Talte lige om barndom med en veninde, og om den kultur, man havde med sig.
-
@folfdk Det lyder mere finkulturelt end mit
Ja, min mor hun er sådan en som har fundet Nanna Ditzel stole på genbrug og solgt en af dem til Arken
-
Ja, min mor hun er sådan en som har fundet Nanna Ditzel stole på genbrug og solgt en af dem til Arken
@folfdk jeg har brugt en god del af livet på at lære at afkode elementer som fx møbeldesign. Jeg har NUL af den slags med hjemmefra.
-
@MThaastrup på bogsiden er jeg nok farvet af, at min mor og morbror var bibliotekarer, så det var nem adgang til et bredt og kurateret udvalg af bøger - og den del af familien har altid læst scifi. Min far var mere til fantasy og fik mig ved et tilfælde introduceret for rollespil. Vi spillede også mange brætspil (Risk, Derby, Afrikas Stjerne, Fuldrigger, Arkham Horror, Dungeon!, Kings and Things m.m.)
@Laust Vi spillede også meget, men det var mere quizspil som fx Trivial, klassiske brætspil (skak, ludo, mølle, kalaha, mastermind...) og så kortspil af forskellig slags.
-
@Laust Vi spillede også meget, men det var mere quizspil som fx Trivial, klassiske brætspil (skak, ludo, mølle, kalaha, mastermind...) og så kortspil af forskellig slags.
@MThaastrup jeg droppede hurtigt de klassiske spil - abstrakte spil har aldrig været mig. Yatzy gad jeg sjovt nok godt spille, selvom jeg er almindeligt dårlig til statistik.
Hvornår spillede I? Var der særlige anledninger, eller var det en regelmæssig aktivitet? -
@MThaastrup jeg droppede hurtigt de klassiske spil - abstrakte spil har aldrig været mig. Yatzy gad jeg sjovt nok godt spille, selvom jeg er almindeligt dårlig til statistik.
Hvornår spillede I? Var der særlige anledninger, eller var det en regelmæssig aktivitet?@Laust det var en ret regelmæssig aktivitet fredag og lørdag aften og i ferier. Og ja, Yatzy gad jeg også - gider stadigvæk egentlig
-
@Laust det var en ret regelmæssig aktivitet fredag og lørdag aften og i ferier. Og ja, Yatzy gad jeg også - gider stadigvæk egentlig
@MThaastrup hyggeligt
vi havde det ikke fast, men dog regelmæssigt.
Jeg var lige ved at købe en rejseudgave af Yatzy, men kom i tvivl om den ældste var gammel nok. Nu har jeg "non-buyer's remorse". -
@MThaastrup hyggeligt
vi havde det ikke fast, men dog regelmæssigt.
Jeg var lige ved at købe en rejseudgave af Yatzy, men kom i tvivl om den ældste var gammel nok. Nu har jeg "non-buyer's remorse".@Laust Du kan stadigvæk skemaet udenad. Tegn den selv, snup 5 terninger (eller 6 eller sågar 12, afhængigt af hvad du har lyst til) og gå i gang
-
@folfdk jeg har brugt en god del af livet på at lære at afkode elementer som fx møbeldesign. Jeg har NUL af den slags med hjemmefra.
Jeg kom lige til at se dit indlæg om anlæg.
Til mit var der selvfølgelig sådan en "20 CD'er med klassiske klassikere" Beethoven Mozart Grieg Brahms Tchaikovsky Strauss Orff osv(Nu spillede jeg så også klarinet og var lidt interesseret i det)
-
@Laust Du kan stadigvæk skemaet udenad. Tegn den selv, snup 5 terninger (eller 6 eller sågar 12, afhængigt af hvad du har lyst til) og gå i gang
@MThaastrup det smarte ved den var, at spilleæsken var et fint lille raflebæger/terningtårn, så man kunne spille det på en meget lille overflade som et bord i en bus, et tog eller fly. Men ja, hvis man selv kunne lave eller finde et, så behøver man ikke mere
-
Jeg kom lige til at se dit indlæg om anlæg.
Til mit var der selvfølgelig sådan en "20 CD'er med klassiske klassikere" Beethoven Mozart Grieg Brahms Tchaikovsky Strauss Orff osv(Nu spillede jeg så også klarinet og var lidt interesseret i det)
@folfdk Jeg har skam også haft alt det der klassiske musik, men jeg var lidt ældre.
