Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Jeg er for nyligt (i går!) begyndt at spise tofu, og det er en stor succes.

Jeg er for nyligt (i går!) begyndt at spise tofu, og det er en stor succes.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
56 Indlæg 13 Posters 94 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

    @nerdd @svuorela det kunne da virkelig godt lyde sådan 🤩

    nerdd@mstdn.socialN This user is from outside of this forum
    nerdd@mstdn.socialN This user is from outside of this forum
    nerdd@mstdn.social
    wrote sidst redigeret af
    #46

    @IbenChristiane @svuorela Ja! Jeg må se, om jeg kan huske det, når jeg i weekenden sætter mig og laver madplan 😅

    1 Reply Last reply
    0
    • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

      @nerdd haha, men det er også meget nemmere og mindre forpligtende at være det for andre 😂

      nerdd@mstdn.socialN This user is from outside of this forum
      nerdd@mstdn.socialN This user is from outside of this forum
      nerdd@mstdn.social
      wrote sidst redigeret af
      #47

      @IbenChristiane Indeed! “... og så kan du jo også bare lige…” 😅 😅 😅

      1 Reply Last reply
      0
      • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

        @nerdd Uh, jeg ved sgu ikke helt, hvad jeg skulle med al vallen faktisk. Så det kan godt være hér, jeg alligevel ikke lader mig lokke 😅

        infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
        infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
        infonauten@helvede.net
        wrote sidst redigeret af
        #48

        @IbenChristiane @nerdd indskudt info som I ikke har bedt om og ikke kan bruge til noget (hey, det er internettet!): man kan brygge virkelig lækker øl på valle. Kemisk er det noget nær den perfekte basis for f.eks. pilsner eller IPA eller andre øltyper, hvor der helst ikke må være kalk i vandet.

        nerdd@mstdn.socialN mutter01@mastodon.socialM 2 Replies Last reply
        0
        • infonauten@helvede.netI infonauten@helvede.net

          @IbenChristiane @nerdd indskudt info som I ikke har bedt om og ikke kan bruge til noget (hey, det er internettet!): man kan brygge virkelig lækker øl på valle. Kemisk er det noget nær den perfekte basis for f.eks. pilsner eller IPA eller andre øltyper, hvor der helst ikke må være kalk i vandet.

          nerdd@mstdn.socialN This user is from outside of this forum
          nerdd@mstdn.socialN This user is from outside of this forum
          nerdd@mstdn.social
          wrote sidst redigeret af
          #49

          @infonauten @IbenChristiane Ooorv, spændende! Er det for at undgå, at kalken nedbryder aromastofferne fra humlen? Laktosen i vallen må også give noget sødme forestiller jeg mig?

          infonauten@helvede.netI 1 Reply Last reply
          0
          • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

            @nerdd Uh, du må ikke friste - jeg har virkelig ikke brug for flere køkkenprojekter 😂

            mutter01@mastodon.socialM This user is from outside of this forum
            mutter01@mastodon.socialM This user is from outside of this forum
            mutter01@mastodon.social
            wrote sidst redigeret af
            #50

            @IbenChristiane @nerdd Men det er slet ikke svært at lave tofu selv. 😆

            1 Reply Last reply
            0
            • infonauten@helvede.netI infonauten@helvede.net

              @IbenChristiane @nerdd indskudt info som I ikke har bedt om og ikke kan bruge til noget (hey, det er internettet!): man kan brygge virkelig lækker øl på valle. Kemisk er det noget nær den perfekte basis for f.eks. pilsner eller IPA eller andre øltyper, hvor der helst ikke må være kalk i vandet.

              mutter01@mastodon.socialM This user is from outside of this forum
              mutter01@mastodon.socialM This user is from outside of this forum
              mutter01@mastodon.social
              wrote sidst redigeret af
              #51

              @infonauten @IbenChristiane @nerdd Bedste info er den man falder over. Nogen gange slå man sig til en god ide.

              carstenboll@mstdn.dkC 1 Reply Last reply
              0
              • nerdd@mstdn.socialN nerdd@mstdn.social

                @infonauten @IbenChristiane Ooorv, spændende! Er det for at undgå, at kalken nedbryder aromastofferne fra humlen? Laktosen i vallen må også give noget sødme forestiller jeg mig?

                infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
                infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
                infonauten@helvede.net
                wrote sidst redigeret af
                #52

