Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe.
-
@lbheuschkel ja, det siger alle
det er da også indlysende, men jeg er også lidt færdig med te for tiden, synes jeg. Det mangler fylden. -
@lbheuschkel ja, det siger alle
det er da også indlysende, men jeg er også lidt færdig med te for tiden, synes jeg. Det mangler fylden.@IbenChristiane Jeg laver også en tomatsuppe baseret på flåede tomater, røde linser, og lidt mælk, krydres efter smag. Bliver ikke dårligere af et stykke kød men kan sagtens være vegetarisk.
Det bruger jeg som varm drik når jeg også skal have protein indenbords (mest fra linserne).
-
@IbenChristiane Jeg laver også en tomatsuppe baseret på flåede tomater, røde linser, og lidt mælk, krydres efter smag. Bliver ikke dårligere af et stykke kød men kan sagtens være vegetarisk.
Det bruger jeg som varm drik når jeg også skal have protein indenbords (mest fra linserne).
@lbheuschkel okay, det var overraskende, men slet ikke dårligt. Tak!
-
Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe. Hvad drikker I andre, når det ikke skal være kaffe, men skal være varmt? Edit: og måske helst ikke te, for det har ikke rigtig samme fylde.
@IbenChristiane Jeg er begyndt at drikke bukkehornsthe. Hvis du er efter "fylde" ville jeg måske sige kakao eller varm hyldeblomst. Har du prøvet dirty chai?
-
Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe. Hvad drikker I andre, når det ikke skal være kaffe, men skal være varmt? Edit: og måske helst ikke te, for det har ikke rigtig samme fylde.
@IbenChristiane Det har godt nok ikke fylden, men da jeg skulle skære ned for kaffen drak jeg meget kogende vand.
Det smagte ikke af meget, men det gab stadigvæk den rigtige fornemmelse af at sidde og drikke noget varmt.
-
@Camlarsch nåja, gad vide hvorfor jeg er holdt med det? Tror måske, jeg ikke rigtig har fundet det gode, siden det blev umuligt at købe candy cane lane. Jeg må lige prøve igen. Det har dog ikke samme feel som kaffen.
@IbenChristiane Det er lidt mærkeligt, at kaffe "overdøver" alt det andet. Jeg har fået det til at virke ved at "forvente" noget andet, tror jeg.
-
@IbenChristiane Det er lidt mærkeligt, at kaffe "overdøver" alt det andet. Jeg har fået det til at virke ved at "forvente" noget andet, tror jeg.
@Camlarsch ja det er en god pointe med forventningen, jeg tror også, det er der, den halter for mig. Te er ligesom også ‘for varmt for længe’ 🤪 Jeg drikker kogt vand om morgenen, det kan være jeg bare skulle prøve med det op ad dagen også.

️ -
@IbenChristiane Det har godt nok ikke fylden, men da jeg skulle skære ned for kaffen drak jeg meget kogende vand.
Det smagte ikke af meget, men det gab stadigvæk den rigtige fornemmelse af at sidde og drikke noget varmt.
@pmakholm ja, jeg drikker kogt vand om morgenen, og måske skal jeg bare prøve med det senere på dagen også. Det er nemlig ikke så dumt, som det kunne lyde. På en måde (det er virkelig underligt) er det ligesom tykkere end te 🤪
-
@IbenChristiane Jeg er begyndt at drikke bukkehornsthe. Hvis du er efter "fylde" ville jeg måske sige kakao eller varm hyldeblomst. Har du prøvet dirty chai?
@hunspirillen jeg har førhen lavet masser af chai. Måske skulle jeg lige give det et skud igen.
-
Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe. Hvad drikker I andre, når det ikke skal være kaffe, men skal være varmt? Edit: og måske helst ikke te, for det har ikke rigtig samme fylde.
@IbenChristiane Bouillion? Mht te, så synes jeg der er stor forskel på te, og når jeg er kaffetræt, går jeg efter matcha (incl hele piskeriet af pulver, undskyld jeg tror det er stavet forkert, men det er et af dé ord for mig) eller chai, som jeg synes "fylder" mere
-
@IbenChristiane Bouillion? Mht te, så synes jeg der er stor forskel på te, og når jeg er kaffetræt, går jeg efter matcha (incl hele piskeriet af pulver, undskyld jeg tror det er stavet forkert, men det er et af dé ord for mig) eller chai, som jeg synes "fylder" mere
@MieKNielsen ja, jeg er også begyndt med matcha, øver mig stadig i balancen mellem mælk og te, svært for mig lige at ramme. (Jeg tror i øvrigt du har stavet det helt rigtigt, og ellers, no worries, den slags behøver man aldrig undskylde for
️) Tak! -
@Camlarsch ja det er en god pointe med forventningen, jeg tror også, det er der, den halter for mig. Te er ligesom også ‘for varmt for længe’ 🤪 Jeg drikker kogt vand om morgenen, det kan være jeg bare skulle prøve med det op ad dagen også.

