Jeg er for nyligt (i går!) begyndt at spise tofu, og det er en stor succes.
-
@nerdd jeg får også en ret paneer fornemmelse af det stegt, så det tænkte jeg faktisk ikke engang over. Eller allerede på. 🤪
@IbenChristiane Uh, jeg har aldrig prøvet at stege paneer. Det må jeg prøve engang!
Jeg har til gengæld nogle gange lavet paneer selv. Det er ret nemt 🥳
-
@IbenChristiane Uh, jeg har aldrig prøvet at stege paneer. Det må jeg prøve engang!
Jeg har til gengæld nogle gange lavet paneer selv. Det er ret nemt 🥳
@nerdd Uh, du må ikke friste - jeg har virkelig ikke brug for flere køkkenprojekter

-
@IbenChristiane Det er altid impro, når jeg laver stir fry sauce, men det er altid med samme udgangspunkt: noget salt/umami (soya, miso…), noget sødt (oftest sukker), noget surt (oftest riseddike), vand og maizena.
@nerdd det lyder godt. Jeg er også altid ret impro, så det er godt bare at have sådan grundlæggende typer af ingredienser. Takker!
-
@IbenChristiane Uh, jeg har aldrig prøvet at stege paneer. Det må jeg prøve engang!
Jeg har til gengæld nogle gange lavet paneer selv. Det er ret nemt 🥳
@nerdd hva' er paneer? @IbenChristiane
-
@nerdd hva' er paneer? @IbenChristiane
-
@nerdd Uh, du må ikke friste - jeg har virkelig ikke brug for flere køkkenprojekter

@IbenChristiane Haha, fair nok

Jeg begyndte på det, fordi jeg ikke lige kunne finde paneer/kunne overskue at skulle ud og lede efter det, og det blev så godt, at jeg fortsatte med at lave det selv.
-
@IbenChristiane Haha, fair nok

Jeg begyndte på det, fordi jeg ikke lige kunne finde paneer/kunne overskue at skulle ud og lede efter det, og det blev så godt, at jeg fortsatte med at lave det selv.
@nerdd jeg fandt også lige en opskrift fra Arla; det er jo drønnemt!
-
@nerdd det lyder godt. Jeg er også altid ret impro, så det er godt bare at have sådan grundlæggende typer af ingredienser. Takker!
@IbenChristiane Velbekomme! Det er også sjovest, når man kan freestyle det.
-
@IbenChristiane @svuorela Yeah, halloumi er dog ret anderledes

Paneer er en helt mild ost - tænk på det som en fast(ere) udgave af hytteost.
-
@nerdd jeg fandt også lige en opskrift fra Arla; det er jo drønnemt!
@IbenChristiane Det er det nemlig! Og som bonus står man med en masse valle bagefter, som kan bruges i bagværk, grød eller whatever (det er sjovest, hvis man bruger citronsaft eller kærnemælk. Eddike efterlader for meget smag i vallen).
-
@IbenChristiane @svuorela Yeah, halloumi er dog ret anderledes

Paneer er en helt mild ost - tænk på det som en fast(ere) udgave af hytteost.
-
@IbenChristiane Det er det nemlig! Og som bonus står man med en masse valle bagefter, som kan bruges i bagværk, grød eller whatever (det er sjovest, hvis man bruger citronsaft eller kærnemælk. Eddike efterlader for meget smag i vallen).
@nerdd Uh, jeg ved sgu ikke helt, hvad jeg skulle med al vallen faktisk. Så det kan godt være hér, jeg alligevel ikke lader mig lokke

-
@IbenChristiane @svuorela Måske kan det lade sig gøre, hvis det er fast nok

-
@IbenChristiane @svuorela Måske kan det lade sig gøre, hvis det er fast nok

-
@nerdd Uh, jeg ved sgu ikke helt, hvad jeg skulle med al vallen faktisk. Så det kan godt være hér, jeg alligevel ikke lader mig lokke

@IbenChristiane Hvis du alligevel skal bage naan til din indiske curry, har du jo noget, du kan bruge vallen til

Det eneste, jeg nok ikke ville bruge vallen til er i stedet for mælk i kaffen

-
@IbenChristiane Hvis du alligevel skal bage naan til din indiske curry, har du jo noget, du kan bruge vallen til

Det eneste, jeg nok ikke ville bruge vallen til er i stedet for mælk i kaffen

@nerdd du er så gennemtænkt

-
@IbenChristiane @svuorela Hm, mon jeg skulle lave mig en gang paneer i næste uge?

-
@IbenChristiane @svuorela Hm, mon jeg skulle lave mig en gang paneer i næste uge?

-
@nerdd du er så gennemtænkt

@IbenChristiane Det er kun på andres vegne!
Jeg har endnu kun brugt det i min morgengrød. -
@IbenChristiane Det er kun på andres vegne!
Jeg har endnu kun brugt det i min morgengrød.@nerdd haha, men det er også meget nemmere og mindre forpligtende at være det for andre
