende apps?

              jpkolsen@social.data.coopJ 1 Reply Last reply
              0
              • asbjornn@expressional.socialA asbjornn@expressional.social

                @jpkolsen Jeg har det problem med Min strøm. Og ikke med Mobilepay eller Min el.

                Har du prøvet mit.dk, min sundhed, eboks eller lignende apps?

                jpkolsen@social.data.coopJ This user is from outside of this forum
                jpkolsen@social.data.coopJ This user is from outside of this forum
                jpkolsen@social.data.coop
                wrote on sidst redigeret af
                #12

                @asbjornn eboks bruger mibn default. Hvor er det dog mærkeligt!

                bogwitch@social.data.coopB 1 Reply Last reply
                0
                • jpkolsen@social.data.coopJ jpkolsen@social.data.coop

                  @asbjornn eboks bruger mibn default. Hvor er det dog mærkeligt!

                  bogwitch@social.data.coopB This user is from outside of this forum
                  bogwitch@social.data.coopB This user is from outside of this forum
                  bogwitch@social.data.coop
                  wrote on sidst redigeret af
                  #13

                  @jpkolsen @asbjornn Jeg har også en fairphone og præcis det samme problem m mobilepay.
                  I en periode har jeg skullet installere og af-installere ret tit. Hver gang ind og manuelt vælge en anden browser (vivaldi i mit tilfælde) i mitId fasen. Den er helt ligeglad med hvad jeg har sat default (vivaldi) 🤔

                  asbjornn@expressional.socialA 1 Reply Last reply
                  0
                  • bogwitch@social.data.coopB bogwitch@social.data.coop

                    @jpkolsen @asbjornn Jeg har også en fairphone og præcis det samme problem m mobilepay.
                    I en periode har jeg skullet installere og af-installere ret tit. Hver gang ind og manuelt vælge en anden browser (vivaldi i mit tilfælde) i mitId fasen. Den er helt ligeglad med hvad jeg har sat default (vivaldi) 🤔

                    asbjornn@expressional.socialA This user is from outside of this forum
                    asbjornn@expressional.socialA This user is from outside of this forum
                    asbjornn@expressional.social
                    wrote on sidst redigeret af
                    #14

                    @BogWitch Kan du selv vælge browser undervejs i processen? Den mulighed har jeg ikke set.
                    Jeg har også skullet geninstallere mobilepay, men det har altid virket med mitid login uden problemer.
                    @jpkolsen

                    bogwitch@social.data.coopB 1 Reply Last reply
                    0
                    • asbjornn@expressional.socialA asbjornn@expressional.social

                      @BogWitch Kan du selv vælge browser undervejs i processen? Den mulighed har jeg ikke set.
                      Jeg har også skullet geninstallere mobilepay, men det har altid virket med mitid login uden problemer.
                      @jpkolsen

                      bogwitch@social.data.coopB This user is from outside of this forum
                      bogwitch@social.data.coopB This user is from outside of this forum
                      bogwitch@social.data.coop
                      wrote on sidst redigeret af
                      #15

                      @asbjornn @jpkolsen ja. Der har været nogle muligheder i øverste højre hjørne. Bl.a. open in "anden browser“.

                      Og mitID vil simpelthen ikke lege pænt med mobilepay ellers. Jeg kan somregel faktisk komme igennem mitId delen men så kommer den her 'noget gik galt' når man efterfølgende vil åbne mobilepay.

                      Jeg ved ikke om den indbyggede browser sladrer til mobilepay om at jeg ikke har standard google OS (jeg har Murena). Det er et gæt.. Ved der er (var?) noget google play check inde i mobilepay 🤬

                      jpkolsen@social.data.coopJ 1 Reply Last reply
                      0
                      • bogwitch@social.data.coopB bogwitch@social.data.coop

                        @asbjornn @jpkolsen ja. Der har været nogle muligheder i øverste højre hjørne. Bl.a. open in "anden browser“.

                        Og mitID vil simpelthen ikke lege pænt med mobilepay ellers. Jeg kan somregel faktisk komme igennem mitId delen men så kommer den her 'noget gik galt' når man efterfølgende vil åbne mobilepay.

                        Jeg ved ikke om den indbyggede browser sladrer til mobilepay om at jeg ikke har standard google OS (jeg har Murena). Det er et gæt.. Ved der er (var?) noget google play check inde i mobilepay 🤬

                        jpkolsen@social.data.coopJ This user is from outside of this forum
                        jpkolsen@social.data.coopJ This user is from outside of this forum
                        jpkolsen@social.data.coop
                        wrote on sidst redigeret af
                        #16

                        @BogWitch @asbjornn perfekt, tak!! Menuen i øverste højre hjørne har en "open in <default browser>" knap og nu virker det!

