I dag løb jeg den første halvmaraton siden jeg løb CPHhalf sidste år.
-
Altså, der var faktisk så meget blæst at der var nogen der mistede deres hat så den fløj hen af vejen!

Men vi klarede det!Anders havde en plan! Lad ikke de 2:25:00 balloner komme forbi, og hvis de gjorde så bare følg med dem!
Jeg havde den sidste gel, som jeg hapsede omkring 15,5 km og så var jeg nogenlunde klar til at øge tempoet.
Fra km 16 satte jeg tempoet op. Jeg ville gerne ramme omkring mit normale interval tempo omkring de 5:22/km
Km 16
Man øger selvfølgelig altid tempoet alt for meget

Jeg kiggede ned på uret og der stod 5:00, så jeg skruede lidt ned og mærkede efter hvad jeg ca kunne.De første 16 km kunne jeg selvfølgelig godt mærke i benene!

Men det var også ok. Jeg var træt fordi jeg ikke er i træning i forhold til distancen, men jeg havde god energi og tror helt sikkert det har gjort en forskel at jeg fik noget sukker undervejs!
-
Km 16
Man øger selvfølgelig altid tempoet alt for meget

Jeg kiggede ned på uret og der stod 5:00, så jeg skruede lidt ned og mærkede efter hvad jeg ca kunne.De første 16 km kunne jeg selvfølgelig godt mærke i benene!

Men det var også ok. Jeg var træt fordi jeg ikke er i træning i forhold til distancen, men jeg havde god energi og tror helt sikkert det har gjort en forskel at jeg fik noget sukker undervejs!
Kan du huske at jeg skrev jeg var glad for at vejret havde været fint og solskin og dejligt?
Sådan skulle det selvfølgelig ikke blive ved.
Omkring km... 18-19?
Begyndte det at regne HELT VILDTAltså som i VIRKELIG meget.
Jeg kan egentlig godt lide at blive kølet af i regnvejr, men når der er sko-dybe vandpytter efter 3 minutter så er det for meget

Det gav mig dog en fin afkøling som virkede godt på mig, motoren kunne lidt mere!
-
Kan du huske at jeg skrev jeg var glad for at vejret havde været fint og solskin og dejligt?
Sådan skulle det selvfølgelig ikke blive ved.
Omkring km... 18-19?
Begyndte det at regne HELT VILDTAltså som i VIRKELIG meget.
Jeg kan egentlig godt lide at blive kølet af i regnvejr, men når der er sko-dybe vandpytter efter 3 minutter så er det for meget

Det gav mig dog en fin afkøling som virkede godt på mig, motoren kunne lidt mere!
Jeg begyndte at nærme mig opløbet hen ad Øster Farimagsgade og Trianglen.
Jeg overhalede den ene efter den anden!
Jeg var fart! (Eller... Nej, det var jeg ikke!
)Jeg kom ind på Øster Allé på opløbsstrækningen.
Den jeg har sagt er meget lang.
Spoiler: den var meget lang!Jeg snakkede til mig selv:
Kom nu!
Bare det sidste!
Du kan godt!
Der er ikke så langt endnu!Jeg sluttede stærkt af og følte det alt i alt havde været en god tur!
-
Jeg begyndte at nærme mig opløbet hen ad Øster Farimagsgade og Trianglen.
Jeg overhalede den ene efter den anden!
Jeg var fart! (Eller... Nej, det var jeg ikke!
)Jeg kom ind på Øster Allé på opløbsstrækningen.
Den jeg har sagt er meget lang.
Spoiler: den var meget lang!Jeg snakkede til mig selv:
Kom nu!
Bare det sidste!
Du kan godt!
Der er ikke så langt endnu!Jeg sluttede stærkt af og følte det alt i alt havde været en god tur!
21.1 km
21 trut
Og mindst 21 rigtig gode indtryk og en god oplevelse.
Og jeg er ganske godt tilfreds med resultatet, specielt de sidste 5 km som jeg klarede i 5:30/km
Anders, som jeg efterlod ved km 16, klarede sig godt, uden pause og endte (næsten) med tiden 2:22:22

/FIN(isher)
21/🧵
#FolmerLøber #MastoRunDK #WRRC -
21.1 km
21 trut
Og jeg er ganske godt tilfreds med resultatet, specielt de sidste 5 km som jeg klarede i 5:30/km
Anders, som jeg efterlod ved km 16, klarede sig godt, uden pause og endte (næsten) med tiden 2:22:22

/FIN(isher)
21/🧵
#FolmerLøber #MastoRunDK #WRRC@folfdk congrats!
-
21.1 km
21 trut

/FIN(isher)
21/🧵
#FolmerLøber #MastoRunDK #WRRC@folfdk Tak for tråden - det er en oplevelse jeg aldrig nogensinde har kunnet eller vil kunne komme i nærheden af. Det var virkelig fedt at læse!
-
@folfdk congrats!
Thanks! I'm quite happy about it, now I'm feeling more motivated to strengthen the body to be able to run faster

