Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. 'Boykot varer fra USA'

'Boykot varer fra USA'

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
uspolboycottusadanmarkskifter
39 Indlæg 13 Posters 31 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • mjj@mstdn.dkM mjj@mstdn.dk

@svedigtype @nerdd @Trine_DK @Chris @benjaminlj @CiaraNi Jeg kigger også på det her, hver gang vi kommunikerer om @linuxikbh -arrangementer. Ville jeg nå længere ud ved at kommunikere på Facebook? Det ville jeg måske, men det er oprigtigt svært for mig at gå til. Og når jeg gør det her og på LinkedIn, så rammer jeg en del, der i forvejen lever i min boble.

svedigtype@helvede.netS This user is from outside of this forum
    svedigtype@helvede.net
    wrote sidst redigeret af

@mjj Jeg tror ærligt at fysiske flyers og stickers er bedre end at reklamere for det på de platforme, vi virkelig gerne vil væk fra ...

Og så med egne hjemmesider og nyhedsbrev og rss-feeds og den slags.

Det er selvfølgelig ikke gratis at producere fysiske flyers og stickers, men moralsk og etisk vel stærkere 🤔?

Og der kommer da temmelig mange mennesker forbi Københavns Hovedbanegård, tænker jeg 😂 😏

@nerdd @Trine_DK @Chris @benjaminlj @CiaraNi @linuxikbh

asbjornn@expressional.socialA 1 Reply Last reply
    0
    • svedigtype@helvede.netS svedigtype@helvede.net

@mjj Jeg tror ærligt at fysiske flyers og stickers er bedre end at reklamere for det på de platforme, vi virkelig gerne vil væk fra ...

Og så med egne hjemmesider og nyhedsbrev og rss-feeds og den slags.

Det er selvfølgelig ikke gratis at producere fysiske flyers og stickers, men moralsk og etisk vel stærkere 🤔?

Og der kommer da temmelig mange mennesker forbi Københavns Hovedbanegård, tænker jeg 😂 😏

@nerdd @Trine_DK @Chris @benjaminlj @CiaraNi @linuxikbh

asbjornn@expressional.socialA This user is from outside of this forum
      asbjornn@expressional.socialA This user is from outside of this forum
      asbjornn@expressional.social
      wrote sidst redigeret af

Og ind til @svedigtype s gode ideer bliver sat i system, så er det godt at nogen informer på de platforme om, at alternativer eksisterer.

Så til jer, der kan holde ud at være der og gøre arbejdet: tak.

@mjj @nerdd @Trine_DK @Chris @benjaminlj @CiaraNi @linuxikbh

svedigtype@helvede.netS ciarani@mastodon.greenC 2 Replies Last reply
      0
      • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net shared this topic
      • asbjornn@expressional.socialA asbjornn@expressional.social

Og ind til @svedigtype s gode ideer bliver sat i system, så er det godt at nogen informer på de platforme om, at alternativer eksisterer.

svedigtype@helvede.net
        wrote sidst redigeret af

@asbjornn Jeg er selv stadig på LinkedIn hvor jeg ofte deler og kommentarer på anti-intelligens (AI) halløj, af samme årsag som ovenstående, at det er der, de folk jeg gerne vil nå, er ...

Så jeg vil bare lige påpege igen at jeg på ingen måder er hellig, og jeg anerkender dillemmaet mellem gerne at ville komme ud med et budskab, og samtidig gøre det på en platform, der er kontraproduktiv for budskabet.

Det er tricky AF.

nerdd@mstdn.socialN 1 Reply Last reply
        0
        • mjj@mstdn.dkM mjj@mstdn.dk

@CiaraNi @anderslund Vi havde diskussionen omkring Danmark Skifter - at fortælle om alternative platforme på Mastodon er som at kigge i en kirke efter nogen at konvertere - det er ikke her, folk ikke har overvejet alternativer.
          Så deres tilstedeværelse på Facebook og Twitter giver god mening

ciarani@mastodon.greenC This user is from outside of this forum
          ciarani@mastodon.green
          wrote sidst redigeret af

@mjj Enig i, at Danmark Skifter skal være på netop Facebook og Twitter. Det var ikke Danmark Skifter-kampagnen, jeg tænkte på her. Det var paradokset ved Boykot Varer Fra USA-kampagnen. 112.000+ mennesker fejrer, at de boykotter US varer og deler navne på produkter, der skal boykottes, på Facebook. Uden at bemærke at Facebook er et af de mest oplagte produkter fra USA at boykotte, da Facebook beviseligt støtter Trumps USA. De boykotter den ikke. De giver den flere kunder og kliks.

@anderslund

1 Reply Last reply
          1
          0
          • benjaminlj@virup.socialB benjaminlj@virup.social

@CiaraNi tusind tak. Jeg har skrevet et opslag der, men det blev desværre afvist af gruppens moderatorer. Enten formulerede jeg mig dårligt eller også er de ikke interesserede i at miste deres medlemmer i gruppen. Eller måske synes de bare det var lidt for meget reklame for os selv...

ciarani@mastodon.green
            wrote sidst redigeret af

@benjaminlj Tak for godt forsøg!

1 Reply Last reply
            0

@asbjornn Jeg er selv stadig på LinkedIn hvor jeg ofte deler og kommentarer på anti-intelligens (AI) halløj, af samme årsag som ovenstående, at det er der, de folk jeg gerne vil nå, er ...