                        asbjornn@expressional.socialA bogwitch@social.data.coopB 2 Replies Last reply
                        0
                        • jpkolsen@social.data.coopJ jpkolsen@social.data.coop

                          @BogWitch @asbjornn perfekt, tak!! Menuen i øverste højre hjørne har en "open in <default browser>" knap og nu virker det!

                          asbjornn@expressional.socialA This user is from outside of this forum
                          asbjornn@expressional.socialA This user is from outside of this forum
                          asbjornn@expressional.social
                          wrote on sidst redigeret af
                          #17

                          @jpkolsen @BogWitch
                          Jeg geninstallerede mobilepay. Jeg fandt også den indstilling. Godt at vide, at det kan være en løsning.

                          Jeg så også noget andet. Hos mig ville den bruge Brave, som ikke er standardbrowser. Men det var den nok, da jeg første gang installerede mobilepay. Dat kunne være, at der gemmes nogle config-filer selvom du afinstallerer og geninstalerer, som husker dit oprindelige valg af browser.

                          Måske løsningen for en nemmere process i fremtiden er at få fjernet alt om en app, så vælge standardbrowser og så installere og logge ind?

                          jpkolsen@social.data.coopJ 1 Reply Last reply
                          0
                          • asbjornn@expressional.socialA asbjornn@expressional.social

                            @jpkolsen @BogWitch
                            Jeg geninstallerede mobilepay. Jeg fandt også den indstilling. Godt at vide, at det kan være en løsning.

                            Jeg så også noget andet. Hos mig ville den bruge Brave, som ikke er standardbrowser. Men det var den nok, da jeg første gang installerede mobilepay. Dat kunne være, at der gemmes nogle config-filer selvom du afinstallerer og geninstalerer, som husker dit oprindelige valg af browser.

                            Måske løsningen for en nemmere process i fremtiden er at få fjernet alt om en app, så vælge standardbrowser og så installere og logge ind?

                            jpkolsen@social.data.coopJ This user is from outside of this forum
                            jpkolsen@social.data.coopJ This user is from outside of this forum
                            jpkolsen@social.data.coop
                            wrote on sidst redigeret af
                            #18

                            @asbjornn @BogWitch jeg tænkte faktisk det samme. Jeg vidste at mobile pay kunne være udfordrende så det var den allerførste app jeg installerede - før jeg havde sat en ny default browser. Men jeg ved ikke hvor den slags info er gemt og hvordan man sletter det

                            1 Reply Last reply
                            0
                            • jpkolsen@social.data.coopJ jpkolsen@social.data.coop

                              @BogWitch @asbjornn perfekt, tak!! Menuen i øverste højre hjørne har en "open in <default browser>" knap og nu virker det!

                              bogwitch@social.data.coopB This user is from outside of this forum
                              bogwitch@social.data.coopB This user is from outside of this forum
                              bogwitch@social.data.coop
                              wrote on sidst redigeret af
                              #19

                              @jpkolsen @asbjornn fedt! Det er altid nice når man lige finder den løsning der skal til for at snyde systemet 😸

                              (Og det burde virkelig ikke være nødvendigt. Indsæt grumbles om big tech)

                              asbjornn@expressional.socialA 1 Reply Last reply
                              0
                              • bogwitch@social.data.coopB bogwitch@social.data.coop

                                @jpkolsen @asbjornn fedt! Det er altid nice når man lige finder den løsning der skal til for at snyde systemet 😸

                                (Og det burde virkelig ikke være nødvendigt. Indsæt grumbles om big tech)

                                asbjornn@expressional.socialA This user is from outside of this forum
                                asbjornn@expressional.socialA This user is from outside of this forum
                                asbjornn@expressional.social
                                wrote on sidst redigeret af
                                #20

                                @BogWitch @jpkolsen
                                Jeg har rodet lidt videre. Det lader til, at mobilepay vælger browser efter en liste sorteret alfabetisk. I hvert fald insisterede min på at vælge Brave ind til jeg afinstallerede den, så valgte mobilepay duckduckgo.

                                Så måske kan det være en mulighed, at installere Brave, bare for at processen med mobilepay skal være mere flydende.

