Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
mjj@mstdn.dkM

mjj@mstdn.dk

@mjj@mstdn.dk
About
Indlæg
53
Emner
3
Fremhævelser
7
Grupper
0
Følgere
0
Følger
1

Vis Original

Indlæg

Seneste Bedste Controversial

  • Man bliver virkelig træt, når man falder over sådan noget: Forfatter skriver bøger medAI på 30 minutter.
    mjj@mstdn.dkM mjj@mstdn.dk

    @anport @simonjust @tokeriis 💩

    Ikke-kategoriseret

  • Man bliver virkelig træt, når man falder over sådan noget: Forfatter skriver bøger medAI på 30 minutter.
    mjj@mstdn.dkM mjj@mstdn.dk

    @simonjust @tokeriis Ja - det føles lidt som de der billeder, der følger med en billedramme. En pladsholder, indtil der kommer noget rigtigt.

    Ikke-kategoriseret

  • Måske ville jeg veje under 100 kilo, hvis jeg ikke tænkte, at der skal dessert efter ALLE måltider
    mjj@mstdn.dkM mjj@mstdn.dk

    Måske ville jeg veje under 100 kilo, hvis jeg ikke tænkte, at der skal dessert efter ALLE måltider

    Ikke-kategoriseret

  • Digt om AI:
    mjj@mstdn.dkM mjj@mstdn.dk

    @MThaastrup @nichni
    The Man In The Bowler Hat

    I am the unnoticed, the unnoticable man:
    The man who sat on your right in the morning train:
    The man who looked through like a windowpane:
    The man who was the colour of the carriage, the colour of the mounting
    Morning pipe smoke.
    I am the man too busy with a living to live,
    Too hurried and worried to see and smell and touch:
    The man who is patient too long and obeys too much
    And wishes too softly and seldom.

    I am the man they call the nation's backbone,
    Who am boneless - playable catgut, pliable clay:
    The Man they label Little lest one day
    I dare to grow.

    I am the rails on which the moment passes,
    The megaphone for many words and voices:
    I am the graph diagram,
    Composite face.

    I am the led, the easily-fed,
    The tool, the not-quite-fool,
    The would-be-safe-and-sound,
    The uncomplaining, bound,
    The dust fine-ground,
    Stone-for-a-statue waveworn pebble-round

    Ikke-kategoriseret

  • Digt om AI:
    mjj@mstdn.dkM mjj@mstdn.dk

    @MThaastrup @nichni fascinerende fælles association. Jeg har tænkt på LLMerne som en metafor for den ansigtsløse bureaukrat.
    Og den association har altid gået videre til de grå mænd - og digtet af Tessimond, The Man In The Bowler Hat -

    Ikke-kategoriseret

  • Og vi har @tanyakaroli på arbejde på båden.
    mjj@mstdn.dkM mjj@mstdn.dk

    @Koefoed @tanyakaroli Ah, oplagt i Ordet Fanger-kontekst

    Ikke-kategoriseret folkekoefoed

  • Når et dansk media på Fediverset:
    mjj@mstdn.dkM mjj@mstdn.dk

    @mjack Jeg synes, at det med Mastodon som kilde trods alt peger i retning af, at de er interesseret i at få et indtryk af trafikken...
    Men det er rigtigt, en tilstedeværelse forpligter.

    Ikke-kategoriseret dktrut surtopstod

  • Så synes jeg alligevel jeg ville stemme på DRs 100 bedste danske sange
    mjj@mstdn.dkM mjj@mstdn.dk

    @BogWitch Jeg landede mestendels på det nyere.
    Der var nogle af dem med historisk værdi, som jeg var tæt på, men som ikke gør så meget for mig - Kom tilbage til mig, for eksempel, og nogle af TV2-tingene

    Ikke-kategoriseret danskertrur

  • Endnu engang sættes der lufthavnsrekord.
    mjj@mstdn.dkM mjj@mstdn.dk

    @Trine_DK @infonauten @4nd3rs Stigende indenrigsflyvninger læser jeg som en kras DSB-kritik også.

    Ikke-kategoriseret

  • Jeg har fået et par gamle Windows 8-PCer i hænde... som kører ad helvede til (men pointen er også, at jeg bare skulle hive data ud for én, som ville opbevare dem lidt mere moderne)
    mjj@mstdn.dkM mjj@mstdn.dk

    @mosgaard Xfce var anbefalingen i lang tid, og så blev KDE lige så stille mindre ressource-forbrugende.
    Jeg brugte Lxde og Openbox på de helt spinkle maskiner i lang tid - men man bliver jo lige så stille forvænt med de store integrerede desktops

