Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe.

Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
50 Indlæg 20 Posters 89 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • mthaastrup@helvede.netM mthaastrup@helvede.net

    Dette indlæg er slettet!

    ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
    ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
    ibenchristiane@helvede.net
    wrote sidst redigeret af
    #35

    @MThaastrup det har jeg også haft, men jeg er ligesom kørt træt i dem 😅

    camlarsch@helvede.netC 1 Reply Last reply
    0
    • infonauten@helvede.netI infonauten@helvede.net

      @Camlarsch @ondekvinde @IbenChristiane hey, jeg kommer lige væltende og snakker om noget jeg kom til at tænke på, og som ikke er det Ibber efterlyser: som mangeårig kaffedrikker, er jeg begyndt at gå i den helt modsatte grøft nogle gange, lyse gyldne teer, hvor man virkeligt skal smage efter (jeg har en Oolong, som er helt vidunderlig). Det er noget fuldstændigt andet, men meget meditativt og roligt, insisterer på mit nærvær.

      ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
      ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
      ibenchristiane@helvede.net
      wrote sidst redigeret af
      #36

      @infonauten @Camlarsch @ondekvinde okay, oolong har jeg slet ikke stiftet bekendtskab med. Endnu!

      infonauten@helvede.netI 1 Reply Last reply
      0
      • tryllesokker@helvede.netT tryllesokker@helvede.net

        @IbenChristiane Barú chai latte pulver er min yndlings. Den er vegansk, men hvis det for din skyld godt må indeholde mælkepulver, så er der andre, der er nemmere at få fat i.

        Hvis du er vant til sort kaffe, så er det måske en anden slags fylde, du er efter. Jeg kan ret godt lide kornkaffe og mælkebøttekaffe. Det er en sølle erstatning, hvis det egentlig er kaffe, man vil have. Men hvis man bare ser det som sin egen ting, så er det faktisk ret lækkert.

        ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
        ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
        ibenchristiane@helvede.net
        wrote sidst redigeret af
        #37

        @Tryllesokker korn- eller mælkebøttekaffe kunne være muligheder. Jeg synes, chaipulver altid er alt for sødt eller alt for kunstigt i smagen, så det får jeg ret sjældent lyst til.

        1 Reply Last reply
        0
        • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

          @infonauten @Camlarsch @ondekvinde okay, oolong har jeg slet ikke stiftet bekendtskab med. Endnu!

          infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
          infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
          infonauten@helvede.net
          wrote sidst redigeret af
          #38

          @IbenChristiane @Camlarsch @ondekvinde den jeg har og elsker på en meget forsigtig måde så den ikke går i stykker er fra Perchs og hedder French Garden Oolong. Jeg er som sagt meget glad for den, men har også omfavnet et mere ... rituelt element, finde en kop som taler til mig den dag, være omhyggelig med at tilberede, sidde roligt og drikke og kigge på skyer. Det er noget jeg vælger, hvis det giver mening.

          ibenchristiane@helvede.netI 1 Reply Last reply
          0
          • infonauten@helvede.netI infonauten@helvede.net

            @IbenChristiane @Camlarsch @ondekvinde den jeg har og elsker på en meget forsigtig måde så den ikke går i stykker er fra Perchs og hedder French Garden Oolong. Jeg er som sagt meget glad for den, men har også omfavnet et mere ... rituelt element, finde en kop som taler til mig den dag, være omhyggelig med at tilberede, sidde roligt og drikke og kigge på skyer. Det er noget jeg vælger, hvis det giver mening.

            ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
            ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
            ibenchristiane@helvede.net
            wrote sidst redigeret af
            #39

            @infonauten @Camlarsch @ondekvinde det giver perfekt mening! Jeg er glad for perchs mandelte, vil lige prøve den oolong også.

            1 Reply Last reply
            0
            • yongsun@helvede.netY yongsun@helvede.net

              @IbenChristiane kornkaffe brugte jeg da jeg havde en periode jeg ikke måttw drikke kaffe. Det smager ikke af kaffe men giver en hvis tilfredshed

              liebach@mastodon.artL This user is from outside of this forum
              liebach@mastodon.artL This user is from outside of this forum
              liebach@mastodon.art
              wrote sidst redigeret af
              #40

              @YongSun @IbenChristiane Min datter fik også kornkaffe når jeg fik min rigtige kaffe om morgenen, da hun var mindre. Hun kunne godt lide rigtig kaffe, men det var lidt voldsomt til en 6-årig, syntes jeg.

