Jeg skulle ud og hente en pose kaffe, og det kunne jeg jo lige så godt kombinere med en lille løbetur og en croissant.
-
@nerdd
Jo. Det er det.Men som med alt så må man acceptere at nye vaner og ting man ikke har prøvet før det skal startes op langsomt, og ikke nødvendigvis virker fra dag 1.
Hos LøberLab har jeg været igennem 2-3 forskellige ideer til hvornår og hvordan jeg skal lave styrketræning før det rigtigt begyndte at slå igennem.
@folfdk Interessant! Hvis du har lyst, kan du så på et tidspunkt fortælle lidt om, hvad du har prøvet af?
-
@folfdk Interessant! Hvis du har lyst, kan du så på et tidspunkt fortælle lidt om, hvad du har prøvet af?
Jeps, jeg kan prøve!
-
Jeg skulle ud og hente en pose kaffe, og det kunne jeg jo lige så godt kombinere med en lille løbetur og en croissant.
Jeg formåede tilmed at løbe i et roligere tempo end før november, hvor jeg reddede mig en skade 🥳
Oooork, det var jo meningen, at jeg ville lave en tråd ud af det.. Og så glemmer jeg det allerede ved tredje croissant

-
@nerdd
Min mening med jog var også mere at løb ikke så gerne skal være "jeg skal slå ny PR"-agtigt tempo, så måske det var bedre jeg bare sagde det.Fedt du kunne komme ud og hygge med det i dag!
@folfdk Jeg fik lyttet til Hechman-episoden da jeg var ude og løbe i eftermiddags. Det var virkelig interessant, og nu forstår jeg, hvad du mente med at jogge. Jeg beklager, jeg var så afvisende overfor det i sidste uge. Virkelig god anbefaling

-
@folfdk Jeg fik lyttet til Hechman-episoden da jeg var ude og løbe i eftermiddags. Det var virkelig interessant, og nu forstår jeg, hvad du mente med at jogge. Jeg beklager, jeg var så afvisende overfor det i sidste uge. Virkelig god anbefaling

Fedt!
Jamen der skal også være overskud til at være i modtage position, samt være en god forklaring fra den der prøver at "sælge noget".
Og begge ting de haltede vist lidt efter

Der er et par flere podcasts med Claus Hechmann, jeg synes de er gode at læse til, hans facon passer i hvert fald til mit humør og min måde at tænke på
-
Fedt!
Jamen der skal også være overskud til at være i modtage position, samt være en god forklaring fra den der prøver at "sælge noget".
Og begge ting de haltede vist lidt efter

Der er et par flere podcasts med Claus Hechmann, jeg synes de er gode at læse til, hans facon passer i hvert fald til mit humør og min måde at tænke på
@folfdk Uh, dem må du gerne dele, hvis du har links. Så har jeg noget at lytte til på løbeturene

-
@folfdk Uh, dem må du gerne dele, hvis du har links. Så har jeg noget at lytte til på løbeturene

SEJR: 1. etape - ”Træningsmakker x Hechmann”
Adresse på afsnit: https://sidemakker.podbean.com/e/1-etape-tr%c3%a6ningsmakker-2-fra-hechmanns-v%c3%a6rksted/
Mediefil: https://mcdn.podbean.com/mf/web/ybckwk/Tr_ningsmakker_2_etape_1_s_son_4aj919.mp3
SEJR: 4. etape - ”Løb som Eliten, del 1” m. Claus Hechmann
Adresse på afsnit: https://sidemakker.podbean.com/e/4etape-l%c3%b8b-som-eliten-m-claus-hechmann/
Mediefil: https://mcdn.podbean.com/mf/web/erbsea/hechmannafsnit1.mp3
SEJR: 5. Etape - ”Løb som Eliten, del 2” m. Claus Hechmann
Adresse på afsnit: https://sidemakker.podbean.com/e/5-etape-l%c3%b8b-som-eliten-del-2-m-claus-hechmann/
Mediefil: https://mcdn.podbean.com/mf/web/5zwjiv/hechmann.mp3
-
Oooork, det var jo meningen, at jeg ville lave en tråd ud af det.. Og så glemmer jeg det allerede ved tredje croissant

