Åh ak og ve du sure dejAt drømme højt er sværtI kådhed tanken i mit jeg"Teknikken har jeg lært!"
-
Åh ak og ve du sure dej
At drømme højt er svært
I kådhed tanken i mit jeg
"Teknikken har jeg lært!"Nu ligger du og flader ud
Godt brun og lidt for flad
En tåre ligger på min tud
Mon næste brød gør glad?(Jeg tror det blev overfermenteret, det stod en ekstra dag i køleskabet, og fik også længere den dag jeg lavede dejen)
-
Åh ak og ve du sure dej
At drømme højt er svært
I kådhed tanken i mit jeg
"Teknikken har jeg lært!"Nu ligger du og flader ud
Godt brun og lidt for flad
En tåre ligger på min tud
Mon næste brød gør glad?(Jeg tror det blev overfermenteret, det stod en ekstra dag i køleskabet, og fik også længere den dag jeg lavede dejen)
@folfdk More flavour to savour!
Det har nok nedbrudt gluten lidt for effektivt. Hvis du smider nogle non-specifikke enzymer i sker det samme jo. Der er også rigtig meget Maillard på overfladen. Du kunne måske have reddet det ved at ælte noget frisk mel og vand ind i det, men jeg ved ikke hvor meget.
-
@folfdk More flavour to savour!
Det har nok nedbrudt gluten lidt for effektivt. Hvis du smider nogle non-specifikke enzymer i sker det samme jo. Der er også rigtig meget Maillard på overfladen. Du kunne måske have reddet det ved at ælte noget frisk mel og vand ind i det, men jeg ved ikke hvor meget.
Ja, jeg tror også det har stået for længe, så gluten netværket er gået i stykker.
Jeg ved ikke om jeg kunne finde ud af det med at tilsætte noget mere, det skulle nok have været tidligere i processen.
Lige nu har det stået ca 1½ dag i køleskabet før det blev bagt, det var nok for længe.
Men jeg tror også jeg lod den stå for længe på selve dagen da det hævede.
Men ja, det lader til at være fint nok i smagen (selvom det blev bagt lidt hårdt)
-
Ja, jeg tror også det har stået for længe, så gluten netværket er gået i stykker.
Jeg ved ikke om jeg kunne finde ud af det med at tilsætte noget mere, det skulle nok have været tidligere i processen.
Lige nu har det stået ca 1½ dag i køleskabet før det blev bagt, det var nok for længe.
Men jeg tror også jeg lod den stå for længe på selve dagen da det hævede.
Men ja, det lader til at være fint nok i smagen (selvom det blev bagt lidt hårdt)
@folfdk Jeg mente at du måtte tilsætte mere mel på dagen før det hævede. Hvis du ved at det har stået lidt for længe i køleskabet. Fik det også længere tid i ovnen end normalt eller er det bare mørkt fordi der er mere glucose og individuelle aminosyrer?
-
@folfdk Jeg mente at du måtte tilsætte mere mel på dagen før det hævede. Hvis du ved at det har stået lidt for længe i køleskabet. Fik det også længere tid i ovnen end normalt eller er det bare mørkt fordi der er mere glucose og individuelle aminosyrer?
Det fik liiige lidt mere i ovnen, jeg glemte at sætte tid da jeg løftede låget og så glemte jeg igen at jeg simpelthen skal lade være med at bruge ovnens varmluft funktion, det ender altid med at brænde kanter osv