              1 Reply Last reply
              0
              • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

                @MThaastrup det har jeg også haft, men jeg er ligesom kørt træt i dem 😅

                camlarsch@helvede.netC This user is from outside of this forum
                camlarsch@helvede.netC This user is from outside of this forum
                camlarsch@helvede.net
                wrote sidst redigeret af
                #41

                @IbenChristiane @MThaastrup Nå, nu fik jeg lyst til tomatsuppebreve. Det har jeg ikke fået i maaaange år. 😆

                1 Reply Last reply
                0
                • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

                  Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe. Hvad drikker I andre, når det ikke skal være kaffe, men skal være varmt? Edit: og måske helst ikke te, for det har ikke rigtig samme fylde.

                  holm@c.imH This user is from outside of this forum
                  holm@c.imH This user is from outside of this forum
                  holm@c.im
                  wrote sidst redigeret af
                  #42

                  @IbenChristiane
                  Jeg er lidt et andet sted, for jeg æælsker min kaffe, til en grad, hvor min læge for et par år siden blev stille, da jeg svarede ærligt på, hvor mange kopper espresso, jeg drak om dagen.

                  Min kone har kraftigt antydet, at det ville glæde hende, hvis jeg i hvert fald ikke drikker kaffe efter klokken 15, så det har reduceret mit indtag til måske 6-8 kopper dagligt.

                  Det er lidt en omvej for at sige, at jeg nok altid har opfattet te som spild af vand, man kunne have brugt på god kaffe - men at jeg nogle dage stadig har behov for noget varmt og hyggeligt efter klokken 15.

                  Det bliver så til te. Jeg er landet på Sallings økologiske med pebermynte og lakrids, som smager ... fint ... hvis jeg bare lader brevet ligge i koppen, indtil jeg er færdig.

                  Den giver ikke det rigtige feel/fylde (og jeg ved præcis hvad der menes), men er bedre end ingenting 🙂

                  kongputer@social.data.coopK 1 Reply Last reply
                  0
                  • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

                    Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe. Hvad drikker I andre, når det ikke skal være kaffe, men skal være varmt? Edit: og måske helst ikke te, for det har ikke rigtig samme fylde.

                    bogwitch@social.data.coopB This user is from outside of this forum
                    bogwitch@social.data.coopB This user is from outside of this forum
                    bogwitch@social.data.coop
                    wrote sidst redigeret af bogwitch@social.data.coop
                    #43

                    @IbenChristiane OK, her er en ikke-te ide: Man kan blande saftevand med kogende i stedet for koldt vand.

                    Jeg ved det fungerer ret godt med ribena (også den sukkerfri), som er en ret kraftig solbær-saft. Måske vil det også virke med andre frugtsafte?

                    Eller man kunne varme æblemost med en kanelstang i?

                    holm@c.imH pmakholm@social.data.coopP 2 Replies Last reply
                    0
                    • bogwitch@social.data.coopB bogwitch@social.data.coop

                      @IbenChristiane OK, her er en ikke-te ide: Man kan blande saftevand med kogende i stedet for koldt vand.

                      Jeg ved det fungerer ret godt med ribena (også den sukkerfri), som er en ret kraftig solbær-saft. Måske vil det også virke med andre frugtsafte?

                      Eller man kunne varme æblemost med en kanelstang i?

                      holm@c.imH This user is from outside of this forum
                      holm@c.imH This user is from outside of this forum
                      holm@c.im
                      wrote sidst redigeret af
                      #44

                      @BogWitch @IbenChristiane
                      Men det er jo medicin!
                      Eller, i hvert fald er varm Ribena med nelliker og appelsin et højt skattet placebo her i huset 😅

                      bogwitch@social.data.coopB 1 Reply Last reply
                      0
                      • holm@c.imH holm@c.im

                        @BogWitch @IbenChristiane
                        Men det er jo medicin!
                        Eller, i hvert fald er varm Ribena med nelliker og appelsin et højt skattet placebo her i huset 😅

                        bogwitch@social.data.coopB This user is from outside of this forum
                        bogwitch@social.data.coopB This user is from outside of this forum
                        bogwitch@social.data.coop
                        wrote sidst redigeret af
                        #45

                        @holm @IbenChristiane Det gør altså også godt for halsen 😄

                        Men kaffe er jo bare en anden slags medicin, right? 😉 (tænker: den behandler verdens dårskab og min egen morgentræthed)

                        1 Reply Last reply
                        0
                        • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

                          Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe. Hvad drikker I andre, når det ikke skal være kaffe, men skal være varmt? Edit: og måske helst ikke te, for det har ikke rigtig samme fylde.

                          holsta@mastodon.artH This user is from outside of this forum
                          holsta@mastodon.artH This user is from outside of this forum
                          holsta@mastodon.art
                          wrote sidst redigeret af
                          #46

                          @IbenChristiane Jeg har sådan en slags kæreste der laver hyldeblomst/bær te til mig når jeg er syg.

                          1 Reply Last reply
                          0
                          • bogwitch@social.data.coopB bogwitch@social.data.coop

                            @IbenChristiane OK, her er en ikke-te ide: Man kan blande saftevand med kogende i stedet for koldt vand.