Still going strong! Nr. 4
I dag huskede jeg tilmed at tilføje til tråden. Der er ikke et øje tørt. -
I dag huskede jeg tilmed at tilføje til tråden. Der er ikke et øje tørt.@nerdd Heller ikke her, det er smukt

-
I dag huskede jeg tilmed at tilføje til tråden. Der er ikke et øje tørt.@nerdd den er flot!
-
I dag huskede jeg tilmed at tilføje til tråden. Der er ikke et øje tørt.I troede nok, jeg havde givet op, gjorde I ikke? Men nej!
️Efter nr. 5, løb jeg en tur lidt hurtigere, end jeg havde planlagt. Ca. 10 sekunder for hurtigt pr. km (uuundskyld, @folfdk og @askekammer! 🫣
). -
I troede nok, jeg havde givet op, gjorde I ikke? Men nej!
️Efter nr. 5, løb jeg en tur lidt hurtigere, end jeg havde planlagt. Ca. 10 sekunder for hurtigt pr. km (uuundskyld, @folfdk og @askekammer! 🫣
).God progression !
Det er jo ikke noget der kommer af sig selv, det der med at spise croissanter.Fedt med løbetur i lidt roligere tempo.
Alt er forladt, det sjove er du prøver, mest er jeg jo interesseret i hvad du synes om det

-
God progression !
Det er jo ikke noget der kommer af sig selv, det der med at spise croissanter.Fedt med løbetur i lidt roligere tempo.
Alt er forladt, det sjove er du prøver, mest er jeg jo interesseret i hvad du synes om det

@folfdk Det er egentlig ganske fint, men det er også vildt svært at fornemme tempoet, fordi alt, der er langsommere end ca. 5:30/km, føles ca. ens, og her i kulden er det ekstra bøvlet at kigge på uret pga. de ekstra lag tøj og handsker

-
@folfdk Det er egentlig ganske fint, men det er også vildt svært at fornemme tempoet, fordi alt, der er langsommere end ca. 5:30/km, føles ca. ens, og her i kulden er det ekstra bøvlet at kigge på uret pga. de ekstra lag tøj og handsker

@nerdd
Forskellen i sekunder/km svarer jo heller ikke til så man watt når man er dernede, så man skal ikke tage det så tungt at det er svært at mærke.Jeg synes også det er svært at mærke forskel på feks 6:30/km og 6:55/km
Specielt når jeg bliver lidt mere udmattet i sidste ende af en tur

-
I troede nok, jeg havde givet op, gjorde I ikke? Men nej!
).Dejligt med endnu en croissant. Det er altid skønt at se folk, der formår at holde fast i nytårsforsættet.
Din hastighed har jeg derimod ingen holdning til overhovedet. Whatever works. Jeg løber selv 100% på gefühl, hvor jeg holder øje med niveauet af anstrengelse ("effort") og så skruer op og ned i forhold til, hvor hårdt det føles. Det virker for mig, for min glæde ved at løbe mindskes markant, hvis jeg hele tiden holder øje med tallene [kigger olmt på dig, Runna-app].
-
Dejligt med endnu en croissant. Det er altid skønt at se folk, der formår at holde fast i nytårsforsættet.
Din hastighed har jeg derimod ingen holdning til overhovedet. Whatever works. Jeg løber selv 100% på gefühl, hvor jeg holder øje med niveauet af anstrengelse ("effort") og så skruer op og ned i forhold til, hvor hårdt det føles. Det virker for mig, for min glæde ved at løbe mindskes markant, hvis jeg hele tiden holder øje med tallene [kigger olmt på dig, Runna-app].
@askekammer Det var også lidt tongue-in-cheek med reference til en anden tråd, hvor en af jer sammenlignede jer med de gamle sure mænd fra Muppets
Bortset fra det, så brugte jeg i går også mest “Kan jeg holde tempoet med munden lukket” til at justere udfra. -
@askekammer Det var også lidt tongue-in-cheek med reference til en anden tråd, hvor en af jer sammenlignede jer med de gamle sure mænd fra Muppets
Bortset fra det, så brugte jeg i går også mest “Kan jeg holde tempoet med munden lukket” til at justere udfra.Vi prøver ihærdigt at huske at støtte op om den der løber.
Så rammer mine velmente kommentarer måske ikke altid 100% plet, men jeg håber den generelle positivitet skubber i den rigtige retning