Jeg er helt ærligt tit imponeret over niveauet af grafikerarbejde på de bøger jeg arbejder med, der er gode ideer og håndværk og set over en kam er niveauet godt.
-
@infonauten Wooow, tænk at nogen har nogen har været skøre nok til at lave en dims, som kan eksportere en hel bog som png'er med en linje tekst i hver.
@nerdd @infonauten De har vel bare hæsligt forvansket deres Instagram-inspirational quote-eksporter ?
-
@infonauten På sin vis kunne det være rart, hvis en grafiker bare kom ind over til sidst, når layoutet virker, er tilstrækkeligt dynamisk/låst efter behov og bare kunne sørge for det æstetiske, men udfordringen er vel, at du skal være den tekniske bagstopper, der også forsvarer bogens tekniske integritet? Det virker egentlig som noget, hvor det kunne være smart at sidde side om side i processen forudsat at man ikke bliver holdt tilbage af den anden part.
@trezzer det er to ret forskellige domæner, tryk og digital. Mit område er reelt set web, men med meget færre virkemidler end moderne webdesign, tænk ca 1999. Det er to meget forskellige kompetencer at få tekst til at virke i de to sammenhænge, så helt generelt vil jeg helst have at grafikeren holder sig helt væk fra mit felt, med mindre de har sat sig ind i det. Så skal jeg nok sørge for at gøre så meget som muligt for at få flest mulige elementer af deres arbejde til at fungere digitalt.
-
@infonauten Min hjerne kan slet ikke komme frem til en måde, hvor man ville ende med den filstruktur, når man starter med tekst.
@trezzer så er vi to.
-
@infonauten @fanden Det er en ret overset specialkompetence at sætte bøger, selvom nogle grafikere mener de kan det hele. Jeg priser mig lykkelig for at have arbejdet sammen med en ægte boggrafiker på seneste projekt, men selv huan har da nogle ting, vi skulle have vendt, inden vi gik i gang.
-
@nerdd @infonauten De har vel bare hæsligt forvansket deres Instagram-inspirational quote-eksporter ?
@tokeriis Eller bedt Claude om at vibe code projektet. @nerdd @infonauten
-
@infonauten Wooow, tænk at nogen har nogen har været skøre nok til at lave en dims, som kan eksportere en hel bog som png'er med en linje tekst i hver.
@nerdd "generated with Adobe Indesign". 49187 linjers CSS, for alle enkeltelementerne skal jo indplaceres med absolutte koordinater.
-
-
@infonauten @fanden @nerdd Det er bare så uhyggelig dumt

-
-
@nerdd "generated with Adobe Indesign". 49187 linjers CSS, for alle enkeltelementerne skal jo indplaceres med absolutte koordinater.
@infonauten Det er klart. Ellers er det jo slet ikke til at styre 🤪
-
@anport det er nødt til at være lol for at jeg kan overleve det.
Hvorfor hører jeg "99 bottles of beer" i hovedet og prøver at få "4500 små png'er" til at passe til det?

-
@infonauten @tokeriis @nerdd "Genereret" er nok nøgleordet her, jfr min Claude-kommentar...
-
@fanden
Det tænkte jeg også lige
Men det ser ud til det blev en kort tråd (selvom det var hårrejsende nok!)
Stop! Jeg tager ordene i mig igen og har lavet en bøtte
mere! -
@infonauten @fanden @nerdd Det er bare så uhyggelig dumt

-
@infonauten @tokeriis @nerdd "Genereret" er nok nøgleordet her, jfr min Claude-kommentar...
-
@infonauten Det er klart. Ellers er det jo slet ikke til at styre 🤪
@nerdd og mig, der prøver at se om jeg kan presse mine små 500 linjer (inklusive rigeligt kommentarer) ned til mindre ...
-
@infonauten Wow, Ulf. Det var alligevel mere misantropisk end jeg kunne mønstre
@tokeriis @nerdd -
Hvorfor hører jeg "99 bottles of beer" i hovedet og prøver at få "4500 små png'er" til at passe til det?

-
@infonauten Nej, det er godt nok dumt. På den anden side, det er jo mere eller mindre hvad folk gør på daglig basis, når de smider en jpg af en tekstvæg op på sociale medier, uden billedbeskrivelse. @tokeriis @nerdd
-
@anport Se nyeste toot, 4530 små pngs.
@infonauten @anport
Men - det - HVAD
🤯?
HVORDAN er man dog nået til det resultat?