Jeg vil fortsat helst høre Peer Gynt, hvis hjernen er helt nedsmeltet af overbelastning, og jeg skal tage dybe yogavejrtrækninger og få styr på nervesystemet.
-
@MThaastrup det smarte ved den var, at spilleæsken var et fint lille raflebæger/terningtårn, så man kunne spille det på en meget lille overflade som et bord i en bus, et tog eller fly. Men ja, hvis man selv kunne lave eller finde et, så behøver man ikke mere
@Laust Jeg har også sådan et lille rejseyatzy med miniterninger. Man får det ikke brugt meget, så måske en lidt overflødig investering af mig, egentlig
-
@Laust Jeg har også sådan et lille rejseyatzy med miniterninger. Man får det ikke brugt meget, så måske en lidt overflødig investering af mig, egentlig
@MThaastrup altså, du får den ikke brugt på rejser, eller ikke spillet med i det hele taget?
-
@MThaastrup altså, du får den ikke brugt på rejser, eller ikke spillet med i det hele taget?
@Laust I det hele taget. Det er irriterende i et fly (terningerne er for små, og der er alligevel ikke ordentlig plads til at lægge nogle til side), og på hotellet vil vi hellere have "rigtige" terninger, så jeg ender med at have det rigtige Yatzy med alligevel.
-
Talte lige om barndom med en veninde, og om den kultur, man havde med sig.
Jeg har den underligste popkulturbase med mig
- min far så sci-fi og klassikere som Ben Hur og Ørneborgen, og hørte t-Rex og pigtråd.
- min mor så krimiserier, Dollars og hørte 60er-musik og DansktopJeg er tydeligvis absolut mest blevet til min far (men kan nærmest alt 60er-musik udenad oveni)
Hvad er jeres popkulturelle barndomsfundament?
@MThaastrup Det er en vild samling af forskellige svar.
Aldrig før har det været så konkret for mig hvad jeg er gået glip af ved at som 4 årig at miste min mor til en hjerneblødning (og straks efter min far til alkoholisme).
Jeg husker glimt af han spillede og underviste i spansk/klassisk guitar.
Og hvordan han en dag dukkede op på skolen og en efter en hev fem større drenge ud af deres klasser og forklarede dem, at de aldrig mere skulle rotte sig sammen om at gennemtæske mig.
-
@MThaastrup Det er en vild samling af forskellige svar.
Aldrig før har det været så konkret for mig hvad jeg er gået glip af ved at som 4 årig at miste min mor til en hjerneblødning (og straks efter min far til alkoholisme).
Jeg husker glimt af han spillede og underviste i spansk/klassisk guitar.
Og hvordan han en dag dukkede op på skolen og en efter en hev fem større drenge ud af deres klasser og forklarede dem, at de aldrig mere skulle rotte sig sammen om at gennemtæske mig.
@holsta Den slags sætter sine spor - jeg husker fx også mere af min far før hans alkoholisme begyndte at eskalere, da jeg var 11 år. Men der er alligevel drysset en del af, virker det til.
-
@MThaastrup @mutter01 @fanden Plante smil og plante blomster... Argh, og Hvor er alle drømmene du drømte!
@andersvb @MThaastrup @mutter01 Okay, trumf: Peter Belli, "Teddybjørn".
-
@andersvb @MThaastrup @mutter01 Okay, trumf: Peter Belli, "Teddybjørn".
-
@MThaastrup @andersvb @mutter01 Den købte jeg faktisk på vinyl for et halvt år siden... Men mere for "Ryg dansk" og "Spring ud".
-
@MThaastrup @andersvb @mutter01 Den købte jeg faktisk på vinyl for et halvt år siden... Men mere for "Ryg dansk" og "Spring ud".
@MThaastrup Men, MEN — uanset hvor kitschet og sentimental "Se Venedig og dø" er, så er det en kitschet og sentimental Gasolin'-sang, som de gav til Lone K, og endda sang kor på. Det synes jeg altså trækker op. @andersvb @mutter01
-
@MThaastrup @mutter01 @andersvb @fanden Må jeg byde ind med at kunne hele teksten til”Du gamle måne”?