Så jeg vil bare lige påpege igen at jeg på ingen måder er hellig, og jeg anerkender dillemmaet mellem gerne at ville komme ud med et budskab, og samtidig gøre det på en platform, der er kontraproduktiv for budskabet.

Det er tricky AF.

nerdd@mstdn.socialN This user is from outside of this forum
              nerdd@mstdn.socialN This user is from outside of this forum
              nerdd@mstdn.social
              wrote sidst redigeret af

@svedigtype @asbjornn @mjj @Trine_DK @Chris @benjaminlj @CiaraNi @linuxikbh Jeg er helt vildt enig i det hele - det er skidesvært at finde ud af, hvordan man når flest mulige på den bedste måde.

I den konkrete situation med indlæg i “Boykot varer fra USA” tror jeg, det måske kunne være en mulighed at prøve at henvende sig direkte til en admin og høre, om det er i orden at skrive et indlæg i gruppen først. Fordi så kan de da i hvert fald hjælpe til at få det godkendt.

1 Reply Last reply
              0

@benjaminlj @CiaraNi Jeg har den samme tanke.

Hvis man vil boykotte noget amerikansk så burde det være de digitale platforme.

Der kan man ægte gøre noget godt for sig selv og samtidigt noget aktivistisk, for større frihed og uafhængighed.

Jeg er nysgerrig på hvad du skrev, Benjamin ...

ciarani@mastodon.green
                wrote sidst redigeret af

@svedigtype @benjaminlj

"Der kan man ægte gøre noget godt for sig selv og samtidigt noget aktivistisk, for større frihed og uafhængighed."

Enig. Og man behøver ikke at starte med en stor eller besværlig offergerning . At skifte f.eks. søgemaskine er nemt og gratis for de fleste af os. Vi mister ikke noget. Vi vinder boykott-praleretten og en bedre, ikke-enshittified søgeoplevelse.

1 Reply Last reply
                0
                • nerdd@mstdn.socialN nerdd@mstdn.social

@Trine_DK @Chris @benjaminlj Jeg tror, det handler om, at en moderator har set, at en for dem ukendt organisation skriver et opslag, som inviterer medlemmer i gruppen væk fra gruppen, og i stedet for at undersøge, hvad organisationen går ud på, inden de tager stilling, afviser de opslaget. (jeg forestiller mig også, at der er pres på i en så stor gruppe, og derfor har moderatorerne ikke det store overskud til at undersøge en masse, inden de træffer beslutningerne).

@mjj @svedigtype @CiaraNi

ciarani@mastodon.green
                  wrote sidst redigeret af

@nerdd @Trine_DK @Chris @benjaminlj @mjj @svedigtype Det lyder meget sandsynligt.

1 Reply Last reply
                  0
                  • asbjornn@expressional.socialA asbjornn@expressional.social

ciarani@mastodon.green
                    wrote sidst redigeret af

@asbjornn

'godt at nogen informer på de platforme om, at alternativer eksisterer.

Så til jer, der kan holde ud at være der og gøre arbejdet: tak.'

Seconded! Tak til jer, der gør det.

@svedigtype @mjj @nerdd @Trine_DK @Chris @benjaminlj @linuxikbh

benjaminlj@virup.socialB 1 Reply Last reply
                    0
                    • ciarani@mastodon.greenC ciarani@mastodon.green

@asbjornn

'godt at nogen informer på de platforme om, at alternativer eksisterer.

Så til jer, der kan holde ud at være der og gøre arbejdet: tak.'

Seconded! Tak til jer, der gør det.

@svedigtype @mjj @nerdd @Trine_DK @Chris @benjaminlj @linuxikbh

benjaminlj@virup.socialB This user is from outside of this forum
                      benjaminlj@virup.social
                      wrote sidst redigeret af

@CiaraNi @asbjornn @svedigtype @mjj @nerdd @Trine_DK @Chris @linuxikbh

Jeg prøver en ny strategi. Jeg skriver i kommentarsporet på andres opslag. Det er væsentligt mere bøvlet end bare at skrive et opslag, men måske er moderatorerne mere villige til at lade fremtidige opslag gå igennem hvis de har set Folkeføderation skrive nogle kommentarer.

benjaminlj@virup.socialB 1 Reply Last reply
                      0
                      • benjaminlj@virup.socialB benjaminlj@virup.social

Jeg prøver en ny strategi. Jeg skriver i kommentarsporet på andres opslag. Det er væsentligt mere bøvlet end bare at skrive et opslag, men måske er moderatorerne mere villige til at lade fremtidige opslag gå igennem hvis de har set Folkeføderation skrive nogle kommentarer.

benjaminlj@virup.social
                        wrote sidst redigeret af

Det er ikke fordi jeg gider at være en sur internet kriger der retter på andre i kommentarsporet, jeg synes bare at jeg er nødt til at fortælle folk når DE TAGER FUCKING FEJL!!!1!

1 Reply Last reply
                        0
                        • jeppe@uddannelse.socialJ jeppe@uddannelse.social shared this topic
                        Svar
                        • Svar som emne
                        Login for at svare
                        • Ældste til nyeste
                        • Nyeste til ældste
                        • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.