️@IbenChristiane Jeg kan se, at du har skrevet om fylde et andet sted i tråden. Jeg kommer nogle gange mælk i teen, når det er fylde, jeg savner. Men det fordrer sort te (for mig).
-
@pmakholm ja, jeg drikker kogt vand om morgenen, og måske skal jeg bare prøve med det senere på dagen også. Det er nemlig ikke så dumt, som det kunne lyde. På en måde (det er virkelig underligt) er det ligesom tykkere end te 🤪
@IbenChristiane Det er måske lidt lige som saftevand. Rent vand er meget bedre end tynd saftevand.
-
Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe. Hvad drikker I andre, når det ikke skal være kaffe, men skal være varmt? Edit: og måske helst ikke te, for det har ikke rigtig samme fylde.
Hvis det ikke skal være kaffe så drikker jeg myntete - køber af og til sådan en af de der store pakker i en af de arabiske forretninger. På en eller anden måde så giver det mig mere end almindelig te.
-
Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe. Hvad drikker I andre, når det ikke skal være kaffe, men skal være varmt? Edit: og måske helst ikke te, for det har ikke rigtig samme fylde.
@IbenChristiane min mave kan ikke med espresso (som er den eneste kaffe jeg ægte kan lide) så jeg drikker te. Gerne earl grey og gerne flere liter om dagen. Hvis det skal have max fylde så varm chokolade af 100g mørk chokolade, 1 dl kakaopulver (helst ikke den fedtfattige) 6-8 spk sukker (afhængig af hvor mørk chokoladen er 85% trænger til lidt ekstra sukker) 1 dl vand og en liter mælk. Portion her er til 6-8 personer det er meget godt og meget tungt.
-
@IbenChristiane Jeg kan se, at du har skrevet om fylde et andet sted i tråden. Jeg kommer nogle gange mælk i teen, når det er fylde, jeg savner. Men det fordrer sort te (for mig).
@Camlarsch @IbenChristiane For mig er det et krus sort te med et skvæt mælk. Og med sort te mener jeg PG Tips, Typhoo, Yorkshire eller lignende. Den slags te, der smager skrækkeligt uden mælk.
-
Hvis det ikke skal være kaffe så drikker jeg myntete - køber af og til sådan en af de der store pakker i en af de arabiske forretninger. På en eller anden måde så giver det mig mere end almindelig te.
@IbenChristiane @CarstenBoll frisk mynte med lidt brændenælde er også godt. Brændenælde giver den bund som mynte kan mangle. Alternativt til brændenælder er anisisop. Salvie med honning er også godt, men er ikke noget jeg kan drikke litervis af.
-
@Camlarsch @IbenChristiane For mig er det et krus sort te med et skvæt mælk. Og med sort te mener jeg PG Tips, Typhoo, Yorkshire eller lignende. Den slags te, der smager skrækkeligt uden mælk.
@ondekvinde For mig er Earl Grey sort te.
Men jeg ved præcis, hvilke typer du mener! -
@ondekvinde For mig er Earl Grey sort te.
Men jeg ved præcis, hvilke typer du mener!@Camlarsch tænkte jeg nok

-
Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe. Hvad drikker I andre, når det ikke skal være kaffe, men skal være varmt? Edit: og måske helst ikke te, for det har ikke rigtig samme fylde.
@IbenChristiane kornkaffe brugte jeg da jeg havde en periode jeg ikke måttw drikke kaffe. Det smager ikke af kaffe men giver en hvis tilfredshed