Talte lige om barndom med en veninde, og om den kultur, man havde med sig.
-
@MThaastrup ...modsat er jeg som voksen selv blevet nødt til at opsøge f eks Star Trek og Doctor Who fra tresserne, for det var der ingen mulighed for at se, da jeg voksede op. "De synger jo ikke om livet på landet!"
@fanden Doctor Who har aldrig fanget mig. Men jeg har set Shatner og Nimoy med min far maaaange gange
-
-
@mutter01 @MThaastrup "Den gamle skærslibers sang"
-
-
@mutter01 @MThaastrup "Den gamle skærslibers sang"
-
@MThaastrup @mutter01 Herre Lucifer, jeg havde fortrængt Snevalsen
-
@MThaastrup @mutter01 Alt det der var også suppe-steg-og-is-repertoire til familefesterne
-
@MThaastrup @mutter01 Alt det der var også suppe-steg-og-is-repertoire til familefesterne
-
@MThaastrup @fanden Uhhh. Bjarne Liller.
-
@fanden Jeg har aldrig gået i børnehave eller været på fritidshjem. Jeg var ved min mormor hver dag. Så det der med giro 413 kender jeg
@MThaastrup Var Giro 413 ikke en søndagsting?
Fra min mormor og morfar husker jeg mest De ringer, vi spiller med Jørgen Hjorting og frøken klokken.
(Jeg har heller aldrig gået i børnehave eller på fritidshjem)
-
@MThaastrup Var Giro 413 ikke en søndagsting?
Fra min mormor og morfar husker jeg mest De ringer, vi spiller med Jørgen Hjorting og frøken klokken.
(Jeg har heller aldrig gået i børnehave eller på fritidshjem)
-
-
@MThaastrup @fanden Uhhh. Bjarne Liller.
@mutter01 @MThaastrup Shit, jeg har åbnet Pandoras æske her. Der kommer ting frem, jeg ville ønske jeg aldrig havde hørt.
-
@mutter01 @MThaastrup Shit, jeg har åbnet Pandoras æske her. Der kommer ting frem, jeg ville ønske jeg aldrig havde hørt.
-
Jeg har den underligste popkulturbase med mig
- min far så sci-fi og klassikere som Ben Hur og Ørneborgen, og hørte t-Rex og pigtråd.
- min mor så krimiserier, Dollars og hørte 60er-musik og DansktopJeg er tydeligvis absolut mest blevet til min far (men kan nærmest alt 60er-musik udenad oveni)
Hvad er jeres popkulturelle barndomsfundament?
@MThaastrup 60er-modkultur møder Evert Taube, bulgarsk harmonikamusik, bebop og en vanvittig musiksamling, min far hhv købte da han arbejdede på Sdr Strømfjord og samlede på sine møjsommeligt overspille kassettebånd. Jeg lærte både af den musik han spillede for mig og af den, der tilfældigvis lå på b-siden af det bånd, jeg nu havde lånt til min walkman. At spole var for dyrt i batterier. Så fra Beatles til Pink Floyd, fra Shu bi dua til Marvin Gaye, fra Gasolin til Jackson Browne.
-
@MThaastrup 60er-modkultur møder Evert Taube, bulgarsk harmonikamusik, bebop og en vanvittig musiksamling, min far hhv købte da han arbejdede på Sdr Strømfjord og samlede på sine møjsommeligt overspille kassettebånd. Jeg lærte både af den musik han spillede for mig og af den, der tilfældigvis lå på b-siden af det bånd, jeg nu havde lånt til min walkman. At spole var for dyrt i batterier. Så fra Beatles til Pink Floyd, fra Shu bi dua til Marvin Gaye, fra Gasolin til Jackson Browne.
@MThaastrup Dertil franske krimier, klassisk sci-fi, Tintin og Naturens Verden - og Familiejournalen og Hjemmet hos mormor og morfar.
-
@MThaastrup Dertil franske krimier, klassisk sci-fi, Tintin og Naturens Verden - og Familiejournalen og Hjemmet hos mormor og morfar.
@andersvb Jeg har altså en fornemmelse af, at når nogle taler om den "fragmenterede kultur" i dag - så overvurderer de, hvordan popkultur var for bare 35 år siden.
-
Jeg har den underligste popkulturbase med mig
- min far så sci-fi og klassikere som Ben Hur og Ørneborgen, og hørte t-Rex og pigtråd.
- min mor så krimiserier, Dollars og hørte 60er-musik og DansktopJeg er tydeligvis absolut mest blevet til min far (men kan nærmest alt 60er-musik udenad oveni)
Hvad er jeres popkulturelle barndomsfundament?
@MThaastrup Hej P3 i radioen efter skoletid og det tyske pop-program Formel 1 lørdag eftermiddag (som jeg husker det). Nærmest intet input fra mine forældre, der ikke havde en pladespiller og foretrak klassisk musik i radioen.
-
@fanden @MThaastrup “Jeg sliber knive, jeg sliber sakse, jeg sliber solskin og dagligt
brød.”
Det kunne hubby huske.
Og lige om et øjeblik så husker jeg noget. Giv mig lige en halv time. Eller et år. -
@lbheuschkel Hvorfor kommer jeg til at tænke på hende Hyacinth, "Fint skal det være"?
@MThaastrup @lbheuschkel "The Buckeeeeey residence, the lady of the house speaking~"