Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. "Ida Auken er ikke problemet – hun er symptomet | Information"

"Ida Auken er ikke problemet – hun er symptomet | Information"

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
dkreligiondkpolblodbetalingsmu
7 Indlæg 6 Posters 1 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • jeppe@uddannelse.socialJ This user is from outside of this forum
    jeppe@uddannelse.socialJ This user is from outside of this forum
    jeppe@uddannelse.social
    wrote sidst redigeret af

Vi er midt i en voldsom indflydelseskampagne med stærk tilstedeværelse i DR.

Der fortælles så mange løgne om kristendommens bidrag til alt det gode i vores samfund. Og alt det onde der er sket og sker i Jesus' navn, nævnes ikke.

#dkreligion #dkpol #blødbetalingsmur

https://www.information.dk/debat/2026/07/ida-auken-problemet-symptomet?kupon=eyJpYXQiOjE3ODM3NDc3MTgsInN1YiI6IjE5NTEwOjg0MTE4NyJ9.DMM_1tGh8ixkvFhoxc_hPA

C tanyakaroli@expressional.socialT 2 Replies Last reply
    1
    0
    • jeppe@uddannelse.socialJ jeppe@uddannelse.social

Der fortælles så mange løgne om kristendommens bidrag til alt det gode i vores samfund. Og alt det onde der er sket og sker i Jesus' navn, nævnes ikke.

https://www.information.dk/debat/2026/07/ida-auken-problemet-symptomet?kupon=eyJpYXQiOjE3ODM3NDc3MTgsInN1YiI6IjE5NTEwOjg0MTE4NyJ9.DMM_1tGh8ixkvFhoxc_hPA

C This user is from outside of this forum
      C This user is from outside of this forum
      crisper@techhub.social
      wrote sidst redigeret af

@jeppe jeg er hverken teolog eller historiker.
      Men der er stor forskel på den historiske jesus, og den teologiske jesus vi har i kristendommen.
      Jeg tror hvis jesus levede idag, ville han ikke være hyldet på samme måde, for han gik reelt imod den etablerede orden.
      Og hvis der skal tales om hvad godt der er sket i kristendommens navn skal vi også huske det dårlige.
      Som eksempler kan nævnes den spanske inkvisition, hekse jagterne.
      Der blev også brugt bibelvers til at retfærdiggøre slavehandelen.

ojs@c.imO 1 Reply Last reply
      0
      • C crisper@techhub.social

@jeppe jeg er hverken teolog eller historiker.
        Men der er stor forskel på den historiske jesus, og den teologiske jesus vi har i kristendommen.
        Jeg tror hvis jesus levede idag, ville han ikke være hyldet på samme måde, for han gik reelt imod den etablerede orden.
        Og hvis der skal tales om hvad godt der er sket i kristendommens navn skal vi også huske det dårlige.
        Som eksempler kan nævnes den spanske inkvisition, hekse jagterne.
        Der blev også brugt bibelvers til at retfærdiggøre slavehandelen.

ojs@c.imO This user is from outside of this forum
        ojs@c.imO This user is from outside of this forum
        ojs@c.im
        wrote sidst redigeret af

@Crisper @jeppe ja, det er nemlig sådan at religion er menneskeskabt, og lige som andre ting skabt af os, så er der gode ting og dårlige ting.
        Det gør det, i min øjne set, at religion er ikke noget særligt, bare en anden idé som vi har haft i gennem årtusinderne.

1 Reply Last reply
        0
        • tanyakaroli@expressional.socialT tanyakaroli@expressional.social shared this topic
        • jeppe@uddannelse.socialJ jeppe@uddannelse.social

tanyakaroli@expressional.socialT This user is from outside of this forum
          tanyakaroli@expressional.socialT This user is from outside of this forum
          tanyakaroli@expressional.social
          wrote sidst redigeret af

@jeppe Tak for deling! Fandeme et vigtigt indlæg 👏👏👏

Sekularisering er klart bedre for demokratiet end den her omsiggribende religionsforherligelse. Når man så ser på hvordan visse nykristne retninger i USA støtter og bliver fodret af den yderste højrefløj, er der virkelig grund til bekymring. Den form for kristendom skal jeg ikke bede om i mit land!

tbhdk@social.data.coopT peter_ringholm@expressional.socialP 2 Replies Last reply
          1
          0
          • jeppe@uddannelse.socialJ jeppe@uddannelse.social shared this topic
          • tanyakaroli@expressional.socialT tanyakaroli@expressional.social

Sekularisering er klart bedre for demokratiet end den her omsiggribende religionsforherligelse. Når man så ser på hvordan visse nykristne retninger i USA støtter og bliver fodret af den yderste højrefløj, er der virkelig grund til bekymring. Den form for kristendom skal jeg ikke bede om i mit land!

tbhdk@social.data.coopT This user is from outside of this forum
            tbhdk@social.data.coopT This user is from outside of this forum
            tbhdk@social.data.coop
            wrote sidst redigeret af

@tanyakaroli @jeppe Ida Auken er med på "moden" hvad angår import af kristofascisme fra USA. Kort før hun jublede i ministerbilen over at have fået igennem at der bliver tilknyttet en præst til Folketinget afslørede mediet Radar et datalæk som viser af hun er medlem af Peter Thiels Dialog-netværk. Et "invitation-only"-netværk man næppe bliver medlem af med mindre man deler en hel del tankegods med Peter Thiel, Trump, Trumps omgangskreds og MAGA.

🎁 🔗 📰 https://radar.dk/artikel/dansk-minister-bekraefter-deltagelse-i-lukket-peter-thiel-netvaerk?1f4e2460cfb84ebe8cd48fb29bb9de08=rlW8DkGmWGiheBG5Psd4jzVxjw5re2grNOeedINpdh0

1 Reply Last reply
            0
            • tanyakaroli@expressional.socialT tanyakaroli@expressional.social

peter_ringholm@expressional.socialP This user is from outside of this forum
              peter_ringholm@expressional.socialP This user is from outside of this forum
              peter_ringholm@expressional.social
              wrote sidst redigeret af

@tanyakaroli @jeppe

Det føles som om, det eneste man som mening mand har af valgmuligheder, er at melde sig ud af folkekirken. Jeg synes ofte at antallet af medlemmer bliver misbrugt i debatten, som en blåstempling af radikaliseringen af kristendommen.

jeppe@uddannelse.socialJ 1 Reply Last reply
              0
              • peter_ringholm@expressional.socialP peter_ringholm@expressional.social

@tanyakaroli @jeppe

Det føles som om, det eneste man som mening mand har af valgmuligheder, er at melde sig ud af folkekirken. Jeg synes ofte at antallet af medlemmer bliver misbrugt i debatten, som en blåstempling af radikaliseringen af kristendommen.

jeppe@uddannelse.social
                wrote sidst redigeret af

@peter_ringholm @tanyakaroli ja, enig. Radikaliseringen er i gang, så medlemmerne af folkekirken må tage stilling og enten melde sig ud eller aktivt bekæmpe radikalisering. Det krav kan med rimelighed stilles til alle medlemmer af alle religiøse fællesskaber.

1 Reply Last reply
                0
                Svar
                • Svar som emne
                Login for at svare
                • Ældste til nyeste
                • Nyeste til ældste
                • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.