                @nerdd @IbenChristiane kalkholdigt vand binder bare ikke aromastofferne så godt, så vidt jeg husker (det er efterhånden mange år siden jeg var Ølfonaut).
                Og ja, en smule sødme kommer der vist fra laktosen, siger min fornuft - jeg har aldrig prøvet det i praksis, har sjældent haft 25 liter valle bare sådan. Og de færreste gærtyper kan nedbryde sukkeret fra laktosen, hvilket også gør at man kan eftersøde med det, se også "milk stouts".

                nerdd@mstdn.socialN 1 Reply Last reply
                0
                • mutter01@mastodon.socialM mutter01@mastodon.social

                  @infonauten @IbenChristiane @nerdd Bedste info er den man falder over. Nogen gange slå man sig til en god ide.

                  carstenboll@mstdn.dkC This user is from outside of this forum
                  carstenboll@mstdn.dkC This user is from outside of this forum
                  carstenboll@mstdn.dk
                  wrote sidst redigeret af
                  #53

                  @mutter01 @infonauten @IbenChristiane @nerdd

                  Åh nej, nu er jeg nødt til at lave saag paneer i næste uge 😄

                  mutter01@mastodon.socialM 1 Reply Last reply
                  0
                  • carstenboll@mstdn.dkC carstenboll@mstdn.dk

                    @mutter01 @infonauten @IbenChristiane @nerdd

                    Åh nej, nu er jeg nødt til at lave saag paneer i næste uge 😄

                    mutter01@mastodon.socialM This user is from outside of this forum
                    mutter01@mastodon.socialM This user is from outside of this forum
                    mutter01@mastodon.social
                    wrote sidst redigeret af
                    #54

                    @CarstenBoll @infonauten @IbenChristiane @nerdd For et par uger siden prøvede jeg at lave friskost. Det var ikke umiddelbart en succes. Men ikke skidt nok til at jeg ikke forsøger igen. Mangler bare nogle svar på gluten og eller laktose intolerance inden jeg gider igen. Men så kan jeg forsøge på tofu af en slags. Det er lidt samme fremgangsmåde. Noget af det. 🤪

                    1 Reply Last reply
                    0
                    • infonauten@helvede.netI infonauten@helvede.net

                      @nerdd @IbenChristiane kalkholdigt vand binder bare ikke aromastofferne så godt, så vidt jeg husker (det er efterhånden mange år siden jeg var Ølfonaut).
                      Og ja, en smule sødme kommer der vist fra laktosen, siger min fornuft - jeg har aldrig prøvet det i praksis, har sjældent haft 25 liter valle bare sådan. Og de færreste gærtyper kan nedbryde sukkeret fra laktosen, hvilket også gør at man kan eftersøde med det, se også "milk stouts".

                      nerdd@mstdn.socialN This user is from outside of this forum
                      nerdd@mstdn.socialN This user is from outside of this forum
                      nerdd@mstdn.social
                      wrote sidst redigeret af
                      #55

                      @infonauten @IbenChristiane Det var lige præcis milk stout, jeg tænkte på ift. laktosen! 🙂

                      Ah, det lyder som meget af det samme problem med kaffe, hvor vandets hårdhed også har betydning for ekstraktionen. Men det giver også meget god mening, fordi øl er jo bare humle-te, der er blevet for gammel 😅

                      1 Reply Last reply
                      0
                      • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

                        @nerdd jeg fandt også lige en opskrift fra Arla; det er jo drønnemt!

                        folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
                        folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
                        folfdk@helvede.net
                        wrote sidst redigeret af
                        #56

                        @IbenChristiane @nerdd

                        1) skal ikke have nye køkkenprojekter

                        2) ....

                        3) nyt køkkenprojekt!!

                        😂😂😂

                        Mega fedt med inspirationen!

                        (Og ja, jeg så toot om øl først, scrollede op og tænkte "hvordan dælen blev tofu til øl?!? Tak til @infonauten for at lægge vidensguldkorn ud 😀)

                        1 Reply Last reply
                        0
                        Svar
                        • Svar som emne
                        Login for at svare
                        • Ældste til nyeste
                        • Nyeste til ældste
                        • Most Votes


                        • Log ind

                        • Har du ikke en konto? Tilmeld

                        • Login or register to search.
                        Powered by NodeBB Contributors
                        Graciously hosted by data.coop
                        • First post
                          Last post
                        0
                        • Hjem
                        • Seneste
                        • Etiketter
                        • Populære
                        • Verden
                        • Bruger
                        • Grupper