Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
marcusxms@helvede.netM

marcusxms@helvede.net

@marcusxms@helvede.net
About
Indlæg
20
Emner
11
Fremhævelser
68
Grupper
0
Følgere
1
Følger
1

Vis Original

Indlæg

Seneste Bedste Controversial

  • What's a good way to detect file encoding in python that's not chardet?
    marcusxms@helvede.netM marcusxms@helvede.net

    What's a good way to detect file encoding in python that's not chardet?

    Really it's just to identify latin1 or similar, so perhaps I should just replace it with some specialized logic for that.

    #python

    Ikke-kategoriseret python

  • Hej #Hestenettet / #Fælleshjerne #HomeServer folk.
    marcusxms@helvede.netM marcusxms@helvede.net

    @folfdk Nu er Tailscale og Wireguard nævnt - hvis man gerne vil have noget Tailscale-lignende, er der også Headscale - en open source implementation af Tailscale-serveren.

    Ikke-kategoriseret hestenettet fælleshjerne homeserver

  • Det er stadig for varmt.
    marcusxms@helvede.netM marcusxms@helvede.net

    @void Ja og det går nok overvejende opad også, det næste stykke tid. 😮

    Jeg tror jeg skal ha' undersøgt bedre metoder til at køle ned på, og særligt passive løsninger. Tænker eks. noget med at skærme af på solsiden og åbne op på skyggesiden. Måske med hvide mørklægningsgardiner eller lign

    Skulle måske også rykke rundt så trækket passerer mere omkring mig.

    Og måske det hår snart må væk, da det isolerer for meget. 😄

    Ikke-kategoriseret

  • Det er stadig for varmt.
    marcusxms@helvede.netM marcusxms@helvede.net

    @anport En årsag er nok at jeg var i byen og sad indendørs, og selv med alt åbent blev det ikke kølet særligt effektivt ned. Måske det heller ikke hjælper, at det er en stenbygning.
    Jeg tror jeg skal ha' undersøgt mulighederne bedre.

    Et par timer senere var det dog fint.

    Ikke-kategoriseret

  • Det er stadig for varmt.
    marcusxms@helvede.netM marcusxms@helvede.net

    Det er stadig for varmt.

    Ikke-kategoriseret

  • 1. P3 Essensen laver gode videoer2.
    marcusxms@helvede.netM marcusxms@helvede.net

    1. P3 Essensen laver gode videoer
    2. Hvorfor har UEFA endnu ikke forladt FIFA? Det virker fjollet, medmindre UEFA også er korrupt.

    Ikke-kategoriseret

  • The removal of slopsmith from GitHub based on a nonsensical takedown request from Ubisoft is, among other things, another wakeup call for the open source community to leave and never use M$ GitHub.
    marcusxms@helvede.netM marcusxms@helvede.net

    @dazo @radicle Certainly also a great suggestion! Thanks for bringing it up.

    Ikke-kategoriseret opensource gaming forgejo github git

  • The removal of slopsmith from GitHub based on a nonsensical takedown request from Ubisoft is, among other things, another wakeup call for the open source community to leave and never use M$ GitHub.
    marcusxms@helvede.netM marcusxms@helvede.net

    ...which is also why I really want forgejo migrations to work better for bigger projects, because there are some issues resulting from GitHub rate limiting (and maybe instability, too) that still needs to be handled better.

    Edit: GitLab's migration from GitHub works just fine for large repos, but it's not that much of an improvement compared to GitHub.

    Ikke-kategoriseret opensource gaming forgejo github git

  • The removal of slopsmith from GitHub based on a nonsensical takedown request from Ubisoft is, among other things, another wakeup call for the open source community to leave and never use M$ GitHub.
    marcusxms@helvede.netM marcusxms@helvede.net

    The removal of slopsmith from GitHub based on a nonsensical takedown request from Ubisoft is, among other things, another wakeup call for the open source community to leave and never use M$ GitHub.

    Use e.g. Forgejo, Codeberg, Gitea, GOGS, Source Hut or something else instead, please, and GitHub can turn into the graveyard that it should've become long ago.

    #opensource #gaming #forgejo #github #git #codeberg

    Ikke-kategoriseret opensource gaming forgejo github git

  • @kris @jcbrand You think a PR with over 30.000 lines changed might introduce bugs and security issues because of not understanding what's being done?
    marcusxms@helvede.netM marcusxms@helvede.net

    @kris @jcbrand You think a PR with over 30.000 lines changed might introduce bugs and security issues because of not understanding what's being done? Makes sense, at least if it's not being reviewed extremely carefully.

    Ikke-kategoriseret

  • Hey Venner på helvede.net !
    marcusxms@helvede.netM marcusxms@helvede.net

    @aj42 Sikkert fine forslag allerede - en anden mulighed ville være, at starte og køre sin egen instans. Jeg hjælper gerne med at sætte den op, hvis de har en server til det.

