mjj@mstdn.dk
Indlæg
-
Man bliver virkelig træt, når man falder over sådan noget: Forfatter skriver bøger medAI på 30 minutter. -
Man bliver virkelig træt, når man falder over sådan noget: Forfatter skriver bøger medAI på 30 minutter.@simonjust @tokeriis Ja - det føles lidt som de der billeder, der følger med en billedramme. En pladsholder, indtil der kommer noget rigtigt.
-
Måske ville jeg veje under 100 kilo, hvis jeg ikke tænkte, at der skal dessert efter ALLE måltiderMåske ville jeg veje under 100 kilo, hvis jeg ikke tænkte, at der skal dessert efter ALLE måltider
-
Digt om AI:@MThaastrup @nichni
The Man In The Bowler HatI am the unnoticed, the unnoticable man:
The man who sat on your right in the morning train:
The man who looked through like a windowpane:
The man who was the colour of the carriage, the colour of the mounting
Morning pipe smoke.
I am the man too busy with a living to live,
Too hurried and worried to see and smell and touch:
The man who is patient too long and obeys too much
And wishes too softly and seldom.I am the man they call the nation's backbone,
Who am boneless - playable catgut, pliable clay:
The Man they label Little lest one day
I dare to grow.I am the rails on which the moment passes,
The megaphone for many words and voices:
I am the graph diagram,
Composite face.I am the led, the easily-fed,
The tool, the not-quite-fool,
The would-be-safe-and-sound,
The uncomplaining, bound,
The dust fine-ground,
Stone-for-a-statue waveworn pebble-round -
Digt om AI:@MThaastrup @nichni fascinerende fælles association. Jeg har tænkt på LLMerne som en metafor for den ansigtsløse bureaukrat.
Og den association har altid gået videre til de grå mænd - og digtet af Tessimond, The Man In The Bowler Hat - -
Og vi har @tanyakaroli på arbejde på båden.@Koefoed @tanyakaroli Ah, oplagt i Ordet Fanger-kontekst
-
Når et dansk media på Fediverset:@mjack Jeg synes, at det med Mastodon som kilde trods alt peger i retning af, at de er interesseret i at få et indtryk af trafikken...
Men det er rigtigt, en tilstedeværelse forpligter. -
Så synes jeg alligevel jeg ville stemme på DRs 100 bedste danske sange@BogWitch Jeg landede mestendels på det nyere.
Der var nogle af dem med historisk værdi, som jeg var tæt på, men som ikke gør så meget for mig - Kom tilbage til mig, for eksempel, og nogle af TV2-tingene -
Endnu engang sættes der lufthavnsrekord.@Trine_DK @infonauten @4nd3rs Stigende indenrigsflyvninger læser jeg som en kras DSB-kritik også.
-
Jeg har fået et par gamle Windows 8-PCer i hænde... som kører ad helvede til (men pointen er også, at jeg bare skulle hive data ud for én, som ville opbevare dem lidt mere moderne)@mosgaard Xfce var anbefalingen i lang tid, og så blev KDE lige så stille mindre ressource-forbrugende.
Jeg brugte Lxde og Openbox på de helt spinkle maskiner i lang tid - men man bliver jo lige så stille forvænt med de store integrerede desktops -
Jeg har fået et par gamle Windows 8-PCer i hænde... som kører ad helvede til (men pointen er også, at jeg bare skulle hive data ud for én, som ville opbevare dem lidt mere moderne)@alf149 @linuxikbh Men altså, de er mest bærbare af navn - det er et par lidt tungere modeller
-
Jeg har fået et par gamle Windows 8-PCer i hænde... som kører ad helvede til (men pointen er også, at jeg bare skulle hive data ud for én, som ville opbevare dem lidt mere moderne)@alf149 @linuxikbh Det er deromkring, mener jeg
-
Jeg har fået et par gamle Windows 8-PCer i hænde... som kører ad helvede til (men pointen er også, at jeg bare skulle hive data ud for én, som ville opbevare dem lidt mere moderne)Jeg har fået et par gamle Windows 8-PCer i hænde... som kører ad helvede til (men pointen er også, at jeg bare skulle hive data ud for én, som ville opbevare dem lidt mere moderne).
Jeg overvejer lidt, om et kommende @linuxikbh -arrangement ikke skulle være at kigge på, hvad man kan lave med gamle maskiner, der - med det rette system - kunne blive okay. -
Hmm, jeg ved ikke om der er noget i fødiverset, men det føles som om mine posts ikke altid går igennem/bliver det.@folfdk Undskyld, men: Kunne man forestille sig, at det har noget at gøre med din ændrede livssituation?
Jeg forestiller mig, at din hverdag ser anderledes ud end for et par måneder siden.
Min kone og hendes børn var ude at rejse for nylig, og jeg kigger jo mestendels herover, når jeg har(/har brug for) en pause i mine gøremål; men i den periode kiggede jeg forbi i et omfang, hvor der bare ikke nåede at ske så meget imellem mine check-ins. -
Har lige brugt #Framadate for første gang som alternativ til doodle.@oz1sej @benjaminlj @tanyakaroli @karsten Jeg har det hos Ionos i øjeblikket, så de tager sig af system-delen. Jeg har også haft det installeret hos Gigahost og Nordic Way, og det er jo lidt mere fleksibelt, men den nuværende er jo så hassle-free...
-
Har lige brugt #Framadate for første gang som alternativ til doodle.@tanyakaroli @karsten Hvis det ikke er hyper-personligt, så er der jo filen.dk.
-
Min #torsdagstrivsel er totalt materialistisk, omend det meste er købt secondhand:Jeg er færdig med at gøre klar til Michelles næste skoleår, og det føles fedt!@svedigtype @MThaastrup @anport Hmmm. Kaffe-tema, måske... Men det er måske også lige fordi trangen har meldt sig
-
*gently grabs the cheeks of all programmers to stare deeply into their eyes*@CorvidCrone A series of promotional learning videos, gotcha. Coming right up
-
Blogindlæg: Data governance er en forudsætning for AI – bare spørg journalisterne og advokaterne@version2 Gad vide, hvor mange AI-løsninger overhovedet eksisterede, hvis der var klare ejerskaber...
-
Hvis man som DD-politiker stemmer for solceller og vindmøller i sin kommune, så viser Inger Støjberg, dronningen af DD, ingen nåde.@benjaminlj @tbhdk @jrossstocholm Det er jo gerne de perfide narrativer, der bider sig fast.
En del af sandheden er jo, at solenergi, solkraft faktisk grænser til det poetiske. Der burde være retorisk saft i solmarker og solhøst. Men det er for mildt, for blidt og for blødt til rigtigt at sparke døre ind.
