"Kom bag kulissen på kæmpe AI-spareplan: Sådan trak regeringen 30.000 årsværk op af hatten
-
"Kom bag kulissen på kæmpe AI-spareplan: Sådan trak regeringen 30.000 årsværk op af hatten
Sammen med et globalt konsulenthus har regeringen lagt en plan for, hvordan kunstig intelligens skal effektivisere den offentlige sektor. Se, hvordan den blev skabt, og hvordan et centralt tal pludselig blev fordoblet."
Så ulideligt og oprørende!
#dkpol #teknologiforståelse #betalingsmur
https://ing.dk/artikel/kom-bag-kulissen-paa-kaempe-ai-spareplan-saadan-trak-regeringen-30000-aarsvaerk-op-af-hatten?utm_source=nyhedsbrev&utm_medium=email&utm_campaign=ing_daglig -
Sammen med et globalt konsulenthus har regeringen lagt en plan for, hvordan kunstig intelligens skal effektivisere den offentlige sektor. Se, hvordan den blev skabt, og hvordan et centralt tal pludselig blev fordoblet."
Så ulideligt og oprørende!
#dkpol #teknologiforståelse #betalingsmur
https://ing.dk/artikel/kom-bag-kulissen-paa-kaempe-ai-spareplan-saadan-trak-regeringen-30000-aarsvaerk-op-af-hatten?utm_source=nyhedsbrev&utm_medium=email&utm_campaign=ing_daglig@jeppe Mit gæt er, at det igen bliver politisk ønsketænkning og legitimering: besparelser skrives ind, før de er dokumenteret, og AI bliver reduceret til politisk regnemodel frem for reel værdi.
-
@jeppe Mit gæt er, at det igen bliver politisk ønsketænkning og legitimering: besparelser skrives ind, før de er dokumenteret, og AI bliver reduceret til politisk regnemodel frem for reel værdi.
Jeg har nu fået læst artiklen.
Der er et politisk mål om at skære 30.000 medarbejdere væk. Ifølge digitaliseringsministeren budgetteres der allerede med de besparelser, man håber at opnå.Det kommer desværre ikke bag på mig. Når vi fremover skal bruge 5 % af BNP på militæret, svarende til omkring 16-17 % af hele statsbudgettet, så skal pengene findes et sted. Konsekvensen bliver, at vi må vænne os til en offentlig administration, der indimellem hallucinerer og er god til at lave memes
-
J jeppe@uddannelse.social shared this topic