-
@folfdk Tak for tråden - det er en oplevelse jeg aldrig nogensinde har kunnet eller vil kunne komme i nærheden af. Det var virkelig fedt at læse!
-
21.1 km
21 trut

/FIN(isher)
21/🧵
#FolmerLøber #MastoRunDK #WRRCFantastisk tråd, Folmer. Både om dit eget løb og om, hvordan du dyrker sporten og har appetit på at opleve de store øjeblikke, som de allerbedste giver os.
Tak.
-
21.1 km
21 trut

/FIN(isher)
21/🧵
#FolmerLøber #MastoRunDK #WRRCSejt @folfdk

Og tak for den levende beskrivelse af hele oplevelsen. -
Sejt @folfdk

Og tak for den levende beskrivelse af hele oplevelsen. -
Fantastisk tråd, Folmer. Både om dit eget løb og om, hvordan du dyrker sporten og har appetit på at opleve de store øjeblikke, som de allerbedste giver os.
Tak.
-
21.1 km
21 trut

/FIN(isher)
21/🧵
#FolmerLøber #MastoRunDK #WRRC@folfdk tak for opsummeringen, det var sjovt at få lidt mere indblik i det!en forklar mig lige hvad det er for noget med de balloner? Er der nogen der løber med dem, eller hvordan? Hvordan kan de så holde det rigtige tempo? (Undskyld jeg spørger dumt)
-
@folfdk Det er en af de ting, der gør Mastodon fedt. At lære og erfare gennem hinanden, nyde hinandens ups og føle med hinandens downs.
-
@folfdk tak for opsummeringen, det var sjovt at få lidt mere indblik i det!en forklar mig lige hvad det er for noget med de balloner? Er der nogen der løber med dem, eller hvordan? Hvordan kan de så holde det rigtige tempo? (Undskyld jeg spørger dumt)
Ja, der er nogen der løber med dem!
Så: der er frivillige løbere, der løber med en bestemt hastighed (pace på engelsk), så på dansk kalder vi dem selvfølgelig pacere.
De løber med en ballon på størrelse med en badebold i en bestemt farve og med et tal på.
Vores var sort og der stod 2:20:00 på den.
Og de løbere der løber med dem sørger så for at løbe med den rigtige hastighed, så man kommer over målstregen i tiden 2 timer og 20 minutter

-
Så: der er frivillige løbere, der løber med en bestemt hastighed (pace på engelsk), så på dansk kalder vi dem selvfølgelig pacere.
De løber med en ballon på størrelse med en badebold i en bestemt farve og med et tal på.
Og de løbere der løber med dem sørger så for at løbe med den rigtige hastighed, så man kommer over målstregen i tiden 2 timer og 20 minutter

@folfdk Ej, hvor sejt er det lige?? Tænk at være så god at man kan styre tiden så præcist - og så ovenikøbet stille den evne til rådighed for andre. Respekt for dem 🤩
-

@tanyakaroli
De plejer at løbe 3 sammen, så der kan i princippet udgå to og så er der stadig en tilbage.Der er balloner og løbere med alle mulige farver og tider.
Løbet er delt ind i startgrupper, som svarer til farverne/tiderne.
Som løber har man for det meste en god idé om hvor hurtigt man kan/vil løbe. Så når man melder sig til, skriver man også hvilket tidsinterval man regner med at være i, og får tildelt starttid/startgruppe på bagrund af det.
-
@folfdk Ej, hvor sejt er det lige?? Tænk at være så god at man kan styre tiden så præcist - og så ovenikøbet stille den evne til rådighed for andre. Respekt for dem 🤩
De aller bedste i dag løb ca på 1 time.
Rigtig mange løb mellem 1:15—1:25
Så en af dem der kan det, kan f.eks godt være pacer med en ballon hvor der står "1:40"
Det vil være en relativt "let" løbetur for dem.
Og ja, så har man jo et løbeur med info.
De kan alt muligt!
På mit kan jeg feks sætte en slut tid, en distance, og så få en grafik hvor man kan se om jeg er lidt bagud eller lidt foran. Så det er faktisk "let" at være ballonfører

-
@folfdk Det er en af de ting, der gør Mastodon fedt. At lære og erfare gennem hinanden, nyde hinandens ups og føle med hinandens downs.
Ja! Det er det !
-
Det føltes som om vi hurtigt kom fra km 12 til 14, måske væskeposten gjorde underværker?
Eller måske mine opmuntringer og faldbelader gjorde en forskel?
Det føltes i hvert fald lidt hårdt, men det var dejligt med koret der stod og sang omkring km 14 (tror jeg).
Jeg aftalte med Anders at jeg løb de sidste 5 km selv i mit tempo.
Vi havde lige stå stille mistet 2:20:00 ballonerne, men 2:25:00 var tilgengæld ikke til at se da jeg forsøgte at skue bagud!
@folfdk Det er heller ikke altid de der balloner holder helt jævnt pace, eller bare det rigtige pace. Men det er også en meget svær kunst.
-
S simonjust@mstdn.dk shared this topic