    Ikke-kategoriseret

  • For many big companies I feel like "Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity."
    marcusxms@helvede.netM marcusxms@helvede.net

    For many big companies I feel like "Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity." should be flipped around. When a given harmful action is coming from them, it's probably with malicious intent, with a thin veil of something else hoping to reduce pushback.

    Ikke-kategoriseret

  • Finally "finished" setting up the new, rudimentary music player on my website, moving away from embedding SoundCloud / YouTube towards more self hosting/self ownership.
    marcusxms@helvede.netM marcusxms@helvede.net

    Admittedly I've been sort of excusing myself from not making music on the grounds that I wanted a new home to share them on, which reminds me of how me and a group of friends, when we were kids, wanted to make a band, and one of our first points of order were band t-shirts,. The music-making part, combined with our expectations thereof, was a bit too overwhelming, maybe.

    Also maybe I should stop writing until I'm self hosting my fediverse platform, hah.

    Ikke-kategoriseret

  • Finally "finished" setting up the new, rudimentary music player on my website, moving away from embedding SoundCloud / YouTube towards more self hosting/self ownership.
    marcusxms@helvede.netM marcusxms@helvede.net

    Finally "finished" setting up the new, rudimentary music player on my website, moving away from embedding SoundCloud / YouTube towards more self hosting/self ownership.

    Photos I was already hosting myself.

    Now I "just" have to put up more photos, and make more music. 😅

    I'd like to move video game collection/ratings over there, too, at some point, and maybe the same for music, but I'm also considering NeoDB for that instead. With the fediverse features, that might be interesting.

    Ikke-kategoriseret

  • Tips til at købe en brugt cykel til bycykling?
    marcusxms@helvede.netM marcusxms@helvede.net

    @pelle Lyder godt, tak for råd!

    Ikke-kategoriseret fedihjerne cykel

  • Tips til at købe en brugt cykel til bycykling?
    marcusxms@helvede.netM marcusxms@helvede.net

    DBA's enorme "Udforsk med AI" sektioner er i øvrigt ret så trættende. Ville helst fjerne de sektioner, men har indtil nu ikke set muligheden for det.

    Det kunne være fedt at få mere liv i brugt-bazaar. ❤

    Ikke-kategoriseret fedihjerne cykel

  • Tips til at købe en brugt cykel til bycykling?
    marcusxms@helvede.netM marcusxms@helvede.net

    Tips til at købe en brugt cykel til bycykling? Er ligeglad om det er dame eller herre.

    Jeg tænker noget op til måske 1500, og vil kigge på Brugt Bazaar, DBA og Vinted? Ikke FB i protest.

    Og vil hellere give penge til private sælgere end politiet (politiauktion).

    Måske andet end stålstel er svært at finde i den priskategori?

    Hælder måske til interne gear, ud fra et håb om mindre vedligeholdelse, men har omvendt aldrig prøvet udvendige, og måske de er dét værd?

    #fedihjerne #cykel

    Ikke-kategoriseret fedihjerne cykel

  • The screenshot is from Bugzillas account creation form.
    marcusxms@helvede.netM marcusxms@helvede.net

    The screenshot is from Bugzillas account creation form.

    I imagine they're speaking from (a rather strange) experience.

    "Listen everyone! Your assignment for today is to write a bug report for this piece of software and to register an account on this website to submit it!"

    Actually it sounds kinda fun except for the actual submission part. It would be even more fun if the challenge was to discover an actual, significant bug first, though.

    Ikke-kategoriseret

  • @feedback-til-forum Hej, det ser ud til at fedi.dk har et "bad gateway"-problem?
    marcusxms@helvede.netM marcusxms@helvede.net

    @feedback-til-forum Hej, det ser ud til at fedi.dk har et "bad gateway"-problem? Forummet kører dog fint videre.

    Feedback til forum

  • Franske Qobuz som musik-streamingtjeneste.
    marcusxms@helvede.netM marcusxms@helvede.net

    Apropos boykot af USA så er Franske Qobuz klart værd at overveje som musik-streamingtjeneste.

    Qobuz giver næsten 5 gange(!) så mange penge til kunstnerne som Spotify, som ligger nær bunden, og historisk kun har sænket andelen yderligere.

    Som man kan se er beløbene dog helt generelt ufatteligt lave, så endnu bedre er det at købe deres albums på eks. Bandcamp. Især på "Bandcamp Fridays".

    Kredit til musikeren Benn Jordan for billedet og arbejdet med sammenligningen.

    Farvel Big Tech
  • Log ind

  • Har du ikke en konto? Tilmeld

  • Login or register to search.
Powered by NodeBB Contributors
Graciously hosted by data.coop
  • First post
    Last post
0
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper