Ønske: jeg læser et interessant indlæg. Det er helt nyt, så ingen svar. Jeg ønsker at "følge dette indlæg", dvs. modtage svar til det som om det var mit eget. Kan man det?
jeppe@uddannelse.social
Indlæg
-
Ønske: jeg læser et interessant indlæg. -
ønsker at læse Om udregning af rumfang IV@folfdk den er så vild!
-
Anbefalinger til forhandler af #dk domæner?@nerdd @saustrup jeg har dns på et par domæner hos DNS.services. det fungerer fint. de sælger også domæner til konkurrencedygtige priser. Jeg tror det er dem jeg vil flytte alt til. https://dns.services/checkdomain/domains/
-
Sådan set ikke noget nyt.Sådan set ikke noget nyt. Men to amerikanske professorer er jo sandhedsvidner :-D:
"Ai fylder godt i regeringsgrundlaget, netop som to amerikanske professorer har skabt røre med en rød advarselstrekant: De sociale bånd, der holder retssamfundet, højere læreanstalter, journalistik og hele demokratiet oppe, er i gang med at blive kappet over.
Professorer advarer om »en dødsdom for samfundsbærende institutioner« – og vi har lige fået flere forvarsler" -
Protip: Denne fantastiske film kan nu ses på Filmstriben.@sorenhave fedt! Den har jeg sat et hjerte ved. Glæder mig til at se den.
-
"Har firkløverregeringen glemt den tredje erkendelse?"Har firkløverregeringen glemt den tredje erkendelse?
Hvis vi kun ser integration gennem en social og økonomisk linse, overser vi den afgørende kulturelle dimension. Og så ender det som i Vollsmose, hvor jeg selv er vokset op"
Skriver Halime Oguz, Undervisningskonsulent, fhv. folketingsmedlem for SF og fhv. medlem af SF
-
Måske du selv er klar på et virkelig spændende kandidatstudium?Måske du selv er klar på et virkelig spændende kandidatstudium? Eller måske du kender nogen?
https://kandidat.au.dk/optagelse/ansoegningsfrister-og-vigtige-datoer/2-rundeoptag-ledige-pladser
-
"Dansk styrelse erklærer sig digitalt suveræne: »Hvis amerikanerne slukker for en service, så skal vores drift kunne køre videre« | DigiTech""Dansk styrelse erklærer sig digitalt suveræne: »Hvis amerikanerne slukker for en service, så skal vores drift kunne køre videre« | DigiTech"
En af hverdagens kæmpe helte: Jan Kjærby Vinding fra Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering (STAR)
-
Er orddelingsmaskinen gået på sommerferie hos DR?@folfdk @infonauten @tofticles de har nok opgrad-eret fra den regelbase-rede (gratis og åben kildekode) orddeling-salg-oritme til en langt mere kraftfuld ai-version som nok også er væsentlig dyrere og derfor af meget høj kvalitet.
-
Søgemaskine Jeg har i et stykke tid brugt Kagi, som jeg sådan set er udemærket tilfreds med, dog begynder de at have en masse AI, og den er ikke europæisk.@Crisper hej Crisper. Hvordan gik dit forsøg med uruky? Jeg prøvede det selv i en uges tid eller to, men jeg synes ikke det fungerede. Designet gjorde det svært at overskue og identificere gode sider. Og den fandt ofte ikke hvad jeg ledte efter. Jeg er tilbage ved Kagi.
-
I en ikke så fjern fremtid vil dette blive betragtet på samme måde som vi ser på dengang man bare lod børn lege med radioaktive materialer, for "det kunne de lære en masse om nye teknologier og muligheder af"...@jwcph ja, måske har du ret. Eller måske vil firmaerne bag være gået bankerot fordi det er ekstremt dyrt at producere med disse værktøjer, og ingen vil betale hvad det reelt koster.
-
Lærer: Eleverne blev lidt som papegøjer, der havde lært en tekst udenad - FolkeskolenEsben bruger masser af AI i kulturfags-undervisningen: Her er hans bedste råd - Folkeskolen
-
Lærer: Eleverne blev lidt som papegøjer, der havde lært en tekst udenad - FolkeskolenLærer: Eleverne blev lidt som papegøjer, der havde lært en tekst udenad - Folkeskolen
-
Har skrevet et indlæg til Altinget om firkløverregeringens hype om kunstig intelligens og slår på tromme for et forsigtighedsprincip, så vi ikke endnu en gang skal rydde op efter digitaliseringshype i velfærdsstaten om 10 år:@klefstadmyr @maiathecyberwitch Ja! Virkelig godt indlæg, Maia. Håber du kommer med i en regeringsnedsat ekspertgruppe om AI i det offentlige.
-
Så er Mastodon 4.6.0 udgivet (og installeret her på uddannelse.social).@mikill Jeg har netop oprettet min første samling. De færreste servere er opdateret til 4.6.0 - og der er nok også en del brugere der har fravalgt at være på samlinger. Så der er næppe så mange af dem endnu.
-
Tjek min nye #skolechat-samling:Tjek min nye #skolechat-samling:
https://uddannelse.social/collections/116772440917940306
Der er kun 5 konti på indtil videre - det er ikke mange servere der er opdateret til seneste version - og nogle har fravalgt at komme med på samlinger. Skriv hvem jeg mangler - det må meget gerne være dig selv!
-
Ove læser og skriver om bøger så man bliver klogere.RE: https://uddannelse.social/@Ove/116759993538834500
Ove læser og skriver om bøger så man bliver klogere. Her endnu et eksempel.
-
Via #foljeton@engedal Analogien mellem bøger og techfeudalisters sociale medier holder ikke. Bøger overvåger ikke, de retter ikke vredesøgende indhold personligt mod brugere for at sælge adgang til brugerne til lede virksomheder og klamme demagoger.
Vi skal forbyde disse virksomheders forretningsmodeller hurtigst muligt, før det er for sent. Det er meget tæt på at være for sent.
-
"At nogen gider se fodbold på de præmisser." -
Så er Mastodon 4.6.0 udgivet (og installeret her på uddannelse.social).Så er Mastodon 4.6.0 udgivet (og installeret her på uddannelse.social). Så NU kan vi lave "Samlinger" af profiler inden for forskellige områder.
Som sædvanlig har mastodon gjort det på en etisk gennemtænkt og ordentlig måde. Alle kan sige nej til overhovedet at blive nævnt, og tillader man det, får man besked og kan trække sig fra samlinger når som helst. Der kan maksimalt være 25 i en samling og man kan ikke følge alle på en gang - så undgås spam og skjult promovering.