Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe.
-
@Camlarsch ja det er en god pointe med forventningen, jeg tror også, det er der, den halter for mig. Te er ligesom også ‘for varmt for længe’ 🤪 Jeg drikker kogt vand om morgenen, det kan være jeg bare skulle prøve med det op ad dagen også.

️@IbenChristiane Jeg kan se, at du har skrevet om fylde et andet sted i tråden. Jeg kommer nogle gange mælk i teen, når det er fylde, jeg savner. Men det fordrer sort te (for mig).
-
@pmakholm ja, jeg drikker kogt vand om morgenen, og måske skal jeg bare prøve med det senere på dagen også. Det er nemlig ikke så dumt, som det kunne lyde. På en måde (det er virkelig underligt) er det ligesom tykkere end te 🤪
@IbenChristiane Det er måske lidt lige som saftevand. Rent vand er meget bedre end tynd saftevand.
-
Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe. Hvad drikker I andre, når det ikke skal være kaffe, men skal være varmt? Edit: og måske helst ikke te, for det har ikke rigtig samme fylde.
Hvis det ikke skal være kaffe så drikker jeg myntete - køber af og til sådan en af de der store pakker i en af de arabiske forretninger. På en eller anden måde så giver det mig mere end almindelig te.
-
Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe. Hvad drikker I andre, når det ikke skal være kaffe, men skal være varmt? Edit: og måske helst ikke te, for det har ikke rigtig samme fylde.
@IbenChristiane min mave kan ikke med espresso (som er den eneste kaffe jeg ægte kan lide) så jeg drikker te. Gerne earl grey og gerne flere liter om dagen. Hvis det skal have max fylde så varm chokolade af 100g mørk chokolade, 1 dl kakaopulver (helst ikke den fedtfattige) 6-8 spk sukker (afhængig af hvor mørk chokoladen er 85% trænger til lidt ekstra sukker) 1 dl vand og en liter mælk. Portion her er til 6-8 personer det er meget godt og meget tungt.
-
@IbenChristiane Jeg kan se, at du har skrevet om fylde et andet sted i tråden. Jeg kommer nogle gange mælk i teen, når det er fylde, jeg savner. Men det fordrer sort te (for mig).
@Camlarsch @IbenChristiane For mig er det et krus sort te med et skvæt mælk. Og med sort te mener jeg PG Tips, Typhoo, Yorkshire eller lignende. Den slags te, der smager skrækkeligt uden mælk.
-
Hvis det ikke skal være kaffe så drikker jeg myntete - køber af og til sådan en af de der store pakker i en af de arabiske forretninger. På en eller anden måde så giver det mig mere end almindelig te.
@IbenChristiane @CarstenBoll frisk mynte med lidt brændenælde er også godt. Brændenælde giver den bund som mynte kan mangle. Alternativt til brændenælder er anisisop. Salvie med honning er også godt, men er ikke noget jeg kan drikke litervis af.
-
@Camlarsch @IbenChristiane For mig er det et krus sort te med et skvæt mælk. Og med sort te mener jeg PG Tips, Typhoo, Yorkshire eller lignende. Den slags te, der smager skrækkeligt uden mælk.
@ondekvinde For mig er Earl Grey sort te.
Men jeg ved præcis, hvilke typer du mener! -
@ondekvinde For mig er Earl Grey sort te.
Men jeg ved præcis, hvilke typer du mener!@Camlarsch tænkte jeg nok

-
Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe. Hvad drikker I andre, når det ikke skal være kaffe, men skal være varmt? Edit: og måske helst ikke te, for det har ikke rigtig samme fylde.
@IbenChristiane kornkaffe brugte jeg da jeg havde en periode jeg ikke måttw drikke kaffe. Det smager ikke af kaffe men giver en hvis tilfredshed
-
Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe. Hvad drikker I andre, når det ikke skal være kaffe, men skal være varmt? Edit: og måske helst ikke te, for det har ikke rigtig samme fylde.
Dette indlæg er slettet! -
@ondekvinde For mig er Earl Grey sort te.
Men jeg ved præcis, hvilke typer du mener!@Camlarsch @ondekvinde @IbenChristiane hey, jeg kommer lige væltende og snakker om noget jeg kom til at tænke på, og som ikke er det Ibber efterlyser: som mangeårig kaffedrikker, er jeg begyndt at gå i den helt modsatte grøft nogle gange, lyse gyldne teer, hvor man virkeligt skal smage efter (jeg har en Oolong, som er helt vidunderlig). Det er noget fuldstændigt andet, men meget meditativt og roligt, insisterer på mit nærvær.
-
Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe. Hvad drikker I andre, når det ikke skal være kaffe, men skal være varmt? Edit: og måske helst ikke te, for det har ikke rigtig samme fylde.
@IbenChristiane Barú chai latte pulver er min yndlings. Den er vegansk, men hvis det for din skyld godt må indeholde mælkepulver, så er der andre, der er nemmere at få fat i.
Hvis du er vant til sort kaffe, så er det måske en anden slags fylde, du er efter. Jeg kan ret godt lide kornkaffe og mælkebøttekaffe. Det er en sølle erstatning, hvis det egentlig er kaffe, man vil have. Men hvis man bare ser det som sin egen ting, så er det faktisk ret lækkert.
-
@Camlarsch @ondekvinde @IbenChristiane hey, jeg kommer lige væltende og snakker om noget jeg kom til at tænke på, og som ikke er det Ibber efterlyser: som mangeårig kaffedrikker, er jeg begyndt at gå i den helt modsatte grøft nogle gange, lyse gyldne teer, hvor man virkeligt skal smage efter (jeg har en Oolong, som er helt vidunderlig). Det er noget fuldstændigt andet, men meget meditativt og roligt, insisterer på mit nærvær.
@infonauten Det er en god ide! Måske især det med at huske at smage efter. For uanset kan te jo ikke det samme som kaffe.
Vi havde hjembragt koreanske teer, da vi var der sidste år. Og det var sjovt at prøve noget helt andet.
-
@IbenChristiane Jeg kan se, at du har skrevet om fylde et andet sted i tråden. Jeg kommer nogle gange mælk i teen, når det er fylde, jeg savner. Men det fordrer sort te (for mig).
@Camlarsch jeg drikker også altid mælk i sort te


-
@IbenChristiane Det er måske lidt lige som saftevand. Rent vand er meget bedre end tynd saftevand.
@pmakholm det er fuldkommen rigtigt.
-
Hvis det ikke skal være kaffe så drikker jeg myntete - køber af og til sådan en af de der store pakker i en af de arabiske forretninger. På en eller anden måde så giver det mig mere end almindelig te.
@CarstenBoll jeg bryder mig desværre ikke om myntete, men jeg har flere andre urteteer.
-
Dette indlæg er slettet!
@MThaastrup det har jeg også haft, men jeg er ligesom kørt træt i dem

-
@Camlarsch @ondekvinde @IbenChristiane hey, jeg kommer lige væltende og snakker om noget jeg kom til at tænke på, og som ikke er det Ibber efterlyser: som mangeårig kaffedrikker, er jeg begyndt at gå i den helt modsatte grøft nogle gange, lyse gyldne teer, hvor man virkeligt skal smage efter (jeg har en Oolong, som er helt vidunderlig). Det er noget fuldstændigt andet, men meget meditativt og roligt, insisterer på mit nærvær.
@infonauten @Camlarsch @ondekvinde okay, oolong har jeg slet ikke stiftet bekendtskab med. Endnu!
-
@IbenChristiane Barú chai latte pulver er min yndlings. Den er vegansk, men hvis det for din skyld godt må indeholde mælkepulver, så er der andre, der er nemmere at få fat i.
Hvis du er vant til sort kaffe, så er det måske en anden slags fylde, du er efter. Jeg kan ret godt lide kornkaffe og mælkebøttekaffe. Det er en sølle erstatning, hvis det egentlig er kaffe, man vil have. Men hvis man bare ser det som sin egen ting, så er det faktisk ret lækkert.
@Tryllesokker korn- eller mælkebøttekaffe kunne være muligheder. Jeg synes, chaipulver altid er alt for sødt eller alt for kunstigt i smagen, så det får jeg ret sjældent lyst til.
-
@infonauten @Camlarsch @ondekvinde okay, oolong har jeg slet ikke stiftet bekendtskab med. Endnu!
@IbenChristiane @Camlarsch @ondekvinde den jeg har og elsker på en meget forsigtig måde så den ikke går i stykker er fra Perchs og hedder French Garden Oolong. Jeg er som sagt meget glad for den, men har også omfavnet et mere ... rituelt element, finde en kop som taler til mig den dag, være omhyggelig med at tilberede, sidde roligt og drikke og kigge på skyer. Det er noget jeg vælger, hvis det giver mening.