                            Jeg ved det fungerer ret godt med ribena (også den sukkerfri), som er en ret kraftig solbær-saft. Måske vil det også virke med andre frugtsafte?

                            Eller man kunne varme æblemost med en kanelstang i?

                            pmakholm@social.data.coopP This user is from outside of this forum
                            pmakholm@social.data.coopP This user is from outside of this forum
                            pmakholm@social.data.coop
                            wrote sidst redigeret af
                            #47

                            @BogWitch Jeg gør det med hyldeblomstsaft. Men det er mest en vinterting for mig.

                            @IbenChristiane

                            bogwitch@social.data.coopB 1 Reply Last reply
                            0
                            • pmakholm@social.data.coopP pmakholm@social.data.coop

                              @BogWitch Jeg gør det med hyldeblomstsaft. Men det er mest en vinterting for mig.

                              @IbenChristiane

                              bogwitch@social.data.coopB This user is from outside of this forum
                              bogwitch@social.data.coopB This user is from outside of this forum
                              bogwitch@social.data.coop
                              wrote sidst redigeret af
                              #48

                              @pmakholm @IbenChristiane delvist enig i at det er vinterligt.

                              Men der blev spurgt til varme drikke med smagsfylde - jeg tænkte så skal vi nok til at have varmet noget saft med krydderier. Eller suppe/bouillon som andre har foreslået 🙂

                              mener du virkelig hylde-blomst saft, og ikke hylde-bær saft? Det var i hvert fald en rigtig vinterting i min barndom med tyktflydende mørk hyldebær suppe - smækfuld af c vitaminer

                              pmakholm@social.data.coopP 1 Reply Last reply
                              0
                              • holm@c.imH holm@c.im

                                @IbenChristiane
                                Jeg er lidt et andet sted, for jeg æælsker min kaffe, til en grad, hvor min læge for et par år siden blev stille, da jeg svarede ærligt på, hvor mange kopper espresso, jeg drak om dagen.

                                Min kone har kraftigt antydet, at det ville glæde hende, hvis jeg i hvert fald ikke drikker kaffe efter klokken 15, så det har reduceret mit indtag til måske 6-8 kopper dagligt.

                                Det er lidt en omvej for at sige, at jeg nok altid har opfattet te som spild af vand, man kunne have brugt på god kaffe - men at jeg nogle dage stadig har behov for noget varmt og hyggeligt efter klokken 15.

                                Det bliver så til te. Jeg er landet på Sallings økologiske med pebermynte og lakrids, som smager ... fint ... hvis jeg bare lader brevet ligge i koppen, indtil jeg er færdig.

                                Den giver ikke det rigtige feel/fylde (og jeg ved præcis hvad der menes), men er bedre end ingenting 🙂

                                kongputer@social.data.coopK This user is from outside of this forum
                                kongputer@social.data.coopK This user is from outside of this forum
                                kongputer@social.data.coop
                                wrote sidst redigeret af
                                #49

                                @holm @IbenChristiane

                                > Det er lidt en omvej for at sige, at jeg nok altid har opfattet te som spild af vand, man kunne have brugt på god kaffe

                                Jeg er kæmpe fan af både te og kaffe, men den der er ret sjov, og afhængigt af tidspunktet på dagen, er jeg aldeles enig 🙂

                                1 Reply Last reply
                                0
                                • bogwitch@social.data.coopB bogwitch@social.data.coop

                                  @pmakholm @IbenChristiane delvist enig i at det er vinterligt.

                                  Men der blev spurgt til varme drikke med smagsfylde - jeg tænkte så skal vi nok til at have varmet noget saft med krydderier. Eller suppe/bouillon som andre har foreslået 🙂

                                  mener du virkelig hylde-blomst saft, og ikke hylde-bær saft? Det var i hvert fald en rigtig vinterting i min barndom med tyktflydende mørk hyldebær suppe - smækfuld af c vitaminer

                                  pmakholm@social.data.coopP This user is from outside of this forum
                                  pmakholm@social.data.coopP This user is from outside of this forum
                                  pmakholm@social.data.coop
                                  wrote sidst redigeret af
                                  #50

                                  @BogWitch Ja, hyldeblomstsaft.

                                  @IbenChristiane

                                  1 Reply Last reply
                                  0
                                  Svar
                                  • Svar som emne
                                  Login for at svare
                                  • Ældste til nyeste
                                  • Nyeste til ældste
                                  • Most Votes


                                  • Log ind

                                  • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                  • Login or register to search.
                                  Powered by NodeBB Contributors
                                  Graciously hosted by data.coop
                                  • First post
                                    Last post
                                  0
                                  • Hjem
                                  • Seneste
                                  • Etiketter
                                  • Populære
                                  • Verden
                                  • Bruger
                                  • Grupper