                                jpkolsen@social.data.coopJ 1 Reply Last reply
                                0
                                • asbjornn@expressional.socialA asbjornn@expressional.social

                                  @BogWitch @jpkolsen
                                  Jeg har rodet lidt videre. Det lader til, at mobilepay vælger browser efter en liste sorteret alfabetisk. I hvert fald insisterede min på at vælge Brave ind til jeg afinstallerede den, så valgte mobilepay duckduckgo.

                                  Så måske kan det være en mulighed, at installere Brave, bare for at processen med mobilepay skal være mere flydende.

                                  jpkolsen@social.data.coopJ This user is from outside of this forum
                                  jpkolsen@social.data.coopJ This user is from outside of this forum
                                  jpkolsen@social.data.coop
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #21

                                  @asbjornn @BogWitch OK, fed logik. Mind mig om at udvikle en browser der hedder "_browser"

                                  jpkolsen@social.data.coopJ 1 Reply Last reply
                                  0
                                  • jpkolsen@social.data.coopJ jpkolsen@social.data.coop

                                    @asbjornn @BogWitch OK, fed logik. Mind mig om at udvikle en browser der hedder "_browser"

                                    jpkolsen@social.data.coopJ This user is from outside of this forum
                                    jpkolsen@social.data.coopJ This user is from outside of this forum
                                    jpkolsen@social.data.coop
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #22

                                    @asbjornn @BogWitch det virker sgu! Tak for forslaget 🙂

                                    jpkolsen@social.data.coopJ 1 Reply Last reply
                                    0
                                    • jpkolsen@social.data.coopJ jpkolsen@social.data.coop

                                      @asbjornn @BogWitch det virker sgu! Tak for forslaget 🙂

                                      jpkolsen@social.data.coopJ This user is from outside of this forum
                                      jpkolsen@social.data.coopJ This user is from outside of this forum
                                      jpkolsen@social.data.coop
                                      wrote sidst redigeret af
                                      #23

                                      @asbjornn Nu har jeg kørt med e/OS/ i lidt tid og mobilepay driller stadig. Den virker når den er ny-installeret, men efter lidt tid får jeg lang fejlmeddelselse inkl. "it's also possible that your phone has been modified". Det virker at geninstallere. Var det noget lignende du oplevede tidligere @BogWitch?

                                      asbjornn@expressional.socialA maltelau@expressional.socialM bogwitch@social.data.coopB 3 Replies Last reply
                                      0
                                      • jpkolsen@social.data.coopJ jpkolsen@social.data.coop

                                        @asbjornn Nu har jeg kørt med e/OS/ i lidt tid og mobilepay driller stadig. Den virker når den er ny-installeret, men efter lidt tid får jeg lang fejlmeddelselse inkl. "it's also possible that your phone has been modified". Det virker at geninstallere. Var det noget lignende du oplevede tidligere @BogWitch?

                                        asbjornn@expressional.socialA This user is from outside of this forum
                                        asbjornn@expressional.socialA This user is from outside of this forum
                                        asbjornn@expressional.social
                                        wrote sidst redigeret af
                                        #24

                                        @jpkolsen Nu testede jeg lige, og det er lige den fejl jeg får nu. Det er ellers længe siden jeg har set den. Jeg opdaterede OS i går. Det kunne have noget med det at gøre.

                                        @BogWitch

                                        jpkolsen@social.data.coopJ 1 Reply Last reply
                                        0
                                        • asbjornn@expressional.socialA asbjornn@expressional.social

                                          @jpkolsen Nu testede jeg lige, og det er lige den fejl jeg får nu. Det er ellers længe siden jeg har set den. Jeg opdaterede OS i går. Det kunne have noget med det at gøre.

                                          @BogWitch

                                          jpkolsen@social.data.coopJ This user is from outside of this forum
                                          jpkolsen@social.data.coopJ This user is from outside of this forum
                                          jpkolsen@social.data.coop
                                          wrote sidst redigeret af
                                          #25

                                          @asbjornn @BogWitch Hmm, tak. Jeg har fået den et par gange og jeg tror ikke at jeg har opdateret imellem. Men måske husker jeg det bare ikke...

                                          1 Reply Last reply
                                          0
                                          Svar
                                          • Svar som emne
                                          Login for at svare
                                          • Ældste til nyeste
                                          • Nyeste til ældste
                                          • Most Votes


                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          Powered by NodeBB Contributors
                                          Graciously hosted by data.coop
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Hjem
                                          • Seneste
                                          • Etiketter
                                          • Populære
                                          • Verden
                                          • Bruger
                                          • Grupper