Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Jeg foreslår at man forbyder skærme i folketingssalen, så de folkevalgte kan præstere

Jeg foreslår at man forbyder skærme i folketingssalen, så de folkevalgte kan præstere

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
dkpolskolechatmotion
5 Indlæg 3 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
    folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
    folfdk@helvede.net
    wrote sidst redigeret af

Jeg foreslår at man forbyder skærme i folketingssalen, så de folkevalgte kan præstere.
    De får i hvert fald rigeligt med penge for det til at vi godt kan stille krav til dem.
    (Men læg mærke til at det specifikt er "sociale medier" der nævnes, ikke andre ting)

Er du på sociale medier inden løbeturen? ’Det svarer til at ryge 3-4 cigaretter' | Træning og sundhed | DR
    https://www.dr.dk/sporten/traening-og-sundhed/sociale-medier-kan-have-lignende-effekt-paa-din-traening-som-rygning-en-ubaerlig-tanke

#dkpol
    #skolechat
    #motion

olepoulsen@friendica.dkO pmakholm@social.data.coopP 2 Replies Last reply
    2
    0
    • jeppe@uddannelse.socialJ jeppe@uddannelse.social shared this topic
      anderslund@expressional.socialA anderslund@expressional.social shared this topic
    • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net

Jeg foreslår at man forbyder skærme i folketingssalen, så de folkevalgte kan præstere.
      De får i hvert fald rigeligt med penge for det til at vi godt kan stille krav til dem.
      (Men læg mærke til at det specifikt er "sociale medier" der nævnes, ikke andre ting)

Er du på sociale medier inden løbeturen? ’Det svarer til at ryge 3-4 cigaretter' | Træning og sundhed | DR
      https://www.dr.dk/sporten/traening-og-sundhed/sociale-medier-kan-have-lignende-effekt-paa-din-traening-som-rygning-en-ubaerlig-tanke

#dkpol
      #skolechat
      #motion

olepoulsen@friendica.dkO This user is from outside of this forum
      olepoulsen@friendica.dkO This user is from outside of this forum
      olepoulsen@friendica.dk
      wrote sidst redigeret af
      @folfdk Synes du det er en dårligt ting at forbyde mobiltelefoner i folkeskolen?
      folfdk@helvede.netF 1 Reply Last reply
      0
      • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net

#dkpol
        #skolechat
        #motion

pmakholm@social.data.coopP This user is from outside of this forum
        pmakholm@social.data.coopP This user is from outside of this forum
        pmakholm@social.data.coop
        wrote sidst redigeret af

@folfdk Sociale medier *efter* løbeturen, derimod...

Jeg er med på at eliteatleter der skal præsterer skal opnå en balance mellem at fokus og en krop i en form for alarmberedskab. Flade ud med sociale medier kan slå den balance ud.

Men når jeg træner, skal jeg ikke præsterer. Det betyder ikke noget at jeg er lidt langsommere. Det er det at jeg kommer ud, der betyde noget.

Det kræver selvfølgelig at jeg lægger telefonen fra mig, men det er også en god kilde til gamification af træningen.

folfdk@helvede.netF 1 Reply Last reply
        0
        • olepoulsen@friendica.dkO olepoulsen@friendica.dk
          @folfdk Synes du det er en dårligt ting at forbyde mobiltelefoner i folkeskolen?
          folfdk@helvede.net
          wrote sidst redigeret af

@olepoulsen

Jeg synes det er vigtigt at fokusere på præcis hvad det er ved f.eks en mobiltelefon der er det problematiske.

Og jeg synes politikerne spiller fallit når de siger "vi vil forbyde mobil telefoner" som om det skulle løse problemerne i folkeskolen.

Da min ældste blev serveret for skærm i skolen forsøgte jeg at kæmpe imod. Bl.a ved at forsøge at insistere på skolen skulle opbevare den. Jeg fejlede.

Jeg vil gerne have nuancerne med.

Men: Nej, det er ikke som sådan dårligt.

1 Reply Last reply
          0
          • pmakholm@social.data.coopP pmakholm@social.data.coop

@folfdk Sociale medier *efter* løbeturen, derimod...

Jeg er med på at eliteatleter der skal præsterer skal opnå en balance mellem at fokus og en krop i en form for alarmberedskab. Flade ud med sociale medier kan slå den balance ud.

Men når jeg træner, skal jeg ikke præsterer. Det betyder ikke noget at jeg er lidt langsommere. Det er det at jeg kommer ud, der betyde noget.

Det kræver selvfølgelig at jeg lægger telefonen fra mig, men det er også en god kilde til gamification af træningen.

folfdk@helvede.net
            wrote sidst redigeret af

@pmakholm
            For eliteudøvere er det mentale helt sikkert noget der har meget fokus på, det hører man (eller jeg) om over det hele og i alle sportsgrene.

Løb (Jacob Sommer Simonsen, maraton) er oplagt, man skal mentalt overbevise sig om at udholde det fysiske ubehag og kunne fokusere.

Sejlads (Anne-Marie Rindom) har nogle andre udfordringer, men også mentalt, at man bliver ved selv om det er modvind (hihi) og tingene ikke går som planlagt.

Hygge motionister: ikke helt så vigtigt 😀

1 Reply Last reply
            0
            Svar
            • Svar som emne
            Login for at svare
            • Ældste til nyeste
            • Nyeste til ældste
            • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.