Dagens Zetland med billeder fra Jakarta taget af Lasse Bak Mejlvang.
-
Indonesien har mistet sin hovedstad. Den synker simpelthen i havet
https://www.zetland.dk/historie/sKrOtfOH-mOXVdrnV-76fdd -
J jeppe@uddannelse.social shared this topic
-
Indonesien har mistet sin hovedstad. Den synker simpelthen i havet
https://www.zetland.dk/historie/sKrOtfOH-mOXVdrnV-76fdd@folfdk lidt mærkeligt med den afsluttende håbefulde tone. Når 30 millioner mennesker ikke kan bo i deres huse længere, så skal de et sted hen. Det bliver virkeligheden for 100-vis af millioner mennesker i den nære fremtid. Også i Europa og nabolande. Migration på grund af katastrofe og krise bliver meget, meget grimt. Det er det vi skal frygte helt vildt, ikke om vores huse får lidt vand i kælderen.
-
@folfdk lidt mærkeligt med den afsluttende håbefulde tone. Når 30 millioner mennesker ikke kan bo i deres huse længere, så skal de et sted hen. Det bliver virkeligheden for 100-vis af millioner mennesker i den nære fremtid. Også i Europa og nabolande. Migration på grund af katastrofe og krise bliver meget, meget grimt. Det er det vi skal frygte helt vildt, ikke om vores huse får lidt vand i kælderen.
@jeppe
Ja, det havde været en god, mere faktuel, betragtning at have med. -
@folfdk lidt mærkeligt med den afsluttende håbefulde tone. Når 30 millioner mennesker ikke kan bo i deres huse længere, så skal de et sted hen. Det bliver virkeligheden for 100-vis af millioner mennesker i den nære fremtid. Også i Europa og nabolande. Migration på grund af katastrofe og krise bliver meget, meget grimt. Det er det vi skal frygte helt vildt, ikke om vores huse får lidt vand i kælderen.
@jeppe @folfdk Jeg talte meget om præcis klimaflygtninge for nogle år siden, men efter coronaen blev jeg klar over at menneskeheden ikke er i stand til at løse problemer af den størrelsesorden. Coronavirus var barnemad i forhold til hvad der kommer, og folk kunne ikke engang finde ud af at tage en fucking ansigtsmaske på eller blive hjemme fra arbejde, uden at true med oprør. Siden er jeg holdt op med at bekymre mig om klimaforandringer, vi må tage det som det kommer. Eller vores børn må.
-
@jeppe @folfdk Jeg talte meget om præcis klimaflygtninge for nogle år siden, men efter coronaen blev jeg klar over at menneskeheden ikke er i stand til at løse problemer af den størrelsesorden. Coronavirus var barnemad i forhold til hvad der kommer, og folk kunne ikke engang finde ud af at tage en fucking ansigtsmaske på eller blive hjemme fra arbejde, uden at true med oprør. Siden er jeg holdt op med at bekymre mig om klimaforandringer, vi må tage det som det kommer. Eller vores børn må.
@mok0 @jeppe @folfdk
Jeg har det på nøjagtig samme måde. Det har chokeret mig, så stor modstand der er mod solceller. Selv et naturhegn omkring anlægget får ikke disse egoister til at stoppe klagerne.
Jeg har det dårligt med at mine elskede børnebørn skal leve med konsekvenserne, men det er uden gor min rækkevidde at gøre noget, bortset fra solceller på eget tag. -
@mok0 @jeppe @folfdk
Jeg har det på nøjagtig samme måde. Det har chokeret mig, så stor modstand der er mod solceller. Selv et naturhegn omkring anlægget får ikke disse egoister til at stoppe klagerne.
Jeg har det dårligt med at mine elskede børnebørn skal leve med konsekvenserne, men det er uden gor min rækkevidde at gøre noget, bortset fra solceller på eget tag.@jenselbaek @mok0 @folfdk jeg er nok lidt mere forstående over for modstand mod solceller i det åbne landskab.
Placer dem først og fremmest på tage, over motorveje, togskinner og parkeringspladser.