    Ikke-kategoriseret

  • Jeg har fået et par gamle Windows 8-PCer i hænde... som kører ad helvede til (men pointen er også, at jeg bare skulle hive data ud for én, som ville opbevare dem lidt mere moderne)
    mjj@mstdn.dkM mjj@mstdn.dk

    @alf149 @linuxikbh Men altså, de er mest bærbare af navn - det er et par lidt tungere modeller

    Ikke-kategoriseret

  • Jeg har fået et par gamle Windows 8-PCer i hænde... som kører ad helvede til (men pointen er også, at jeg bare skulle hive data ud for én, som ville opbevare dem lidt mere moderne)
    mjj@mstdn.dkM mjj@mstdn.dk

    @alf149 @linuxikbh Det er deromkring, mener jeg

    Ikke-kategoriseret

  • Jeg har fået et par gamle Windows 8-PCer i hænde... som kører ad helvede til (men pointen er også, at jeg bare skulle hive data ud for én, som ville opbevare dem lidt mere moderne)
    mjj@mstdn.dkM mjj@mstdn.dk

    Jeg har fået et par gamle Windows 8-PCer i hænde... som kører ad helvede til (men pointen er også, at jeg bare skulle hive data ud for én, som ville opbevare dem lidt mere moderne).
    Jeg overvejer lidt, om et kommende @linuxikbh -arrangement ikke skulle være at kigge på, hvad man kan lave med gamle maskiner, der - med det rette system - kunne blive okay.

    Ikke-kategoriseret

  • Hmm, jeg ved ikke om der er noget i fødiverset, men det føles som om mine posts ikke altid går igennem/bliver det.
    mjj@mstdn.dkM mjj@mstdn.dk

    @folfdk Undskyld, men: Kunne man forestille sig, at det har noget at gøre med din ændrede livssituation?
    Jeg forestiller mig, at din hverdag ser anderledes ud end for et par måneder siden.
    Min kone og hendes børn var ude at rejse for nylig, og jeg kigger jo mestendels herover, når jeg har(/har brug for) en pause i mine gøremål; men i den periode kiggede jeg forbi i et omfang, hvor der bare ikke nåede at ske så meget imellem mine check-ins.

    Ikke-kategoriseret engodting

  • Har lige brugt #Framadate for første gang som alternativ til doodle.
    mjj@mstdn.dkM mjj@mstdn.dk

    @oz1sej @benjaminlj @tanyakaroli @karsten Jeg har det hos Ionos i øjeblikket, så de tager sig af system-delen. Jeg har også haft det installeret hos Gigahost og Nordic Way, og det er jo lidt mere fleksibelt, men den nuværende er jo så hassle-free...

    Ikke-kategoriseret framadate danmarkskifter

  • Har lige brugt #Framadate for første gang som alternativ til doodle.
    mjj@mstdn.dkM mjj@mstdn.dk

    @tanyakaroli @karsten Hvis det ikke er hyper-personligt, så er der jo filen.dk.

    Ikke-kategoriseret framadate danmarkskifter

  • Min #torsdagstrivsel er totalt materialistisk, omend det meste er købt secondhand:Jeg er færdig med at gøre klar til Michelles næste skoleår, og det føles fedt!
    mjj@mstdn.dkM mjj@mstdn.dk

    @svedigtype @MThaastrup @anport Hmmm. Kaffe-tema, måske... Men det er måske også lige fordi trangen har meldt sig

    Ikke-kategoriseret torsdagstrivsel

  • *gently grabs the cheeks of all programmers to stare deeply into their eyes*
    mjj@mstdn.dkM mjj@mstdn.dk

    @CorvidCrone A series of promotional learning videos, gotcha. Coming right up

    Ikke-kategoriseret

  • Blogindlæg: Data governance er en forudsætning for AI – bare spørg journalisterne og advokaterne
    mjj@mstdn.dkM mjj@mstdn.dk

    @version2 Gad vide, hvor mange AI-løsninger overhovedet eksisterede, hvis der var klare ejerskaber...

    Ikke-kategoriseret version2 nyheder bot nyhedsbot

  • Hvis man som DD-politiker stemmer for solceller og vindmøller i sin kommune, så viser Inger Støjberg, dronningen af DD, ingen nåde.
    mjj@mstdn.dkM mjj@mstdn.dk

    @benjaminlj @tbhdk @jrossstocholm Det er jo gerne de perfide narrativer, der bider sig fast.
    En del af sandheden er jo, at solenergi, solkraft faktisk grænser til det poetiske. Der burde være retorisk saft i solmarker og solhøst. Men det er for mildt, for blidt og for blødt til rigtigt at sparke døre ind.

    Ikke-kategoriseret kompol
  • Log ind

  • Har du ikke en konto? Tilmeld

  • Login or register to search.
Powered by NodeBB Contributors
Graciously hosted by data.coop
  • First post
    Last post
0
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper