tanyakaroli@expressional.social
Indlæg
-
Den 26 juni.År 2026Uge 26 -
Vel hjemme fra svedende varme Montpellier er det helt vidunderligt først at køle af i den nye havepool og så få skænket en kop luksuskaffe af gemalen.Vel hjemme fra svedende varme Montpellier er det helt vidunderligt først at køle af i den nye havepool og så få skænket en kop luksuskaffe af gemalen. Imens jeg sipper den, overvejer jeg hvilke sydfranske snacks jeg skal spise først (nok ikke rent salt, dog):
-
Den 26 juni.År 2026Uge 26@nerdd Der var svedende! Sådan at man ikke ville kunne gå tyve minutter ad gangen midt på dagen. Og der var ikke god udluftning i de fleste lokaler så vi svedte som små svin

Konferencekaffen var elendig, og i den eneste café jeg nåede at besøge, havde vi kommunikationsvanskeligheder, så jeg fik en cappuccino med havremælk (jeg troede de spurgte om mælken skulle være kold eller varm? Hot!, svarede jeg. Det lød vist som Oat i franske ører
)Edit: *mælken, ikke møllen, sgidda!
@folfdk -
Den 26 juni.År 2026Uge 26 -
Den 26 juni.År 2026Uge 26 -
Den 26 juni.År 2026Uge 26@folfdk Det må betyde noget! (men hvad??)
-
@fullfathomfive Oh my god, I am so sorry to hear that you are now tasked with this extra burden!@fullfathomfive Oh my god, I am so sorry to hear that you are now tasked with this extra burden! The admin of dealing with chronic conditions is grueling and hits people who are already disadvantaged by their pain, fatigue or other issues. Imagine the many people who don’t have the insight into how LLMs work that you do. It makes me shudder.
May I use your example in a class I am going to teach on digital competencies? The class is focused on well-functioning tools but it is just as important to teach our students critical reflection on all the shortcomings of LLMs.
-
Jeg er blevet udskrevet!#Hurra@Eg0nJN Juhuu! Det er gode nyheder
️ -
På grund af heden får jeg ikke gået meget rundt i Montpellier men i morges kom jeg tidligt nok afsted til at jeg kunne gå de 20 minutter til konferencen inden varmen slog til.På grund af heden får jeg ikke gået meget rundt i Montpellier men i morges kom jeg tidligt nok afsted til at jeg kunne gå de 20 minutter til konferencen inden varmen slog til. Her er faktisk pænt! (Min Airbnb ligger i et lidt shabby område hvor flere veje lugter af tis, så jeg har ikke været meget imponeret).
I aften satser jeg på at finde en restaurant i midtbyen med nogle kolleger og se lidt mere af stedet (min vært siger at byen kan dateres helt tilbage til 985!). -
New Instance #Introduction: I’m a #Linguistics professor in #Texas.@LingLass It is crucial for any kind of authorship analysis, at least. If you’d like some reading on this, I can send you recommendations (there keeps coming new stuff but much is in the computational vein and often not deeply focused on the language or on explainability in court).
-
Jeg skal til Montpellier på konference og har haft to gode overraskelser allerede: jeg var i boarding group A så kunne gå først ombord, og jeg sidder alene på en række med tre sæder (så alligevel ikke et helt flydt fly som jeg troede).@jonassmith måske ikke lige i juni 🥵
(Folk kommer jo alle vegne fra, så noget vil have lang transport, uanset) -
Jeg skal til Montpellier på konference og har haft to gode overraskelser allerede: jeg var i boarding group A så kunne gå først ombord, og jeg sidder alene på en række med tre sæder (så alligevel ikke et helt flydt fly som jeg troede).@CarstenBoll Godt tip, det vil jeg lede efter

@jonassmith -
Jeg skal til Montpellier på konference og har haft to gode overraskelser allerede: jeg var i boarding group A så kunne gå først ombord, og jeg sidder alene på en række med tre sæder (så alligevel ikke et helt flydt fly som jeg troede).@askekammer haha, fantastisk! Det kunne jeg godt tænke mig at prøve engang

-
Jeg skal til Montpellier på konference og har haft to gode overraskelser allerede: jeg var i boarding group A så kunne gå først ombord, og jeg sidder alene på en række med tre sæder (så alligevel ikke et helt flydt fly som jeg troede).Jeg skal til Montpellier på konference og har haft to gode overraskelser allerede: jeg var i boarding group A så kunne gå først ombord, og jeg sidder alene på en række med tre sæder (så alligevel ikke et helt flydt fly som jeg troede). Luksus!
Bonus: jeg fik en rigtig god cappuccino hos Joe & the Juice, billigere end alle de andre steder i lufthavnen (49 kr, god størrelse)
God mandag, derude!
-
New Instance #Introduction: I’m a #Linguistics professor in #Texas.@LingLass Hi Laurel, welcome to the fediverse!

I’m a linguistics professor, too, but toot mostly about my private life—and in Danish (may get translated by your app, though). Working mostly in forensic linguistics these days. -
Så er den ældste på vej hjem fra sit udvekslingsår i Mexico 🥹@klgn Nej, og hvem ved om man kan nå tilbage i tide? Syv timer er hurtigt lidt for lidt, hvis man ikke kender omgivelserne godt
-
Så er den ældste på vej hjem fra sit udvekslingsår i Mexico 🥹@klgn hold da op, det er en lang tur! Bliver hun i lufthavnen?
-
Så er den ældste på vej hjem fra sit udvekslingsår i Mexico 🥹@klgn Neeej, hvor er det stort! Et helt år er jo vildt lang tid - det bliver godt at få barnet (den næsten voksne?) hjem igen
️ -
Hvis vi nu siger, at jeg har styr på det materiale, jeg må tage med ind i eksamensforberedelsen, har forstået det der står på dem, har sådan et ok-ish overblik, og har tid til at læse det hele igennem to gange i morgen også@MThaastrup Du har allerede forberedt dig virkelig godt! Hvil hovedet og stol på at det kører. Måske have en startsætning eller to med, så du kommer godt i gang?
Sørg for kun at tage noter på det papir der ligger i forberedelseslokalet til dig, medmindre eksaminator siger andet (YngsteSøns matematikeksamen blev rimelig smadret af at han ikke fik lov at tage sine noter med ind…). Det havde jeg ikke tænkt på at advare ham om
@klgn -
Fucking landmænd.@nerdd jo tak, ud til grisene med ham
@infonauten