#DanmarkSkifter #OpenSource "Klumme: Vores europæiske naboer har taget ansvar – nu har danske politikere ikke flere undskyldningerDe danske politikere har i flere år hårdnakket fastholdt, at vi ikke kan bryde med big tech.
-
#DanmarkSkifter #OpenSource "Klumme: Vores europæiske naboer har taget ansvar – nu har danske politikere ikke flere undskyldninger
De danske politikere har i flere år hårdnakket fastholdt, at vi ikke kan bryde med big tech. Nu har vores europæiske naboer udviklet alternativer, og de giver dem i flere tilfælde gratis væk." af Morten Kjærsgaard, stifter og adm. direktør Magenta. https://itwatch.dk/Klummer/article19552404.ece -
S suneauken@mastodon.world shared this topic
A alf149@social.data.coop shared this topic
J jeppe@uddannelse.social shared this topic
-
#DanmarkSkifter #OpenSource "Klumme: Vores europæiske naboer har taget ansvar – nu har danske politikere ikke flere undskyldninger
De danske politikere har i flere år hårdnakket fastholdt, at vi ikke kan bryde med big tech. Nu har vores europæiske naboer udviklet alternativer, og de giver dem i flere tilfælde gratis væk." af Morten Kjærsgaard, stifter og adm. direktør Magenta. https://itwatch.dk/Klummer/article19552404.ece@bettina Jeg er 90% sikker på, at politikerne har "aftaler" om, at - for nu at slynge et tilfældigt navn ud - Netcompany skal betales i dyre domme for at udvikle en pakke, fordi sådan noget "open source", som man kan få i dag, på en eller anden måde ikke passer til de danske forhold.
-
A anderslund@expressional.social shared this topic
-
@bettina Jeg er 90% sikker på, at politikerne har "aftaler" om, at - for nu at slynge et tilfældigt navn ud - Netcompany skal betales i dyre domme for at udvikle en pakke, fordi sådan noget "open source", som man kan få i dag, på en eller anden måde ikke passer til de danske forhold.
-
@svuorela @bettina Ja, bestemt, men det skal der jo også i de andre lande.
Det er min oprigtige mistanke, at nogle folk her i landet helst vil have nogle kammeratlige, men ikke offentlige, aftaler om at lade nogen blive betalt *meget* dyrt for at gøre en eksisterende løsning til noget, der kun fungerer sammen med closed-source.
-
@svuorela @bettina Ja, bestemt, men det skal der jo også i de andre lande.
Det er min oprigtige mistanke, at nogle folk her i landet helst vil have nogle kammeratlige, men ikke offentlige, aftaler om at lade nogen blive betalt *meget* dyrt for at gøre en eksisterende løsning til noget, der kun fungerer sammen med closed-source.
-