"Trumps opgør med frihandel er helt rigtigt.
-
@jwcph fuldstændig korrekt, men vi må også forstå hvorfor usa er endt hvor det er, så vi ikke fortsætter med den praksis som førte dertil, og ikke har uendelig ondt af dem der kunne have gjort noget. Ikke alle amerikanere er fascister, men mange underkaster sig nu, eller siger at det ikke er alle amerikanere, underforstået at de er uskyldige og ikke kan gøre noget. Det kan de, og det skal de. De må erkende at de skal forstå arbejderklassens udfordringer og levere et ægte alternativ.
@jeppe Helt enig - men det har bare ikke noget at gøre med ikke at forsvare mod Trump.
-
@holsta der var bare ikke Harris eller tidl præsidentkandidater som Jeppe og jeg talte om. Måske taler vi om det nu, dunno. Men jeg reagerede på et udsagn om professorer fra en bestemt retning filosofi.
Men altså, hvis vi breder det ud til hele forskerstanden, så synes jeg at fx Timothy Snyder gør mere gavn i Canada end på Yale, hvor han og hans folk sikkert lige straks jagtes alligevel. Hvad skal det nytte nogen at han ikke længere kan forske og formidle sin viden? Ditto klimaforskere. @jeppe
@Koefoed @holsta ja, det er ikke enkelt. Hvis man flygter for at kunne kæmpe derfra, så giver det menig. Hvis man ønsker medlidenhed, så er jeg i tvivl. Men jeg tænker vi har haft en god og saglig samtale om et meget svært emne, og jeg går klogere herfra (og fortsætter gerne, det er ikke for at stoppe den samtale jeg siger det).
-
@jeppe Helt enig - men det har bare ikke noget at gøre med ikke at forsvare mod Trump.
@jwcph jo, for for at forsvare mod Trump, skal de forstå grunden til at hvide arbejdere og også arbejdere med andre baggrunde, støtter Trump. De skal levere et alternativ.
I øvrigt er Trump kun frontfiguren. Bag ham står endnu værre folk, herunder Vance, og bag ham Peter Thiel. Det er ikke en person, men en ideologi, vi og amerikanerne er oppe imod.